Jump to content

TAR bestand


hifinaat 01
 Share

Recommended Posts

Wat zegt Google er van?......................  Tar (tape archive file ) is een file compressie manier vergelijkbaar met .zip. Kun je volgens mij gewoon mer Winzip of zo openen en de-comprimeren.

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Pjotr said:

Wat zegt Google er van?......................  Tar (tape archive file ) is een file compressie manier vergelijkbaar met .zip. Kun je volgens mij gewoon mer Winzip of zo openen en de-comprimeren.

Hallo Pjotr,

 Winzip  is voor 21 dagen gratis dus het is de bedoeling dat ik daarna moet kopen? Er staat niet bij voor hoe lang het lidmaatschap is. Is de eerste keer dat ik een Hi-RES bestand download ben echt een digibeet. Is dit de normale weg? 

Groet, 

Ar.

Link to comment
Share on other sites

Grappig, moest toch diep in mijn herinnering graven naar 'tar'. Gtak en Gtar komen boven drijven. Toen ik in 1985 een lannetje mocht gaan beheren deden we de backup ermee, uiteraard op tape. Maar ik kan me vergissen. Toen er een nieuw backup-systeem kwam kon ik de oude tapes meenemen voor thuisgebruik, en het kan best dat ik toen pas met Gtak en Gtar aan de slag ging. Het zijn dacht ik geen compressiemethoden, zoals de zippers die leveren.

Link to comment
Share on other sites

TAR is inderdaad standaard ongecomprimeerd. Maar je kunt er natuurlijk wel een compressor op loslaten. Zoals gzip. Dan is de extensie ipv tar nu tgz geworden.

7-Zip zoals hoger vermeld is een goede keuze. Die kan probleemloos met tar- en tgz-bestanden werken. En het is gratis!

Link to comment
Share on other sites

Deze site vermeldt niet dat 7-Zip ook bestaat voor MacOS en voor Linux. De lijst voor Linux archiveerders die met tar kunnen werken is zelf schandalig kort. De auteur is kennelijk een Windows-gebruiker die de andere systemen niet kent.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Bloom said:

Welke software draai je op je tablet en is dat iOS of Android? Waar heb je de afbeelding van de hoes gezet?

Hey Bloom,

Het is een Acer Android. Van Qobuz heb ik de tracks van het album al op een USB stick gezet en heb inmiddels  het album ook op de USB stick gekregen.

Via de stick geeft de Cambridge Audio 851N streamer de tracks en albumafbeelding weer. Mijn Acer tablet geeft alleen track informatie weer plus aantal Bits/Khz. Dus geen hoes. Ik gebruik de App van Cambridge Audio.

Groet Ar.

Link to comment
Share on other sites

Ik ken die tablet zelf niet, maar ik heb even wat gegoogled en het lijkt erop dat de standaard mediaspeler van Android alleen werkt met "cover art" als die in de ID3 tags van een mp3-bestand of in de metatags van FLAC ingebed zit.

Link to comment
Share on other sites

Dat zou heel goed kunnen, bij mij werkt op de pc ook niet alles met bepaalde players. Wel op de Raspberry met Volumio. Probleem met Volumio is wel dat als er ook een foto van de achterkant van de hoes bij zit deze soms getoond wordt. Zal wel met alfabetische volgorde te maken. Als ik m'n harde schijf bijwerk gooi ik gewoon alles behalve de voorkant weg. Scheelt ook ruimte. Sommige albums is een heel boekwerk bij, pdf bestanden waar ik niks mee kan met Volumio en die ik dan vervang door een gedownload plaatje.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Bloom said:

Ik ken die tablet zelf niet, maar ik heb even wat gegoogled en het lijkt erop dat de standaard mediaspeler van Android alleen werkt met "cover art" als die in de ID3 tags van een mp3-bestand of in de metatags van FLAC ingebed zit.

Ik heb het Album in WMA gedownload ik kan dat veranderen dat ik het opnieuw doe downloaden maar dan in FLAC. Mogelijk dat het plaatje dan wel op het tablet tevoorschijn komt. 

Bij andere downloads heb ik wel de hoes op de tablet, mogelijk ligt het idd aan mijn tablet, anders maar een IOS aanschaffen.....

Groet Ar.

Link to comment
Share on other sites

WMA? Gebruikt dat nog iemand? WMA en WMV waren mediaformaten waarmee Microsoft indertijd het monopolie wou verwerven, maar er niet op gerekend had dat mp3 zo populair zou blijven en ook voor video braken andere formaten door. Open protocols winnen uiteindelijk altijd. Gelukkig maar. Nu nog open source...

Conversie van WMA naar mp3 lijkt me logischer. En iOS zal vermoedelijk helemaal geen WMA kunnen afspelen. Apple doet al moeilijk over FLAC.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...