Jump to content

Aarde


carl
 Share

Recommended Posts

Die Russ Andrews heeft zoveel oplossingen voor een probleem, dat ik niet zou weten welke ik moest kiezen. Daarom houd ik me maar aan de wet van Roger: filteren leidt tot kwaliteitsverlies. 

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, vintagemod said:

Wat een onzin filteren leidt tot kwaliteitsverlies ,een motor van een Ferrari stop je toch ook niet in vracht auto en anders om.

Met die aarde is een beetje overdreven ,maar het klopt wel, het verhaal .

De eerste zin snap ik niet helemaal Wiel. Wat doe jij verder aan aarden?

Link to comment
Share on other sites

Goh, dat er nu al een wet naar mij vernoemd is?!?!? :blink::lol:. Maar het klopt wel. Geen filters gebruiken als ze niet nodig zijn (zijn vaak niet nodig). Elk filter, hoe goed ook, verziekt wel iets.

Charles, je leest tè veel! Je zoekt gewoon naar problemen die je niet hebt. Als je nergens last van hebt, geniet dan van de weergave.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sodejuu said:

Goh, dat er nu al een wet naar mij vernoemd is?!?!? :blink::lol:. Maar het klopt wel. Geen filters gebruiken als ze niet nodig zijn (zijn vaak niet nodig). Elk filter, hoe goed ook, verziekt wel iets.

Toch heb liever gefilterde koffie dan een berg drab in mijn kopje. Mahjah ik ben dan ook geen koffiefiel  :lol:

Link to comment
Share on other sites

Een stekkerblok met stroom- en/of spanningsfilter erin werkt vaak niet zonder aarding: dat wil zeggen dat de filter dan niet werkt, het stroomverdelen nog wel.

Edited by Bloom
Link to comment
Share on other sites

Ik sluit me geheel bij Roger aan.
Voor mij zijn het oplossingen, op zoek naar een probleem.
Het is zelden dat je een vervelende storing zoals een tik van een koelkast met zo'n stekkerblok oplost, geaard of niet.
Het kan wèl je geluid verslechteren, met name dynamiek en stereobeeld hebben er soms van te lijden.

Link to comment
Share on other sites

Ik zal eens kritisch luisteren met en zonder mijn ziekenhuisfilter.
Het zit er al een hele tijd tussen en toen had ik idee dat het beter klonk,met name de stemmen.
Eens luisteren of dat nog steeds het geval is.
Er zit wel een geaarde stekker aan.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Sodejuu said:

Charles, je leest tè veel! Je zoekt gewoon naar problemen die je niet hebt. Als je nergens last van hebt, geniet dan van de weergave.

Nu de temperatuur beter is geniet ik ook weer van de luisterzolder Roger. En verder heb ik tijd over sinds mijn pensioen en vind ik het ook leuk om over esoterie te lezen. Russ Andrews is een kampioen op dat gebied.

 PS  Percolaatkoffie werd niet gefilterd maar stikte van de  cholestrol  verhogende stoffen. Was wel gezellig zo’n pruttelende koffieketel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Toen ik dat filmpje  plaatste dacht ik al dat jij wel goede herinneringen aan die koffie had Onno 😀

Leuke verwijzing naar de nieuwe (?) producten  van Akiko en ik zal het zeker lezen. Ik heb trouwens wel een product van Akiko in huis gehad. Mijn vaste luistervriend en ik hoorde weinig tot niets met of zonder. Ik heb vervolgens mijn zoon gevraagd een keer te komen luisteren en ook hij hoorde weinig tot niets. Idem dito Alpha audio https://www.alpha-audio.nl/review/video-review-akiko-audio-minelli-power-conditioner/ Bij Gruiter meende ik bij de phono wel weer iets te horen. Dat wil ik nog wel een keer thuis uitproberen.

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, carl said:

Nu de temperatuur beter is geniet ik ook weer van de luisterzolder Roger. En verder heb ik tijd over sinds mijn pensioen en vind ik het ook leuk om over esoterie te lezen. Russ Andrews is een kampioen op dat gebied.

 PS  Percolaatkoffie werd niet gefilterd maar stikte van de  cholestrol  verhogende stoffen. Was wel gezellig zo’n pruttelende koffieketel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klopt deels. En verder is koffie van zichzelf tamelijk zuur. Dat lost dan weer het aluminium op van zo'n ouderwetse pot en daarvan krijg je dan weer Alzheimer................  :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Los daarvan filtert een percolator natuurlijk wel en heel vaak bovendien! In feite zolang als ie op het open vuur staat...

Het water en later de koffie gaat door een stijgbuis omhoog, landt dan op het filter en zakt er doorheen. Dat gaat net zolang door als het vuur aanstaat.

Het probleem is dat de koffie kookpunt bereikt en behoudt en zo een  geheel eigen en geheel (onbedoeld) verbrand aroma ontwikkeld, dat nog verder aan verval onderhevig is door het aluminium van de koffiepot en het filter. Koffie behoort het kookpunt nooit te bereiken...

Link to comment
Share on other sites

I.d.d. Mijn oma had zo'n ding destijds. Kan mij herinneren dat daar toen wel ronde papieren filters onder in het koffiebakje gingen. Watertemperatuur behoort i.d.d. tegen de kook aan te zijn (ca. 95 graden) en het water dient snel er doorheen te lopen. Dan krijgen de "slechte" stoffen niet de kans om op te lossen. Een goed afgesteld espresso masjien en gewone filterkoffie schijnt het beste w.d.b. te zijn. Een cafetiere het slechtste. Was laatst een iten over bij "Broodje gezond":

 

Link to comment
Share on other sites

Mijn broer heeft tijdens zijn studie farmacie kennelijk onderzoek hierover gedaan (vertelde me dit laatst). Filterkoffie was volgens hem aantoonbaar veel gezonder.  Ik had het nog nooit ergens gelezen. Zo’n percolator vond ik als kind een prachtig ding vanwege dat gepruttel. Vandaar dat filmpje 😀

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, carl said:

Toen ik dat filmpje  plaatste dacht ik al dat jij wel goede herinneringen aan die koffie had Onno 😀

Leuke verwijzing naar de nieuwe (?) producten  van Akiko en ik zal het zeker lezen. Ik heb trouwens wel een product van Akiko in huis gehad. Mijn vaste luistervriend en ik hoorde weinig tot niets met of zonder. Ik heb vervolgens mijn zoon gevraagd een keer te komen luisteren en ook hij hoorde weinig tot niets. Idem dito Alpha audio https://www.alpha-audio.nl/review/video-review-akiko-audio-minelli-power-conditioner/ Bij Gruiter meende ik bij de phono wel weer iets te horen. Dat wil ik nog wel een keer thuis uitproberen.

 

Last van een beetje geherugenverlies, Carl? Ook al staat de website van puresound.be nog stil (ze komen volgend jaar weer terug!!), wil dat niet zeggen dat je er nooit meer op hoeft te kijken. Want wat hebben wij Akiko Audio toch uitgebreid getest. Zie hier:

http://www.puresound.be/recensies/archive/2014/juli/article/akiko-audio-tuning-sticks-ac-rca-en-xlr/

http://www.puresound.be/recensies/archive/2014/december/article/akiko-audio-triple-ac-enhancer/

http://www.puresound.be/recensies/archive/2016/november/article/akiko-audio-triple-ac-enhancer-1

http://www.puresound.be/recensies/archive/2017/januari/article/akiko-audio-corelli-power-conditioner/

http://www.puresound.be/recensies/archive/2017/oktober/article/akiko-audio-diy-producten-een-unieke-verhouding-tussen-effect-en-prijs/

http://www.puresound.be/recensies/archive/2017/november/article/phono-booster-van-akiko-audio/

Dus Carl, als je je nog steeds verveeld, lees die recensies nog maar eens erop na.

En die koffie : Turkse_koffie
Dit is wat ik het liefste drink met een glaasje water ernaast en puur zwart met veel suiker.

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, carl said:

Mijn broer heeft tijdens zijn studie farmacie kennelijk onderzoek hierover gedaan (vertelde me dit laatst). Filterkoffie was volgens hem aantoonbaar veel gezonder.  Ik had het nog nooit ergens gelezen. Zo’n percolator vond ik als kind een prachtig ding vanwege dat gepruttel. Vandaar dat filmpje 😀

Ja, hartstikke mooi. Onze onderbuurvrouw had ook zo'n fraai ding, en heel soms kreeg ik er een kopje koffie van. Zal een jaar of 10 zijn geweest. Thuis kreeg ik geen koffie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...