Jump to content

MC element 600 a 700 euro


No.383
 Share

Recommended Posts

Ik ben een tijd niet meer op dit forum actief geweest, maar nu toch maar even een vraagje posten. Doordat ik onlangs mijn Linn LP12 met Ittok arm heb geupgrade met een "second life" Lingo en, voor deze post belangrijker, een Linto MC-voorversterker ben ik op zoek naar een betaalbaar MC-element. Betaalbaar is natuurlijk relatief, maar ik heb de 600-700 price-bracket uit de titel in gedachte: best nog aan de onderkant van de MC-elementenmarkt blijkt..

Met wat Google'n heb ik nu 3 elementen die interessant kunnen zijn:
- Ortofon Quintet Bronze (€ 630,-)
- Sumiko Blue Point Special EVO III (de Low Output uiteraard) (€ 600-)
- Hana SL (€ 675,-)

Heeft iemand ervaring met één of meerdere van deze elementen, of een suggestie voor een goed alternatief? Ik zie ook geen winkels waar ze een combinatie van deze merken voeren.

Edited by No.383
Link to comment
Share on other sites

Persoonlijk zou ik de Ortofon links laten liggen. Ik heb het niet op Ortofon. In vergelijking met anderen klinken ze minder imho.

De Sumiko is mooi als je een donker klinkende set hebt. Die is wat dun in klank, maat wel heel gedetailleerd.

De Hana is een prima alrounder. Zijn geld dik en dubbel waard.

Ik zou ook nog de Dynavector 10x5 mee in de keuze nemen. Niet de beste oplosser wat detail aan gaat, maar wel eentje die geweldig muziek maakt. Het is een high output MC en kan (moet) op de MM ingang.

Link to comment
Share on other sites

Leuk dat je hier weer actief bent en met zo’n mooie Linn. En met de Dynavector is Roger me al voor 😚https://www.phonophono.de/phono/tonabnehmer/dynavector/dynavector-10x5.html  De 20 valt iets buiten je budget, maar als je een oprisping hebt....

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Heren: bedankt voor de comments! Dan laat ik de Ortofon en de Sumiko even aan me voorbij gaan. De Dynavector 10X5 gaat 'm niet worden ivm de Linto: MC only (ik draai nu nog met een Denon DL-160 high-output op de MM-ingang van een Linn Wakonda die ik misbruik als phono-voorversterker, maar die gaat er dus tussenuit).

Ik zal de Hana serieus overwegen of ik moet me idd even kwaad maken en doorspringen naar een Dynavector 20X2L.

 

Link to comment
Share on other sites

In Duitsland kan/kon je een low uitvoering van de 10 krijgen. Is een speciale serie alleen gebouwd voor de Duitse importeur. Overigens Roger/Sodeju installeert elementen als bijverdienste en hij doet dat heel erg professioneel. De Hifiwinkel met wie hij werkt verkoopt Dynavecor elementen. De Hana distribueert hij zelf weer. 

http://www.analogueservice.nl/

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...