Jump to content
High-End Forums
carl

27 000 euro

Recommended Posts

31 minutes ago, carl said:

Ze zijn inmiddels van het oude huis in Wassenaar verhuist naar Den Haag Toine. Ik vind trouwens Maxima een prima en ook warme vrouw - daarbij erg (ook sociaal) intelligent. Willem staat weer wat minder makkelijk tegenover mensen, maar hij probeert het zeker goed te doen en volgens mij doet hij dat ook. Het is maar zeer de vraag of de nieuwe woning zo duur is geworden door hun schuld. Maar ze hadden er ook zelf een beetje op moeten toezien. En persoonlijk had ik me ziek gemeld als ik met die Saoedische boef een afspraak had. 

Die zaak met die gastouders kan je hier moeilijk aan deze discussie koppelen.Was het niet zo dat opa en oma een overheidsvergoeding kregen voor het oppassen op hun kleinkinderen. Ga ik morgen ook doen - kom maar hier met de poen 😀

De koppeling bestaat eruit dat er met twee maten kan worden gemeten in dit land, Carl.

Monarchistische uitkeringsfraude wordt gedoogd, nee zelfs toegejuicht door vriend, politiek en vaderland, maar eerlijke mensen worden net zo makkelijk tot wanhoop en zelfs zelfdoding gedreven door een zogenaamd integere belastingdienst die door zogenaamd integere politici wordt aangestuurd. Terwijl intussen volkomen evident is dat de b'dienst meer dan volkomen faalde en het verwende nest minder dan integer handelt, zowel thuis als in het buitenland en voor het oog van de wereld. Helaas is Maxima genadeloos door de mand gevallen. Tot die meeting kwam had ik haar als enige uit dat nest ook nog best hoog staan...

Dat die kneuzen al even niet meer in W'naar wonen weet ik natuurljk wel, maar daar werd het verwende nest wel gesticht.

Weet je Toine heb jij nu nooit een keer dat je iets volkomen fout hebt gedaan en je op dat moment eigenlijk niet wist hoe je dat moest oplossen. Dat is waarschijnlijk ook waarom  ik de overheid  zo vaak verdedig. Ik kan me gewoon voorstellen dat de overheid fouten maakt En kritiek vind ik kunnen, maar soms zijn mensen meedogenloos in hun kritiek.  Wat me trouwens wel verschrikkelijk stoort aan de overheid is dat ze haar fouten nooit toegeeft. 

Bij Maxima speelt ook nog het verleden van haar vader waar  ze van hield en later van realiseerde dat hij ook goed fout zat. En dan zit je tegenover zo’n moordenaar. Dat heeft waarschijnlijk niets te maken met integriteit maar machteloosheid. En wat denk je dat haar kinderen zeggen als ze thuiskomt?

Edited by carl

En dan hebben het Bernhard jong nog wat half A'dam uitzuigt ten faveure van zijn autootjes hobby. Ok, daar staat de belastingdienst dan weer buiten qua subsidie.... :P

18 hours ago, carl said:

Weet je Toine heb jij nu nooit een keer dat je iets volkomen fout hebt gedaan en je op dat moment eigenlijk niet wist hoe je dat moest oplossen. Dat is waarschijnlijk ook waarom  ik de overheid  zo vaak verdedig. Ik kan me gewoon voorstellen dat de overheid fouten maakt En kritiek vind ik kunnen, maar soms zijn mensen meedogenloos in hun kritiek.  Wat me trouwens wel verschrikkelijk stoort aan de overheid is dat ze haar fouten nooit toegeeft. 

Bij Maxima speelt ook nog het verleden van haar vader waar  ze van hield en later van realiseerde dat hij ook goed fout zat. En dan zit je tegenover zo’n moordenaar. Dat heeft waarschijnlijk niets te maken met integriteit maar machteloosheid. En wat denk je dat haar kinderen zeggen als ze thuiskomt?

Sinds gisteren ben ik zelf een soort ambtenaar voor 2 dagen in de week, ook ik maak me wel eens druk over dingen die in mijn ogen fout gaan binnen de gemeente. Daarom maak ik deel uit van een bewonersgroep die probeert te communiceren met diezelfde gemeente. Dat kost tijd en is soms heel frustrerend, maar gewoon doorzetten. Daardoor merk je wel dat  er langzaam maar zeker beweging in komt. Er is nog een lange weg te gaan, maar als je zelf niets doet gebeurt er zeker niks.  

Als je zelf voor de gemeente werkt, zie je ook dingen van een heel andere kant. Natuurlijk mopper ik ook wel eens over de hoge OZB. Maar nu zie ik zelf,  wat er allemaal voor bewoners gedaan wordt.

Het gebrek aan inlevingsvermogen,  dat mis ik wel eens in dit soort "discussies". Alleen vaak ongefundeerde ongezouten kritiek en dan heb ik het nog niet eens over het vrouwenvoetbal. Half Nederland is ineens "kenner"  Wat die meiden niet naar hun hoofd geslingerd  kregen.:( Wat zou jij doen, in andermans schoen?

Inderdaad  alle huisjes melkers aanpakken. Bernard jr staat op dit lijstje uit 2017 op de 1 na onderste plek. Volgens dit bericht  probeert de gemeente daar ook iets aan te doen. 👋🏻 Maar zijn grote woning corporaties of makelaars die hier in de regio Amsterdam veel woningen in de vrije sector te huur aanbeden dat dan ook niet? Ook hier is nog een lange weg te gaan... Er wordt inderdaad gemeten met verschillende maten. 2 is wat kort ;)

Op zich is er niets op tegen dat iemand een woning verhuurt en door verhuur geld verdient. Dat doen woningbouwverenigingen ook. Pensioenfondsen en verzekeringsmaatschappijen doen dat weer liever niet omdat er geen reëel rendement te behalen is bij verhuur van woningen. Dan krijgen ze weer te weinig geld binnen om pensioenen e.d. te betalen. Er zijn er natuurlijk ook die geen onderhoud plegen en buitenwettelijke huren vragen. Beetje maffia dus. Ik denk niet dat die Bernhard daar bij hoort want anders had het wel in de krant gestaan.  

Edited by carl

10 hours ago, carl said:

Op zich is er niets op tegen dat iemand een woning verhuurt en door verhuur geld verdient. Dat doen woningbouwverenigingen ook. Pensioenfondsen en verzekeringsmaatschappijen doen dat weer liever niet omdat er geen reëel rendement te behalen is bij verhuur van woningen. Dan krijgen ze weer te weinig geld binnen om pensioenen e.d. te betalen. Er zijn er natuurlijk ook die geen onderhoud plegen en buitenwettelijke huren vragen. Beetje maffia dus. Ik denk niet dat die Bernhard daar bij hoort want anders had het wel in de krant gestaan.  

Uiteraard Carl. En dat heeft het ook uitgebreid, wellicht niet in het Nijmeegse Sufferdje. Het is al weer 10-tallen jaren terug. Een 60 jarige snackbar eigenaresse in A'dam Oost huurde aldaar haar winkelpandje. Al meer dan 30 jaar had zij redelijk kunnen bestaan van haar snackbar. Toen de prins het pand kocht zegde hij onmiddellijk de huur op, er was niet echt een contract. Hij bood haar een nieuw contract aan, tegen wel een verviervoudiging van de huur....... Heeft dus wel uitgebreid in de krant gestaan en aan de orde geweest bij Radio Noord Holland. De dame kon haar zaak sluiten. Is maar een voorbeeld, hij heeft niet voor niets in A'dam de bijnaam "Pandjesprins".

https://www.google.nl/search?source=hp&ei=V_AmXcONFIHcwAK43L-IBA&q=pandjesprins+bernhard&oq=pndjesprins&gs_l=psy-ab.1.1.0i13l2j0i13i5i30.2923.7463..12578...0.0..0.91.764.12......0....1..gws-wiz.....0..35i39j0j0i10.FrDiM2FTLVI

Met o.a. https://www.trouw.nl/nieuws/prins-bernhard-werkt-zichzelf-keer-op-keer-in-de-schijnwerpers~b60a8b57/

Quote uit Trouw:

Schikking

Ritzen Koeriers? Die naam verwijst naar Jo Ritzen, de minister van onderwijs die de studentenkaart heeft ingevoerd. Het bedrijf krijgt na verloop van tijd wel bezoek van de Belastingdienst. Ritzen Koeriers, uitgegroeid tot een flinke onderneming, stelt sommige personeelsleden lease-auto’s ter beschikking, een verkapte vorm van loon, en draagt daarover geen sociale premies af. In 2000 komt het tot een schikking met het Openbaar Ministerie. Ritzen Koeriers moet, vertelt Van Oranje later, 12.000 euro aftikken. ‘Erg vervelend’, betitelt hij de kwestie in een interview

Tja.........

Die Bernard jr lijkt me erg onsympathiek, maar daardoor is het geen boef.

Het huurrecht bij winkels e.d. zit  simpel in elkaar. Je huurt voor vijf jaar met een proeftijd van twee jaar. Zeg je niet na twee jaar op, zijn beiden partijen gehouden de periode van vijf jaar vol te maken (huurders houden zich daar vaak niet aan en dreigen dan met faillissement). Daarna volgt een verlenging van weer vijf jaar. Beiden partijen kunnen dan herwaardering van de huur aanvragen (marktconform). Op dit moment doen huurders dat erg vaak want de huren van winkels staan zwaar onder druk (leegstand). Na die twee maal vijf jaar wordt de huur op jaarbasis voortgezet. De regeling is opgezet ter bescherming van kleine middenstanders en om dergelijke huren wat in toom te houden. In het door jouw genoemde geval was de huur kennelijk al erg lang niet marktconform meer.  Daar heeft die huurster geluk mee gehad. Van de huur moet door verhuurder bijvoorbeeld  OZB belasting betaald worden en die blijft ook niet stilstaan en wordt jaarlijks aangepast door de overheid. Ook de onderhoudskosten zijn de afgelopen 30 jaar sterk toegenomen. Ik vind het eigenlijk niet raar dat die niet marktconforme huur een keer wordt bijgetrokken. Maar zeker te bruusk! 

Ik weet dit allemaal omdat mijn broer kort geleden met pensioen is en zijn winkelpand verhuurd heeft. Oh ja het bovenhuis was  kamergewijs verhuurd. Redelijke huren maar geen redelijke huurders. In plaats van de vuilniszakken aan straat te zetten stond het platte dak geheel vol ? Op de vier kamers werd samengewoond wat niet was toegestaan. Een paneeldeur was ingetrapt (ruzie?) en een van de twee wc’s werd niet gebruikt omdat die letterlijk dicht zat met stront en zo nog meer. De huur was inclusief gas en dus stonden in de winter de ramen altijd open. Mijn licht dementerende broer kon dat allemaal niet meer aan en ik help hem nu: toen twee huurders weggingen is niet meer verhuurd en de derde huurder heb ik afgekocht. Wat er aan onbetaalde rekeningen (bekeuringen, beurs) voor haar lag was ongekend net zoals de rotzooi die achterbleef.  We gaan het huis repareren en actualiseren en dat kost ongeveer vijf jaar huurinkomsten.  Verkoop is voor mijn broer geen optie omdat mijn vader het pand heeft gebouwd.  Wat ik maar bedoel te zeggen is dat er huisjesmelkers zijn, maar ook foute huurders. Niet iedere verhuurder is een huisjesmelker en niet iedere huurder is asociaal. 

Edited by carl

Was je broer ook benoemd tot "Pandjesprins" dan? Och het speelde 20 jaar geleden denk ik. Heeft Berhard en daarmee heel het huis van Oranje toen niet echt veel sympathie opgeleverd. Heb je je ook bijgelezen Carl met de overige krantenartikelen die je allemaal gemist hebt? 'Tis nou niet een ventje wat het zo nauw neemt met de regels zo te lezen.

Maar ok, waarom begon je eigenlijk dit topic Carl? Uit pure verontwaardiging/jaloezie dat de Oranjes wel een flinke hap gemeenschapsgeld per vierkante meter voor de verbouwing van hun optrekje gedoneerd krijgen en jij niet?

Ik kom uit een middenstandsfamilie en die kenden geen pensioen zoals wij Peter. Die middenstanders vertrouwden geen banken of aandelen en kochten voor hun pensioen vaak (verhuurde) huizen. Een heel gangbare praktijk in die tijd. Er waren daarbij mensen die al vroeg zagen dat de huizenprijzen een jaar of 40 geleden te laag waren.  Bernard jr en partners hebben dat kennelijk ook gezien en als ze  zich verder aan de regels houden wie ben ik dan om daar moeilijk  over te doen. Ik hoor zeker niet tot de mensen die iedereen die met zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt de kop af wil slaan. Waar mijn topic eigenlijk over ging, is de in mijn ogen zeer overmatige besteding van belastinggeld aan wat voor een deel een particulier woning is: huur betalen en zelf inrichten denk ik dan. Ik heb Bernard jr er niet bijgehaald. En als jurist kan ik je zeggen, dat er wit, zwart en grijs is. Zwart mag niet, wit wel en over grijs is discussie. En zoals we bij die gastouders hebben gezien hebben ambtenaren nog wel eens de neiging van wit, zwart te maken. Zegt me dus helemaal niets zonder me in de zaak verdiept te hebben. 

Edited by carl

Er is een gezegde dat je met geld meer geld kunt maken. Dat heeft de prins goed gedaan. Alleen denk ik dat hij zijn eerste geld uit de belastingpot heeft. En dat steekt mij dan wel weer.

Groet,

Leobus

Tja, ach, kinnesinne? Ik krijg mijn laatste geld uit de belastingpot vanaf 17 augustus a.s. En tegenwoordig ben ik ook huisjesmelker, bedenk ik me net.

QEn dat ben ik weer helemaal met je eens Leo. Daar betalen we natuurlijk geen belasting voor. Ik heb in mijn jonge jaren een keer een lezing gehouden voor bedrijfsmakelaars. Ze gingen ervan uit dat wij als overheid de kosten van bodemsanering zouden betalen en zij voor veel geld de grond konden verkopen. Ik heb toen gezegd dat je het geluk kon hebben dat AH je grond wilde kopen. En als je wilde dat de overheid al hun bodem gratis saneerde je maar in Rusland moest gaan wonen. Ik ben bijna gelyncht, maar ik heb wel 425 gulden gehad voor de overigens zeer goede lezing. Zelfs in SP kringen was dit optreden wel gewaardeerd 😀

Edited by carl

En toen heb je daarvan een nieuwe naald aangeschaft, wedden?

Een Denon 304  die ik vervolgens in een dronken bui een keer kapotmaakte. God straft altijd Marc.

Ik had toen trouwens een vrij unieke kennis en gaf erg veel lezingen.  Overheid en onderwijs gratis tijdens mijn werk en bedrijfsleven moest dokken. Nam ik wel vrij voor trouwens.  En de winst ging inderdaad altijd in de audio. Ik sta nog in een tijdschrift voor de makelaars met jasje en een leren stropdas. Laat ik je wel een keer zien.

Edited by carl

En zo komen we weer uit op Audio😀
Ik vind die verbouwingskosten ook buiten proporties,maar ja niemand trekt aan de rem.
Ik vermoed dat het in andere landen er ook zo aan toe gaat en zelfs nog erger.

Leuk! Doet me eraan denken dat ik ooit een IT-artikel heb geschreven voor het tijdschrift Facility Management. Of bedoel je die leren stropdas?

De stropdas Marc.

En wat ze in andere landen doen, doen ze daar maar Peter. 

Edited by carl

Ik heb ook nog een leren stropdas, rood suede. Maar stropdassen knopen ben ik geloof ik verleerd.

Ik ga het weer eens uitproberen Marc. Mijn dochter geeft binnenkort een trouwfeest in de achtertuin. Kom ik weer al die vriendinnen tegen van weleer die nu 30 zijn. 

Wat een gewauwel hier zeg. Het lijkt wel een theekransje.

Die zogenaamde Prins van Oranje is gewoon een huisjesmelker, Carl. Hij koopt panden op en verbouwt ze en deelt sommige op voor studenten e.d.. Dat levert meer op dan het gehele pand verhuren een 1 persoon of gezin. Dat is gewoon een huisjesmelker, zoals men hier zegt. Hier in het Gooi en met name Hilversum zijn ze koploper wat bereft dit soort huurconstructies.
Hij koopt echt die panden niet op om sociaal goed bezig te zijn voor de samenleving. Hij is gewoon een keiharde zakenman die zaken doet.
Overigens er zijn andere Oranjes van die generatie die ook een andere morele waarde erop nahouden. Ik denk maar even aan Alexander met zijn bootligplaats en steiger voor die villa in Griekenland, die we maar even moesten ophoesten als NL inwoner.

Maar mij is het allemaal wel best. Ik heb er mij in het verleden al te vaak te druk overgemaakt over dit soort praktijken en mijn (protest)stem laten horen/zien. Niet dat het veel heeft geholpen, zo blijkt. Men doet het nog steeds dat huisjesmelken, ook al de manier van 'pakken' anders. De kern is hetzelfde.

Onder huisjesmelker versta ik iemand die slecht onderhoud pleegt, boven de huurprijsgrens verhuurt en niet te beroerd is om met geweld huurders te verdrijven e.d. Dat men (beroepshalve) van een huis dat bestemd is voor een ouderwets katholiek gezin met 8 kinderen twee ruime appartementen maakt wordt zelfs vaak gestimuleerd door de gemeente.  En er zal zeker geld aan worden verdiend want bedrijven die geen geld verdienen gaan “om”. En hoewel ik altijd met veel passie heb gewerkt aan het milieu was werk liefst met een goede boterham toch echt hoofdmotief. Sterker nog met de drammers op dat gebied viel niet te werken en dus geen (milieu)resultaat te boeken. 

Dit is trouwens een Off topic onderwerp. Ruimte voor wat flauwekul. 

Edited by carl