Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
Buell

Leobus verwonder-ringen

Recommended Posts

3 hours ago, carl said:

PS morgen Renee op bezoek. Vandaag de hele zaak even doorgelopen en getuned.

Was dat nodig dan? 🤔 😎

Na de hete zomer wel. Ook de buizen bias ik periodiek.

5 hours ago, vintagemod said:

Hans,ontkoppelen doe je bijvoorbeeld met veren ,dempen doe je demping matriaal.

Ik zie er totaal anderen ideen in ,Akzo verkoop Twaron  ,klopt ook weer niet heeft een andere naam,en Dupon verkoop Kevler.

Dus ik ga met die materialen aan de slag 

Ik zou wel eens willen stoeien met die ringen  van Leo de uitvinder 🙂wat die kan en niet kan .

Er is ook demping materiaal er van ,bestellen en uitproberen ,ik denk dat de demping interessant is voor bij Cock in de speakers ,ik heb wel een beeldvorming van het matriaal Twaron en Kevlar in theorie zit er bijna geen verschil als ik lees op internet over die twee materialen,maar je kunt er meer en meer bruikbare vindingen van maken .

Voor mij is het alleen maar onderzoek ,wat doet het  matriaal en wat doet het niet ,ook belangrijk en waar is het bruikbaar en waar is het niet of minder bruikbaar,

Vertel gewoon beide kanten van de medaille ,de voor en nadelen op een kinderlijke manier in  begrijpbare taal .

Ik heb weer een hoop huiswerk 🙂 .

Leo, het wordt ook al voor speaker units gebruik ,heb ik gelezen op internet.🙂

voor de luidspreker kan je twaron "'wol"' krijgen onder de naam Angel hair.

54 minutes ago, Buell said:

voor de luidspreker kan je twaron "'wol"' krijgen onder de naam Angel hair.

Buell,

Dat spul is niet meer te krijgen en ook niet meer te koop. Teijin levert niet meer aan Eltim, want de hoeveelheden waren gering en de moeite/kosten (voor Teijin) niet waard. Misschien als iemand nog wat over heeft? Was overigens wel heel erg goed spul en een mooie uitvinding.:D Je zou met weefsel van Twaron ook de wanden van speakerkasten  kunnen verstevigen/verstijven/dempen.:D Gewoon in epoxy tussen twee lagen hout lijmen.:D Maar ja, dat is meer iets voor uitvinders.;)

Groet,

Leobus

Is Kevlar dan wel los verkrijgbaar Leo?

1 hour ago, carl said:

Is Kevlar dan wel los verkrijgbaar Leo?

Er is op diverse plaatsen Aramide weefsel te koop. Of dat Kevlar is of Twaron weet ik niet zo. En je hebt grote kans dat de uiteindelijke verkoper het ook niet eens weet. Kevlar is een bekendere naam, dus ze noemen het al gauw Kevlar. Er zijn zelfs producten te koop waarvan beweerd wordt dat er Kevlar in zit en waarvan ik vrijwel zeker weet dat het glasvezel is. Weet zo’n verkoper veel! Of bedoelde je los garen?

Groet,

Leobus

1 hour ago, Groovy said:

Angel hair bij Speakerland.

Dat is niet het originele Angel Hair. Kijk maar wat Eltim daar over zegt. Ik heb wel een idee waar de Mundorf versie vandaan komt. Is inderdaad niet het oorspronkelijke materiaal. Maar wel Aramide. Kevlar of Twaron.

Groet,

Leobus

Ok.
Heb je trouwens de Verwonderringen ook getest tussen 2 opgestapelde elementen,bv een tuner op een cd speler of anders.

Goeie vraag. Dat heb ik nog niet gedaan. Hier staan alle elementen op een eigen plateau. Voor zover ik het bij anderen gezien heb, heeft daarvan  niemand elementen gestapeld. Maar ik vermoed dat het bij stapeling ook wel zal werken.

Groet,

Leobus

Ja,dat stapelen is iets van vroeger,toen vond men dat gewoon.