Jump to content

Audio zekeringen


Buell
 Share

Recommended Posts

6 minutes ago, TonB said:

Wat ik sneu vind is als goedwillende mensen financieel getild worden met peperdure zekeringen ......

Fijn voor je, dat je zo meelevend bent.

Maar misschien ben ik toch niet zo dom als jij graag wil aannemen.

Dus laat het los, je hoeft mij niet te redden 😉.

Ooit iets gelezen over quantum technologie. Of bestaat dat ook niet?

Ik houd op met dit heen en weer gekissebis.

Het gaat me niet om technische bewijzen dat iets niet kan.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Wilke said:

Wilke komt ook,neem  een  versterker Onkyo mee,is dat goed.

wilke

Nou zijn er heel veel Onkyo versterkers, dus welke is het dan? Moet wel snel toegankelijk zijn om zekeringen te wisselen. En welke zekering moet er in? Amp? T of F? (Zal wel T zijn, maar toch)

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, leobus said:

Nou zijn er heel veel Onkyo versterkers, dus welke is het dan? Moet wel snel toegankelijk zijn om zekeringen te wisselen. En welke zekering moet er in? Amp? T of F? (Zal wel T zijn, maar toch)

Groet,

Leobus

en welke waarde van de zekering? Anders heb je er nog niks aan. Of wil je dat de zekering er gelijk uitklapt bij een te lage waarde?
Dus kortom.....
1- welk type versterker Onkyo
2- welke waarde zekering
3- hoeveel zekeringen
4- traag (t) of fast (f)

Link to comment
Share on other sites

Zolang ze in de signaalweg zitten, gerekend vanaf de stroomtoevoer, lijkt me het enigszins logisch. Je hebt toch ook audiofielen die aparte audio-groepen laten aanleggen, of van die speciale stroomverbeteraars aanschaffen? Vaak verslechtert dat de boel, maar dat dondert niet. Cock heeft ook iets bijzonders, die weet heel goed hoe belangrijk schone stroom is. Dat neemt niet weg dat één audiofiel zekeringetje nog maar een druppel op een gloeiende plaat is. Ik ga in ieder geval niet naar die zekering-shoot-out, als die al plaatsvindt.

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, mumsoft said:

Zolang ze in de signaalweg zitten, gerekend vanaf de stroomtoevoer, lijkt me het enigszins logisch. Dat neemt niet weg dat één audiofiel zekeringetje nog maar een druppel op een gloeiende plaat is. 

Ik heb er dan ook gelijk maar 3 besteld.:D De hele versterking dus.

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

On 12/25/2019 at 10:39 AM, Wilke said:

Een meeting voor verschillende zekeringen waar of niet waar.

wilke

 

On 12/25/2019 at 11:22 AM, Wilke said:

Wilke komt ook,neem  een  versterker Onkyo mee,is dat goed.

wilke

 

On 12/25/2019 at 10:55 PM, Wilke said:

Onkyo TX-L20D ,en speaker Sonus Faber Toy,ben zeer tevreden.

Het verstandigste ,dat ik ze zelf koopt en zelf ervaar.

wilke

Je oppert een meeting en wilt je Onkyo TX-L20D versterker meenemen, zo begrijp ik dat. Om vervolgens te zeggen dat je ze zelf koopt en zelf ervaren.
Verwarrend hoor. Doet mij denken aan een ander forumlid van hier.
Dus de vraag is : Wil je nu een meeting? Of ga je zelf de zekeringen kopen en ervaren? En dan hier het delen je ervaringen?

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

Ik heb die versterker van Wilke nooit gehoord, maar om in een reciever van 400 euro een zekering van 159 euro te zetten, lijkt mij een beetje een (financiële) mismatch.

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, audiofreak said:

...Doet mij denken aan een ander forumlid van hier....

Dat had ik al eerder ergens in een topic aangegeven..... Het is een beetje speculatief, maar je wéét het niet hé..... 😎

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, René N. said:

Dat had ik al eerder ergens in een topic aangegeven..... Het is een beetje speculatief, maar je wéét het niet hé..... 😎

Ja dat weet ik. Welk topic dat was weet ik niet meer. Ik durf het wel aan dat Wilke gewoon Wol is. Zijn emailadres begint met w.hamers. En zo heet wol ook. Wilke is Wol volgens mij. Misschien dat Wilke zo sportief is hier op te reageren.

Link to comment
Share on other sites

Jullie hebben het goed geraden 😀

Ik heb meerderen versterkers,dus ook transitor ,buizen en class d.

Waarom kan een versterker Onkyo class d ,voor 350 euro,s gekocht bij mediamark niet goed klinken,

Moet ik dan pronken met een triode single ended  versterker of met Futtermann OTL.

Mij zeggen versterkers niks ,ook niet in waarde,het moet passen in combinatie van.

Zie maar bij Marco ,een cd speler uit het jaar toebak ,in combinatie van BHC en in Brussel op de hifi show met Array versterker was het super ,mensen bleven gewoon op de stoel zitten.

Bij een vriend van mij ,speelt Onkyo class d met Sonus Faber Toy Tower met Prefer luidspreker kabel overgenomen van Roger voor 15 euro,s 😀 en speelt de sterren van hemel ,dan ga je niet meer muggenziften dit of dat.

Met die zekeringen ga ik uitproberen op verschillende versterkers ,horen wat het doet met geluid,en niet meerdere zekeringen uitproberen op een versterker,nee  op meerde versterkers moet je het doen dat het objectief een beoordeling kan maken ,en niet bij een versterker halleluja gaat roepen .

Voor ene keer ,Mvg wolke 😀

 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, leobus said:

Ik heb die versterker van Wilke nooit gehoord, maar om in een reciever van 400 euro een zekering van 159 euro te zetten, lijkt mij een beetje een (financiële) mismatch.

Groet,

Leobus

€ 159,- voor een zekering?

Daar gaan we weer.. Oplichters, tenzij het ding van massief goud is met een platina smeltdraadje.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...