Jump to content

Surround set op mixer


CorVisser
 Share

Recommended Posts

Beste lezer,

Ik gebruik al een lange tijd een mixer op mijn computer. Via deze weg kan ik mijn geluid apart van elkaar regelen. Vandaag heb ik een surround set ontvangen. Deze set wou ik graag aansluiten op mijn computer om zo films e.d. te zien met betere kwaliteit.

Ik heb geen onderzoek gedaan hoe je set aansluit (wat best wel dom is). Nou heb ik het volgende gedaan:

 

Groene output van mijn computer naar een input van mijn mixer. Deze is voor al mijn game / internet geluid.

Roze output van mijn computer naar een input van mijn mixer. Deze is voor al mijn TeamSpeak geluid.

Ik heb een externe audio kaart die in de AUX SEND en FX SEND gaat en in de 2-track input. Deze zorgt dat ik een externe audio kaart heb.

 

Ik red me wel aardig met dit soort dingen, maar ik loop nu even vast. Ik heb destijds alles gedaan van een filmpje.

 

Nou is het probleem dat mijn surround set op de roze, groene en blauwe output van mijn computer moet worden aangesloten. Hierdoor kan ik de mixer niet meer gebruiken en al helemaal niet hiermee de surround set bedienen. Als ik de groene kabel van de surround set aan de "PHONE" van mijn mixer doe, valt heel het surround effect weg.

 

Wat kan ik het beste doen?

Meer informatie nodig? Vraag gerust!

Met vriendelijke groet,

 

Cor

Link to comment
Share on other sites

De roze of rode aansluiting is normaal voor invoer, dus een microfoon. Een computer moet nog een ander stel aansluitingen hebben voor surround. Naast de groene moeten er nog twee zijn. Blauw en zwart, bijvoorbeeld. De groene zijn dan front, de blauwe center en sub, de zwarte surround. Als het om een 7.1-systeem gaat moet er nog een vierde jack-aansluiting zijn.

Ik zou graag eens een foto van de achterkant van je pc waar de aanslutingen zitten zien om er meer over te kunnen zeggen.

Edited by Bloom
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...