Jump to content
High-End Forums

Recommended Posts

Onze buurkinderen hebben een konijnenhok. Toen we regelmatig een konijn in onze tuin zagen in de buurt van het hok dachten we dat die ontsnapt was. Nee dus, volgens onze buurvrouw leeft hij in de buurt van dat hok en eet daar zelfs mee. Kennelijk heeft hij ook een goede relatie met de vos die ook in onze tuin leeft want hij heeft de winter overleefd. We zien hem vaak, maar hij blijft altijd op gepaste afstand. De buurkinderen kennen hem beter en we denken dus  dat het konijn van oorsprong tam is en ontsnapt. Geweldig toch zo’n konijn. Hij geniet van het leven en ik vraag me alleen af of hij het tussen de tralies door met de buurkonijnen doet.

Edited by carl

We zijn hier zo technisch bezig Cor, dat we de schoonheid van de natuur bijna vergeten. Ik wilde verder nog vertellen dat ik het konijn nog wil vangen en van zijn huid een draaitafelmat wil maken.

1 hour ago, carl said:

............ Hij geniet van het leven en ik vraag me alleen af of hij het tussen de tralies door met de buurkonijnen doet.

Begrijp ik hieruit dat je een konijnenbordeel achter in je tuin niet op prijs stelt?

Meer een harem, lijkt me.

54 minutes ago, mumsoft said:

En van de botjes een arm?

Liever van de hoorn van een neushoorn. Het overgebleven deel gaat  in poedervorm naar het konijn.

2 hours ago, Pjotr said:

Begrijp ik hieruit dat je een konijnenbordeel achter in je tuin niet op prijs stelt?

Ik heb nog nooit een konijn zien betalen en we hebben er al heel wat gehad.

22 minutes ago, TL 200 said:

Ik heb nog nooit een konijn zien betalen en we hebben er al heel wat gehad.

Omdat ze niet betalen hoef je ze nog niet gelijk af te maken... :(

5 hours ago, Ove Rickland said:

Hebben ze geen praatgroep in Nijmegen?

:D:D:D Zoiets kwam bij mij ook gelijk op.

5 hours ago, carl said:

We zijn hier zo technisch bezig Cor, dat we de schoonheid van de natuur bijna vergeten. Ik wilde verder nog vertellen dat ik het konijn nog wil vangen en van zijn huid een draaitafelmat wil maken.

Jaja Carl. Laten we het over de 'natuur' hebben op een 'audio' forum. Hebben we echt niets beters te doen?

De bezigheid van techniek wat betreft audio en het delen ervan hier op het forum valt heel erg mee of heel erg tegen (tis maar hoe je het ziet). En wordt er iets over gepost, dan wordt het weer gelijk de kop ingedrukt door wollige teksten van een persoon, waardoor je het 'posten van' je wel vergaat. Zo is het hear en zo is het op andere fora's en sociale media. 
Post je iets leuks over een techniek of een luisterbevinding of iets over je eigen  zoek (audio)weg, dan zijn er altijd wel een paar  toetsfetsjisten, die het zo nodig vinden om iets af te kraken en daar lol om hebben. Typisch iets van deze wereld en deze tijd.

Ik heb een tijdje geleden al besloten om met al dat gedoe als sociale media en hun gerelateerde audiogroepen te laten voor wat het is.
Zo ook met Nederlandse (audio)forums. Dan maar geen kennis of (luister)bevindingen delen op dit soort platforms. Er zijn genoeg andere manieren (ook via het www) om je kennis e.d. over te dragen aan oprecht geïnterreseerden.

"Bij de konijnen af" was bij ons thuis, een regelmatig gebruikt gezegde.  Maar je slaat de spijker op zijn kop audiofreak.  Ik merk via mijn website dat er echt wel interesse is in techniek en audio. Het afgelopen jaar hebben nieuwe projecten, -maar vooral stukjes daarover schrijven-  door allerlei minder leuke oorzaken op een veel te laag pitje gestaan. Ik ga daar mijn energie insteken.  Zie jullie op de XFi  in september 👋🏻  

48 minutes ago, Tubejack said:

"Bij de konijnen af" was bij ons thuis, een regelmatig gebruikt gezegde.

Was het zo erg bij jullie thuis dan? :unsure: Ze hadden jou ook geen hoge hoed moeten geven :D

Praten over konijnen op een audioforum is natuurlijk wel wat vreemd, maar aan de andere kant is dit wel het "Off topic café".

Als we daarin moppen mogen tappen, mogen wat mij betreft verhalen over konijnen daar ook wel in. Als je dat onzin vindt, sla je het café toch over.

Groet,

Leobus

Juist, komt een konijn bij de bakker, zegt....

20 minutes ago, mumsoft said:

Juist, komt een konijn bij de bakker, zegt....

Is die nog niet af?... 😳

On 6/8/2019 at 12:50 AM, audiofreak said:

Post je iets leuks over een techniek of een luisterbevinding of iets over je eigen  zoek (audio)weg, dan zijn er altijd wel een paar  toetsfetsjisten, die het zo nodig vinden om iets af te kraken en daar lol om hebben. Typisch iets van deze wereld en deze tijd.

Wel jammer Onno. Ik zou bijvoorbeeld best willen weten of je nu tevreden bent met je nieuwe luisterkamer en of je gewend bent aan de Goldring. En als je je stoort aan Wiel dan negeer je hem toch gewoon. 

16 hours ago, carl said:

Wel jammer Onno. Ik zou bijvoorbeeld best willen weten of je nu tevreden bent met je nieuwe luisterkamer en of je gewend bent aan de Goldring. En als je je stoort aan Wiel dan negeer je hem toch gewoon. 

Kunnen we heel kort over zijn. De luisterkamer oftewel mijn woonkamer is prima in orde w.b. akoestiek. Het opstellen van de set is dan ook niet zo moeilijk geweest. 
Ben ik tevreden ermee? Nou het volstaat voor dit moment. Optimaal? Oh zeker niet. Is dat erg? Ook nee. Het komt vanzelf wel weer, als ik (eindelijk) de dingen kan afhandelen die ik wil afhandelen en waar men mij in tegenwerkt en de boel zo vertraagd/afhoudt/afwijst. Na het ruim anderhalfjaar aangezien te hebben, ben ik zover om het aan de rechter voor te leggen. Als dit hele gedoe achter de rug is en weer in volledige vrijheid ben, dan weet ik zeker dat de passie voor de audio ook weer terug is. Netzo als de passie om Puresound dan weer op te pakken en nieuw leven in te blazen. 

Wat betreft de Goldring 2500 MM/MI element ben ik zeer tevreden. Ik kan er prima meeleven en naar luisteren. En natuurlijk kan het beter weer. Maar voor nu en met de beperkte  financiële middelen is het prima. 

Wat betreft Wiel/Vintagemod: Ik erger me niet. Ik word er moe van. Moe van die mensen die altijd denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en iemand anders niet in hun eigen waarde kunnen laten. Altijd lopen te roepetoete van de zijlijn, maar nooit het strijdveld willen betreden. Anders gezegd....het 'beter' weten en een ander belachelijk maken en dan 'iets' roepen alsof dat dé 'enige' waarheid is.
Ik ben daar echt niet de enige in onder de forumleden die dit ook zo ervaren, Carl. Ik weet ook dat zij , net zoals ik, weinig of helemaal geen zin meer hebben om iets te delen over hun ervaringen/ bevindingen/zoektochten enz enz. En dat maakt het zo triest en zo jammer tegelijkertijd.
Dat is om 'moe' van te worden, snap je dat Carl?

Natuurlijk kun je het allemaal negeren, maar dat is de meest makkelijke weg.
Negeren is wegkijken. Negeren is doen alsof het niet bestaat. Negeren is ook iemand niet erkennen. Negeren is..... ( moet ik doorgaan)
Dat helpt dus niet. Kijk maar naar de politiek hoe het daar is vergaan met het negeren van bepaalde politieke partijen sinds de jaren 80.
Nee, ik kies voor bewustzijn en iemand bewust maken in hetgeen wat hij of zij doet en wat het aanricht in de community.
Kijk nou eens naar deze audio community. En zie hoe het is vergaan. Zie hoe de trollers en flamers het voor elkaar hebben gekregen om sommigen forummers hun de mond hebben weten te snoeren. Forummers die veel kennis bezitten en best willen delen en wat ze ook doen via andere wegen. En dat vind ik dan weer jammer. Dan kan ik die trollen en flamers wel de nek omdraaien (bij wijze van spreken). Tja en als dan zo'n iemand weer opduikt en in vele topics zin waarheid weer ga verkondigen en anderen afschiet, dan wil ik nog weleens achter het toetsenbord kruipen om er iets over te zeggen.

Edited by audiofreak

Mooi, dat klinkt positief, en dat lijkt mij de goeie houding. Een mens moet wat, en audio is sowieso een beperkte weergave van de werkelijkheid.

18 hours ago, carl said:

En als je je stoort aan Wiel dan negeer je hem toch gewoon. 

Het gaat niet om het negeren van 1 persoon door 1, 2 of 3 andere personen, Carl.

Het gaat om de niet aflatende stroom van betweterige, brallerige en negatief aanstekelijke energie die al sinds jaar en dag het forum als geheel verziekt. Dat ligt niet aan 1 persoon alleen, want voordat Wolwiel verscheen waren er diverse andere brallende persoonlijkheden die ervoor hebben gezorgd dat de boel is leeggelopen. Die Limbo heeft alleen het stokje overgenomen toen de spiekerboer de pijp aan maarten gaf en voor die tijd was er een schepsel dat zich Ravon noemde en ook wist hoe je anderen moest kwetsen en afzeiken.. En dat komt op zijn beurt simpelweg door laksheid van moderatoren en/of eigenaars - ik ken de schimmige constructie achter dit alles niet precies, maar zie wel de laksheid. Op andere fora kom je daar niet mee weg. Daar blijft bijvoorbeeld wel ruimte voor het delen van onderwerpen die door de goegemeente als controversieel worden ervaren, maar die door een kleine groep altijd met veel liefde en zorgvuldigheid worden be- en omschreven. Die worden niet overschreeuwd door kleingeestige types die het bangst zijn voor wat ze in de spiegel zien.

Af en toe komt iemand dit vertellen, in eigen bewoordingen. Die wordt dan gekleineerd en erop gewezen een gebrek aan incasseringsvermogen te hebben en meer van dat afschuifgeneuzel. Toch vertelt die persoon iets over het gevoel dat hem bekruipt op deze gekke plek waar ons ons kent en de boer het vreemde niet kan eten.

Hoewel de schade reeds is aangericht is herstel gelukkig altijd mogelijk. Maar dan moet er wel iemand met gezag bereid zijn om op te treden - iemand ook die niet meet met twee maten. Het is maar een suggestie... ga gerust schieten. Ik heb een kogelvrij vest en schiet terug! 😵

Edited by thingman