Jump to content

Inloopdag Old School Hifi 2019


Arden
 Share

Recommended Posts

de opkomst was wat mager, maar in heb toch wat mensen gemist die er 's morgens waren. 

Mijn voorkeur gaat duidelijk naar de FS3. Over het hele bereik neutraler en een stuk meer controle in het laag. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat dit op een erg neutrale versterker wat te veel wordt en dan zou ik misschien de Classics kiezen. 

Maar wel bijzonder dat dezelfde de units met hetzelfde filter in een kast van gelijke inhoud, zo veel verschillend kunnen klinken. De stijfheid van de kast en de grote van de baffle spelen kennelijk een grote rol.

Weer een aantal bekenden ontmoet, maar jammer dat ik Fritz en Pjotr27 gemist heb.

Daarna nog samen gegeten bij Naaldwyk Inn. Ook daar weer gezellig en nog steeds niet uitgepraat. 

Marco, bedankt voor de organisatie.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mumsoft said:

Die lagen klaar om mee te nemen. Nou duurt het wel een tijdje voor er weer een gelegenheid komt. Maar als je erom zit te springen stuur ik ze wel op.

Als je ze heel kan  verzenden graag Marc. Heb wel zin om de verschillen te horen.  Ik betaal je de post natuurlijk.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Hans van Liempd said:

 

Mijn voorkeur gaat duidelijk naar de FS3. Over het hele bereik neutraler en een stuk meer controle in het laag. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat dit op een erg neutrale versterker wat te veel wordt en dan zou ik misschien de Classics kiezen.

Hier ga je met een nog neutralere versterker weinig veranderen. Afgezien van het laag zit het karakter hem toch voornamelijk in de kastvorm van de Classic. Door de tweeter in de baffle en de opstaande randen krijg je veel extra diffractie geluid, oftewel kleuring! Die extra kleuring geeft het geluid juist ook die extra pittigheid die gewaardeerd wordt. Zeker met popmuziek denk ik. Bij de FS3 heb je dat extra artificiële geluid niet. Geeft meer rust en meer autoriteit en dat heeft ook zijn liefhebbers, vooral met klassiek. Dat ga je dan toch niet pimpen met een versterker die weer artificieel geluid (oftewel vervorming)  toevoegt?

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Hans van Liempd said:

Elke combinatie blijft een compromis. Voor mij is er maar een ding wat telt. Het moet zo natuurlijk mogelijk klinken. Elke kleuring probeer ik te vermijden.

Maar niet iedereen is hetzelfde. 

Gelukkig niet. Opmerkelijk genoeg vond ik gisteren de Classic lekkerder. Die maakte gewoon meer muziek. Maar het geluid is wel heel anders als ik zelf gewend ben. Mijn luidsprekers in Indonesie zijn veel meer open, meer detail, en meer 3D. Maar daar speel ik bijna uitsluitend jazz en klassiek. Het repertoire wat Marco gisteren speelde leende zich uitstekend voor de Classic. Ik was er best vroeg en dus heb ik bijna alle forummers gemist. Volgende maand gaan we weer terug, wellicht is er eind volgend jaar weer een nieuwe opendag...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...