Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
kappa7

Foto's op het forum plaatsen hoe doe ik dat?

Recommended Posts

Even een gekke vraag maar nu Photo bucket al een aantal jaar niet meer werkt heb ik nog steeds eigenlijk geen goede oplossing gevonden om mijn foto's te kunnen plaatsen hier.

Hoe doen jullie dat nu?

Ik gebruik imgur.com. Een account aanmaken is niet verplicht. Er is geen beperkte levensduur van geüploade foto's. En zelfs zonder account kun je een reeks foto's uploaden in een galerij. Ik gebruik het al enkele jaren en ben er 100% tevreden over.

Voorbeeld:

X7ePmjC.png

Dit is 'Mettavolution' van Rodrigo y Gabriela

Dat rood is allemaal zware oversturing met zware vervorming. Dynamiek is vrijwel nul. Ik heb een e-mail geschreven naar de manager van de artiesten (die voor de platenfirma werkt) om daarover te klagen. Eens zien of hij antwoordt en zo ja, wat hij dan schrijft. Dit kan echt niet meer.
Ze klagen steen en been dat er steeds minder cd's verkocht worden, maar wat wil je als je dergelijke belabberde kwaliteit levert? Uiteraard kopen mensen dan geen cd's meer en het verklaart ook de vernieuwde interesse in vinyl. Heel die loudness wars is compleet belachelijk geworden. Wie koopt er immers cd's? Niet de jeugd: die luisteren vooral mobiel naar streamingdiensten. Cd's worden gekocht door mensen met hifi-installaties en hoe beter die installatie, hoe slechter die kapotgecomprimeerde cd's klinken. Het is dus waanzin om je ENIGE klanten slechte kwaliteit te leveren, want dat jaagt ze juist weg!

Maar goed, het ging dus over imgur. Het plaatje staat op imgur. Merk op dat het snel laadt.

Dat ziet er goed uit maare hoe krijg je die hier zo op het forum?

Vroeger hadden we een knopje om een foto toe te voegen maar dat is nu allemaal verdwenen en de knop die er wel is staat het uplaoden van foto's niet toe.

Wat een horror software is dit toch.....zelfs de gebruikelijke UBB-codes worden verminkt.

Misschien zo: https://postimages.org/

is de hoster die ik gebruik.
Maar na verloop van tijd verdwijnen ze allemaal, of je moet gaan betalen.

Een foto plaatsen kan als volgt: IMG tussen blokhaken , dan de foto-URL en dan afsluiten met /IMG tussen blokhaken.
De forumsoftware laat het niet toe om deze code correct te plaatsen zonder hem te verminken.

IMG-20181029-WA0001.jpg

Bij postimage gebruik ik de hotlink voor fora (3e van onder). Dan gewoon plakken. Dat high-end niet toestaat dat je de foto's hier dumpt kan ik me wel voorstellen, dan moet er geld bij, en dat hebben we niet (behalve voor die dure spulletjes, hè). En advertenties kunnen ook al niet.

Wie weet, gaat het ooit veranderen.

Inderdaad, nog handiger Marc!

Hier screenshot, inderdaad de derde van onder.
Ik haal zelf altijd wel de "URL" tussen de blokhaken eromheen weg, daar staat ook wel eens reclame in.

Screenshot-2019-08-11-68549244-239408629

En dat is dan deze foto die ik heb geplaatst.

68549244-2394086297504346-74776341407544

Edited by KT88

Top! 😎

Mooi printje trouwens, shuntvoeding met JFETjes?

Edited by KT88

[img=https://i.imgur.com/3sSmzj3.jpg]

Deze code zo in de tekst plakken dan gaat het goed

Bij imgur.com is dat ook de 3e link in de lijst.

Bedankt voor de hulp allemaal.

3 minutes ago, KT88 said:

Top! 😎

Mooi printje trouwens, shuntvoeding met JFETjes?

Klopt 😀

Goede gok 😊 

Ik gebruik MyAlbum.com Werkt erg goed. Bovendien kun je albums samenstellen. Tot nu toe zonder kosten of andere ongein zoals teksten over je foto's. 

Edited by Hans van Liempd

Maar hoe lang blijven foto's staan? Die informatie mis ik bij iedereen die een dienst aanbeveelt. Ikzelf beveel imgur aan en daar is geen beperking op levensduur.

Tot ze de voorwaarden veranderen, of het verdienmodel aanpassen.

Dat geldt dan voor iedere dienst he. Ik stel alleen vast dat ik imgur al JAREN gebruik en de allereerste daarop geplaatste plaatjes zijn nog altijd keurig te bekijken.

Ja, ok. Zo gebruik ik postimg al jaren, nadat twee andere foto-sites er de brui aan hadden gegeven. Dwz het verdienmodel uit de kast hadden gehaald. Verdienen mag van mij, voor niets gaat de zon op, maar als dat niet lukt met advertenties mogen ze van mij niet achteraf geld gaan vragen. Dan voel ik me 'bekocht'. Beetje foute uitdrukking in dit verband. 🤓

Marc heeft gelijk; ook hier al diverse van die foto-hosts versleten nadat ze (vaak van de ene dag op de andere) de pijp aan Maarten (wie?) gaven.
Dat had ik ook al aangegeven in mijn eerste bericht. Geen enkele host is eeuwig, en internet is vluchtig.
Daarom heb ik ook niets met en in de "cloud". Ik bewaar alles locaal, dan ben ik er zeker van dat het bewaard blijft en ik niet achteraf ineens moet gaan betalen om mijn eigen materiaal terug te krijgen.

Imageshack en Tinypic zijn er mee genokt, en er was er nóg een die ik alweer vergeten ben.
De foto-emmer vroeg op zeker moment iets van 30 dollar per maand ofzo, anders verdwenen je foto's in het afvoerputje.
Ik geloof dat Tinypic nu ook eigendom is van die emmer, dus laat die maar zitten verder. Die doet 't trouwens vaker niét dan wèl.
Nu al geruime tijd (2 jaar ofzo) postimages.org tot volle tevredenheid. Ook hier de allereerste foto's nog steeds zichtbaar, zelfs zonder account.
Als dat op zeker moment óók verdwijnt: tant pis. Zo is het nu eenmaal.

Eigenlijk zou ik foto's nu gewoon op mijn eigen domein kunnen hosten, bij KPN krijg je 4 GB ofzo de ruimte (gratiesj!) en dat is voor mijn begrippen en doeleinden gigantisch groot.

Op het zelfbouwaudio forum kan je de foto’ s zonder tussenkomst van wat dan ook eenvoudig in je reactie plakken. Erg handig. 

Groet,

Leobus

31 minutes ago, KT88 said:

Eigenlijk zou ik foto's nu gewoon op mijn eigen domein kunnen hosten, bij KPN krijg je 4 GB ofzo de ruimte (gratiesj!) en dat is voor mijn begrippen en doeleinden gigantisch groot.

En zo doe ik het eigenlijk ook altijd. Effe met FTP uploaden en klaar..... Maar ja, ik zit ondertussen wel een beetje vastgebakken aan KPN, met websites en e-mail adressen en zo. Ik vindt het wel fijn om dat soort dingen te laten zoals ze zijn, geeft wat rust zeg maar, en niet om de haverklap weer te wisselen van provider.....

1 minute ago, leobus said:

Op het zelfbouwaudio forum kan je de foto’ s zonder tussenkomst van wat dan ook eenvoudig in je reactie plakken. Erg handig. 

Groet,

Leobus

En als ze dan verkleind worden kost het ook niet zóveel ruimte op de server van dit forum.  Grootste voordeel is voor het forum (voor de forumgebruikers dan) zelf: geen foto's die uit de topics verdwijnen....

6 hours ago, Bloom said:

Maar hoe lang blijven foto's staan? Die informatie mis ik bij iedereen die een dienst aanbeveelt. Ikzelf beveel imgur aan en daar is geen beperking op levensduur.

Ik heb de tip gekregen van Edwin. Hij gebruikt dit al jaren. Het is een site waar je fotoalbums kan bestellen. Er zijn dus wel inkomsten en is de bewaarservice bijzaak.

37 minutes ago, René N. said:

Ik vindt het wel fijn om dat soort dingen te laten zoals ze zijn, geeft wat rust zeg maar, en niet om de haverklap weer te wisselen van provider.....

Dat klopt, het is beslist zeer onhandig om van provider te wisselen, als iedereen je email-adres vanouds al heeft en je overal op websites, fora enz. bent aangemeld onder dat email-adres.
Ik ben twee jaar geleden overgestapt van Online naar KPN omdat de service en kwaliteit van Online echt dramatisch slecht waren geworden.
Ik was daar klant sinds 1995, toen het nog Euronet was, daarna Wanadoo, daarna Orange, en toen dus Online.
Steeds ook weer met naamsverandering van de provider, dus ook weer andere email-adressen.
Heel vermoeiend. Nu dus bij KPN en ook weer iedereen op de hoogte brengen van het nieuwe email-adres, maar intussen zit je wèl overal in de databanken met die oude adressen en is dat soms slecht of helemaal niet aan te passen....

Enfin, inderdaad is rust op dat gebied erg belangrijk.

Edited by KT88