Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
carl

Soap

Recommended Posts

Wat je ook doet, het is altijd heel belangrijk om te weten waar het over gaat. Ook moet je de processen goed begrijpen die er in een bepaalde branche spelen.

Edited by carl

Die Boris Johnson heeft het niveau van een Baudet of Trump. Enge venten.

Edited by carl

2 hours ago, carl said:

Die Boris Johnson heeft het niveau van een Baudet of Trump. Enge venten.

Schreeuwers  👎🏻

Als dat nu het enigste was Jack viel het nog mee. Dat soort lui breekt alles af zonder er iets (fatsoenlijk) tegenover te zetten. En let eens op het belangrijkste argument is altijd bagataliseren in combinatie met verdraaiingen. 

Edited by carl

9 hours ago, Sodejuu said:

...

😀

Vandaar die lach Jack. 

Wat een ongelooflijke soap is die Brexit toch. Volgens mij zit het grootste probleem nog bij Labour. Als daar een normale fractieleider zat en niet een extreem links relict uit de klassenstrijd vaagden ze de Conservatives volledig weg bij de verkiezingen. Op Murdoch e.d. na wordt toch iedereen daar beter van.

Edited by carl

Bedankt moderator.

Ik zie het hier toch niet gebeuren dat de buren van Rutten de politie opbellen omdat hij met zijn verloofde slaande ruzie heeft. En dat hier een VVD kamerlid tijdens een kamerzitting in eens bij de PvdA gaat zitten kan ik me ook niet voorstellen. Sex daarentegen zullen ze hier wel net  zoveel doen. Ik kom op feestjes soms een vrouw tegen die door een hoge plaatselijke politicus gevraagd is om samen met een andere vrouw zijn bed te delen: ze wordt nog steeds boos als ze me het voor de zoveelste keer verteld.

Edited by carl

1 hour ago, carl said:

Bedankt moderator.

Ik zie het hier toch niet gebeuren dat de buren van Rutten de politie opbellen omdat hij met zijn verloofde slaande ruzie heeft. En dat hier een VVD kamerlid tijdens een kamerzitting in eens bij de PvdA gaat zitten kan ik me ook niet voorstellen. Sex daarentegen zullen ze hier wel net  zoveel doen. Ik kom op feestjes soms een vrouw tegen die door een hoge plaatselijke politicus gevraagd is om samen met een andere vrouw zijn bed te delen: ze wordt nog steeds boos als ze me het voor de zoveelste keer verteld.

Godallemachtig, wat is dit voor niveau??? :)

Hij heet trouwens Rutte en schijnt helemaal geen vriendin te hebben. Nooit gehad ook. Wel vrienden. Jort Kelder bijvoorbeeld. En ene Opstelten, om maar even wat niveau erin te houden, al ga ik niet zegen wat voor vrouw ik zelf laatst tegenkwam op een feestje.

Mijn niveau Toine 😀 En inderdaad als ik een naam of zoiets eenmaal fout  in mijn hoofd heb dan blijf ik die fout vaak herhalen. Verder behelst het woord soap dat men een onderwerp van de komische kant wil bekijken. Op een of andere manier lijkt me dat niet jouw sterkste kant. En zo hebben we allemaal wel wat.

Op Opstelten heb ik ook veel kritiek. Toch was de man kennelijk een goed burgemeester van Utrecht en Rotterdam. In plaats van met pensioen te gaan, wilde hij zo nodig nog minister worden en hij deed dat niet al te best. Ik zie daar de tragiek nog wel van.

Edited by carl

Een soap is komisch? Zal wel dan.

Overigens miste jij volgens mij de humor en hrt cynisme in mijn reactie. Alleen de 1e zin was serieus bedoeld... :)

Daar in Engeland is het toch wel een soap Toine? Alleen al dat Johnson in woord en gebaar Churchill nadoet en zijn broer die uit het kabinet stapt. En dan dat geschreeuw en gejoel in het parlement. En het is me duidelijk dat er een andere deal moet komen, maar voorstellen kunnen ze toch niet leveren.

Je reactie was voor de rest naar mijn smaak eerder wat zurig. En van de eerste zin: ik heb het wel gehad met beschuldigingen als geen visie en geen niveau. 

1 hour ago, carl said:

Daar in Engeland is het toch wel een soap

Het 'perfide Albion' is nooit een echte democratie geweest en tussen dat gejoel door is men zeer welbespraakt. Heel anders dan dat suffe zooitje hier.

De vraag is of al die welbespraaktheid tot betere beslissingen leidt Seed.  Ik heb mijn twijfels en ben wat meer voorstander van de “Hollandse nuchterheid” en uitwisselen argumenten ipv elkaar vliegen afvangen.

1 hour ago, carl said:

De vraag is of al die welbespraaktheid tot betere beslissingen leidt Seed.  Ik heb mijn twijfels en ben wat meer voorstander van de “Hollandse nuchterheid” en uitwisselen argumenten ipv elkaar vliegen afvangen.

Politiek, links, midden of rechts, is per definitie het eindproduct van beperkte visies en heel kleine belangen. In Nederland nog wel het meest door de enorme versnippering. Corruptie kent veel meer gezichten dan de openlijke variant die we zo verafschuwen. Kijk goed...

Ik hou nogal van Dante's goddelijke komedie. Ingegraven met de koppen in het zand, die lieden. Mooi beeld...

Met oneindige economische groei en de cultivering van collectieve hebzucht als huidige hoogtepunten van menselijke evolutie gaat het moeras alleen nog maar harder zuigen... Op naar de big one, dat is de echte soap!

Edited by thingman

Tijd dat je je verkiesbaar stelt Toine (zeg ik dan altijd)!  Ik vrees dat het allemaal wel erg Calvinistisch wordt met jou aan het roer 😀  Maar van mij hoeven  die overdreven  luxes zoals schoolreisjes na New York e.d. ook niet.

Ik heb 35 jaren bij de overheid gewerkt en onze mensen deden ook aanbestedingen. Behalve kleine dingetjes (kerstpakket)  heb ik eigenlijk nooit corruptie vermoed. Wel erg rare dingen meegemaakt in het begin zoals een chef die ergens een werkkeet laat plaatsen en die gebruikt werd door hem en zijn minnares😕 Er is vast en zeker corruptie, maar zeker niet op grote schaal. 

Edited by carl

10 minutes ago, carl said:

Tijd dat je je verkiesbaar stelt Toine (zeg ik dan altijd)!  Ik vrees dat het allemaal wel erg Calvinistisch wordt met jou aan het roer 😀  Maar van mij hoeven  die overdreven  luxes zoals schoolreisjes na New York e.d. ook niet.

Ik heb 35 jaren bij de overheid gewerkt en onze mensen deden ook aanbestedingen. Behalve kleine dingetjes heb ik eigenlijk nooit corruptie vermoed. Wel erg rare dingen in het begin zoals een chef die ergens een werkkeet laat plaatsene en die gebruikt werd door hem en zijn minnares😕 Er is vast en zeker corruptie, maar zeker niet grote schaal. 

Ik ambieer geen politiek, omdat een uitweg uit dit soort soaps nooit uit politiek kan komen. Maar dat besef zal jouw politieke en ambtelijk geconditioneerde verbeeldingskracht vast ver te boven gaan, en dat lijkt me ook logisch. De andere gezichten van corruptie kunnen zien vereist echter wel een dergelijk beeldend vermogen. Heb je dat niet, dan zijn ze inderdaad volkomen onzichtbaar...

Dante weleens gelezen trouwens? :)

Edited by thingman

Ik heb wel heel veel anders gelezen Toine en er nog wat van geleerd ook. Laten we er maar mee ophouden en over audio praten.Veel leuker.

Edited by carl

En om er toch nog even aan toe te voegen Toine dat Dante van rond 1300 stamt. Als je boeken van zo iemand wilt begrijpen moet je eerst een studie maken van die tijd en met name de politieke en godsdienstige situatie.  Anders ben je net een jonge Moslim die even de Koran gaat lezen en vervolgens radikaal wordt. Dit soort werken begrijp je alleen na lange studie onder begeleiding van mensen die er meer van weten en daarbij in discussie met anderen. Het kan best dat je ondertussen literaire wetenschappen of theologie bent gaan studeren maar ik heb gevoel dat jij meer een autodidact bent. 

3 hours ago, carl said:

En om er toch nog even aan toe te voegen Toine dat Dante van rond 1300 stamt. Als je boeken van zo iemand wilt begrijpen moet je eerst een studie maken van die tijd en met name de politieke en godsdienstige situatie.  Anders ben je net een jonge Moslim die even de Koran gaat lezen en vervolgens radikaal wordt. Dit soort werken begrijp je alleen na lange studie onder begeleiding van mensen die er meer van weten en daarbij in discussie met anderen. Het kan best dat je ondertussen literaire wetenschappen of theologie bent gaan studeren maar ik heb gevoel dat jij meer een autodidact bent. 

Laten we het er maar op houden dat ik die achtergronden inderdaad heb, hoe ze ook zijn verkregen. En daardoor wat gemakkelijker buiten politiekkadertjes ben gaan kijken. Anderzijds weet ik weinig over een heleboel andere, voor mij niet-essentiële zaken. En dat geeft blinde vlekken over louter wereldse aangelegenheden, da's ook weer zo... :)

Niettemin zou Dante's komedie met jouw katholieke achtergrond alleen prima behapbaar zijn, lijkt me, en je wereldbeeld gewoon kunnen verruimen. Volgens mij zijn we nooit uitgeleerd!

Die Katholieke achtergrond heb ik op mijn 14e achter me gelaten Toine. Daarvoor was het vrij intensief op het internaat 😀Maar kwijt raken doe je zoiets niet makkelijk. Alleen weet ik niet of ik een reisje naar de hel met allerlei martelingen die weer per misdaad verschillen nu wel zo plezierig vind. Maar ik beloof je een keer wat verzen te lezen uit “divinea”. Ik vermoed zelfs dat een vriendin het boek heeft (historica). 

Oh ja ik zeg niet dat er geen corruptie e.d.is in deze maatschappij, alleen dat het in NL relatief meevalt.