Jump to content
High-End Forums
Ivan10

Test interlink Sonore Audio Ruby Red

Recommended Posts

Dank je Ove, leuk te lezen 🙂

Ik ben wel benieuwd of er kabeleigenaren zijn van Sonore Audio, die de omschrijving herkennen. Een aantal geluidseigenschappen kwam me echt bekend voor van de demonstraties bij Cock. 😁

Mooie recensie.
Erg mooie interlink.

Een heel leuk verslag Ivan! Maar ook met een kritische noot, oh nee, ik zeg het verkeerd, ik bedoel eigenlijk te zeggen dat er geen wáárheid is. Alleen de eigen waarheid: wat wil je als individuele luisteraar horen? Wellicht streeft eenieder toch naar een soort van MyFi B)

Een leuke vergelijking dus tussen de kabels en erg mooi geschreven. En mooi gefotografeerd. Laat beiden maar aan Ivan over :)

Beetje lastig vanuit Indonesië, maar het gaat mij niet zozeer om de exacte prijs, maar meer een indicatie.

Dat maakt de review wat duidelijker.

Daar ben ik het volledig met je eens @René N. Je moet alles binnen je eigen set uitproberen en met je eigen oren. Alles is uiteindelijk MyFi. Ik kan alleen vaststellen wat ik hoor binnen de beperkte middelen die ik heb. Een recensent zijn vind ik nog niet zo makkelijk. 

@pjotr27 ik zal het Cock eens vragen. Laten we voorop stellen dat het ver boven het niveau van mijn set staat. Gezien Sonore vroeger in het high-end segment actief was. Ik PM je even. 

Op een of andere manier moet je het toch zelf beleven. 

Ivan,

Prachtig geschreven en gefotografeerd , je vraagt of er kabeleigenaren zijn die zich hierin kunnen vinden. Het antwoord hierop is ja en nee. Zoals je ook al aangeeft is het persoonlijk en wat je schrijft dat je met je andere interlink invult wat je wilt horen en of hoe jij denkt dat het moet klinken. Hierdoor wordt je door gebruik van een Sonore interlink op het verkeerde been gezet deze laat horen wat er op de LP/CD staat zonder daar iets aan  toevoegen of weg te laten.

De Rothwell vult het scherm kleiner in met een beeld van energie en de gevoelsreis wordt gecreëerd door wat je denkt te horen. De Sonore laat je de muziek horen, breder, groter en duidelijker, waardoor de focus meer naar de kunde van de muzikant en het instrument gaat in plaats van de emotionele muziekreis van de luisteraar zelf.

De nanotube gaat nog verder kan ik je vertellen uit eigen waarneming 😁

On 6/4/2019 at 10:55 PM, Ivan10 said:

Ik ben wel benieuwd of er kabeleigenaren zijn van Sonore Audio, die de omschrijving herkennen.

Ik ben zo'n kabeleigenaar en kan me prima herkennen in je omschrijving van de eigenschappen en kenmerken van de Sonore interlink: open, dynamisch, detailrijk en rust. Wat ik thuis niet ervaar, is het gevoel van – zoals je dat omschrijft –niet in de mysterie van de muziek te worden getrokken. Maar misschien luister ik anders dan jij. Overigens zou ik die openheid en lucht in de muziek niet willen aanduiden als 'loudness factor'. Dat laatste associeer ik meer met het bewust aandikken van bepaalde frequenties. 

Nu speel ik zelf met een volledige Sonore bekabeling en merk dat het synergie-efect – althans bij mij – nut heeft. Zelfs de interne bekabeling in de speakers is vervangen. Voorheen bestond mijn bekabeling uit een allegaartje van merken interlinks en powercords. Ik heb door de jaren heen heel wat merken in huis gehad (wat ik me zoal herinner in willekeurige volgorde: NBS, Kemp, Lessloss, v/d Hull, Nordost, Cardas, Stealth, Audioquest, Siltech, Ansuz, Shunnyata, Oyaide). Uiteindelijk toch bij Sonore terecht gekomen. Mijn ervaring daarbij is dat het signaal steeds schoner – en dus 'eerlijker' – wordt. Dat is in het begin wel even wennen. Het laag bijvoorbeeld lijkt vaak minder nadrukkelijk  aanwezig te zijn, maar is in feite superstrak en detailrijk. De klankbalans in het totale geluidsbeeld wordt daardoor ook beter.

Edited by Ove Rickland

Ja ik wist dat ik met de term loudness een risico nam in mijn beschrijving. Ik bedoel het dus niet zoals op een versterkerknop, waarbij het midden of laag aangedikt klinkt. Bijzonder dat zelfs je interne bekabeling van je luidspreker is aangepast. Sonore luidsprekerkabel lijkt me al een bijzondere ervaring. 

4 hours ago, Ove Rickland said:

Het laag bijvoorbeeld lijkt vaak minder nadrukkelijk  aanwezig te zijn, maar is in feite superstrak en detailrijk.

Wat ik interessant en leuk vindt is de ultieme plaatsing van bepaalde geluiden. Bijvoorbeeld een geluid dat als een balk laag in het stereobeeld wordt geprojecteerd. Vreemd. Zouden de studio engineers erbij het mixen ook opmerkzaam op zijn denk ik dan.

Ik ben een keer bij Cock geweest en geloof het gelijk hoor al denk ik wel dat kabels vrij onvoorstelbaar zijn. Ik ga de Sonore zeker nog uitproberen.

Edited by carl

4 hours ago, Ove Rickland said:

Wat ik thuis niet ervaar, is het gevoel van – zoals je dat omschrijft –niet in de mysterie van de muziek te worden getrokken. 

Ja, dat verschil valt mij op en iedere recensie is bij voorbaat subjectief. 🙂 Garantie tot aan je eigen oren en stereoset. Een vriendin van me zei het als volgt als ik over mijn hobby praat: “maar wil je wel alles horen?” Een goede opmerking van haar. Als audiofiel zeg ik ja. Maar misschien zijn er wel grenzen aan de ultieme ervaring en verschillende manieren van luisteren denk ik nu.

Ach,niemand kan voor een ander bepalen welke interlink het beste klinkt,misschien wel welke het beste gemaakt is.
Bij een ander klinkt hij weer anders denk ik.
Neemt niet weg dat het wel een goede interlink zal zijn.
Een recencie van wat dan ook kan je wellicht in de goede richting sturen.

42 minutes ago, Groovy said:

misschien wel welke het beste gemaakt is.

En zelfs daar kan nog discussie over zijn. Zouden er fabrikanten zijn die accepteren dat hun interlinks gedemonteerd worden om te zien hoe het er van binnen uitziet door een tijdschriftredactie? 🤔

19 minutes ago, Ivan10 said:

Zouden er fabrikanten zijn die accepteren dat hun interlinks gedemonteerd worden om te zien hoe het er van binnen uitziet door een tijdschriftredactie? 🤔

Ik denk dat de veel fabrikanten dat liever niet hebben.

Edited by Ove Rickland

1 hour ago, Ove Rickland said:

Ik denk dat de veel fabrikanten dat liever niet hebben.

Dat denk ik ook.

Gisteren een ervaring met een Sonore voedingskabel (Tourmalijn)

Hoort niet echt in dit interlink topic thuis, maar toch maar even de ervaring melden.

De bekabeling in mijn set is redelijk op orde, maar de voedingskabel aan de media PC is een eigen maakseltje met één wattgate stekker en één goedkoopje van onbekend merk. Daar wil ik wel wat anders aan hebben. Een goedkope Audiomaat was al wel anders, maar maakte de plaatsing erg strak omlijnd en dat ten koste van het geheel, uitstervende geluiden en van muzikaliteit. Gelukkig kwam Vincent een avondje luisteren en die wilde wel even zijn Tourmalijn kabel meenemen. Dat had hij beter niet kunnen doen.:D Meer rust, strakker laag en geen verlies aan  muzikaliteit. Plaatsing nog steeds perfect en met name in de diepte wat meer resolutie. Echt een verbetering. Dat wordt ff flink sparen.

Groet,

Leobus

Nee, dat is iemand anders. Vincent is degene die mij geïntroduceerd heeft bij Dion Audio. 

Groet,

Leobus

Tegenover ons wonen wat jongeren die in de reclassering zitten. We zeggen ze altijd goede dag want ze verdienen wel een nieuwe kans vinden we. Trouwens allemaal vrienden in zeer goede doen gezien de zeer dure (sport) auto’s van de bezoekers. Gisteren zaten we na het eten koffie te drinken en ineens begonnen alle ruiten in huis te trillen. Ik dacht in de eerste plaats aan een aardbeving en ben buiten gaan kijken. Toen het geluid zich herhaalde had ik het door. Er werd proefgereden met een auto met een subwoofer erin. Dat ding moet wel ongelooflijk diep zijn gegaan en stond bovendien zeer hard aan. Vraag me af of er ook muziek werd gespeeld.