Jump to content

versterker voor Harman Kardon


wil1234
 Share

Recommended Posts

Hallo,
Graag een tip betreffende mijn Harman Kardon Northridge tuner TU970 II.
Deze heb ik aangeschaft voor zijn DAB ontvangst. Helaas kwam ik er te laat achter
dat er een versterker aangesloten moet worden. Een afstandsbediening zit er ook niet bij.
Kan iemand mij een tip geven om een goedkope versterker voor de HK te verkrijgen?
Het gaat mij slechts om de radio ontvangst.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, wil1234 said:

Hallo,
Graag een tip betreffende mijn Harman Kardon Northridge tuner TU970 II.
Deze heb ik aangeschaft voor zijn DAB ontvangst. Helaas kwam ik er te laat achter
dat er een versterker aangesloten moet worden. Een afstandsbediening zit er ook niet bij.
Kan iemand mij een tip geven om een goedkope versterker voor de HK te verkrijgen?
Het gaat mij slechts om de radio ontvangst.

Elke goedkope of dure versterker zal in deze context z'n ding doen. Kan dus voor een tientje bij de kringloper.

Toch even voor de zekerheid: heb je er ook al 2 van die doosjes voor die men vaak "luidsprekers" pleegt te noemen? :)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, wil1234 said:

Hallo,
Graag een tip betreffende mijn Harman Kardon Northridge tuner TU970 II.
Deze heb ik aangeschaft voor zijn DAB ontvangst. Helaas kwam ik er te laat achter
dat er een versterker aangesloten moet worden. Een afstandsbediening zit er ook niet bij.
Kan iemand mij een tip geven om een goedkope versterker voor de HK te verkrijgen?
Het gaat mij slechts om de radio ontvangst.

Helaas Wil,

Aan deze DAB tuner heb je niets in Nederland.  Hij kan kan alleen maar het oude DAB verwerken niet het nieuwere DAB+

 

harman/kardon TU 970 II Stereo-Tuner, Farbe schwarz.

Das Gerät ist gebraucht, optisch mit Gebrauchsspuren, siehe Fotos.

Technisch voll funktionsfähig. Der Tuner empfängt kein DAB+, sondern nur DAB.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik had geen idee dat er behalve DAB ook nog DAB+ bestond.....
Als ik het nu goed begrijp is DAB+ een verbeterde versie.
Maar kan ik wel DAB ontvangen? Ik neem aan dat dit een mindere kwaliteit is dan DAB+ ?
Dan loont het waarschijnlijk de moeite om naar de kringloop te gaan voor een versterkertje.
Mocht ik geen DAB uitzending kunnen ontvangen dan kan de HK naar de prullenbak helaas.
Een setje boxen heb ik wel, is van een oud cd torentje.

Link to comment
Share on other sites

"Verbeterd"  wil ik het niet noemen, eerder méér gecomprimeerd zodat er meer stations op één DAB multiplex kunnen.  Ik heb vandaag nog een demo gegeven met een DAB+ tuner met een externe dac van $2000. Het is echt droevig slecht, klinkt nergens naar, vlak, weinig laag, weinig hoog.... hopeloos.  

Ik verwacht dat je wel DAB stations ontvangen, maar omdat de tuner niet de juiste digitale codec heeft dat er geen geluid uit komt .  

Gewoon naar de milieustraat met dat ding. Sorry. 

Link to comment
Share on other sites

Koop eens een Raspberry, zet er e.e.a. op (Radio-app bv) en ga je verbazen. Doet hier radio en tv en youtubes en wat niet al. Beetje tijd aan besteden en je bent het heertje.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb die HK 970 tuner vorige maand ook afgeleverd bij Afval verwerking Rijnmond, stond al jaren niets te doen en de 'gewone' DAB die er vroeger was, was ook niet goed te krijgen.

Nu dus radio via het Internet de Radiozenders met Squeezebox server en nu met ROON zonder problemen, ook Radio Paradise op een goede manier binnen te krijgen.

Edited by HansP
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, HansP said:

INu dus radio via het Internet de Radiozenders met Squeezebox server en nu met ROON zonder problemen, ook Radio Paradise op een goede manier binnen te krijgen.

Is dat niet een beetje over de top?  ROON?  voor wat radiozenders?  

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Tubejack said:

Is dat niet een beetje over de top?  ROON?  voor wat radiozenders?  


Dat valt wel mee, vroeger hadden we 'gewoon' radio, maar dan wel via de CAI, en dan was mijn vrouw ook snel klaar met zoeken , zelfs met de Nakamichi 610.

Nooit een eigen antenne gehad, nou ja, met mijn kristalontvanger dan nog wel. Nu heb ik jaren gespeeld met de Logitech Media Server, en dan kon ik ook via het Internet de zenders op die manier pakken via de netwerkverbinding ISDN e.d. of de CAI, maar nu dan Roon.

Met Roon kan ik dan de eigen lokale Server als een eigen lokale radio late functioneren, en speelt dan de 35.000 nummers die er ook wel soms dubbel op staan af naar genre of artiest. Maar owee als mijn vrouw hoort dat het een beetje teveel Jazz in komt, dan wil zij weer graag terug naar de 'Echte Radio' , want als je alleen thuis bent wil je wel eens een andere, menselijk stem horen praten i.p.v. zingen, en dat doen ze dan weer vbia de Internet radio erg goed, en ook het nieuws tussendoor.

Ik wilde dit met een plaatje/afbeelding bevestigen maar het lijkt telkens te groot te zijn, terwijl het maar 108 kB groot is. Vreemd.

 

Edited by HansP
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, HansP said:

....ook Radio Paradise.............

:wub:. Kan er erg van genieten. Wist overigens niet dat er nóg een luisteraar van Radio Paradise hier was B)

Link to comment
Share on other sites

Oh nou... kan allemaal. Maar is het nou Radio Paradise 105.1 FM, of gewoon  Paradise 101.6 FM, of anders Paradise FM? Ik heb gezocht op Paradise in mij radio-app. Dat zijn er nogal wat.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, mumsoft said:

Oh nou... kan allemaal. Maar is het nou Radio Paradise 105.1 FM, of gewoon  Paradise 101.6 FM, of anders Paradise FM? Ik heb gezocht op Paradise in mij radio-app. Dat zijn er nogal wat.

http://www.radioparadise.com

Bij de Paradise Radio zender gebruik ik in deze, de gewone link.

 

Bij  SkyRadio dan deze, http://provisioning.streamtheworld.com/pls/skyradio.pls

Studio Brussel

https://live-radio.lwc.vrtcdn.be/groupc/live/f404f0f3-3917-40fd-80b6-a152761072fe/live.isml/.m3u8

Edited by HansP
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, HansP said:

Wat houdt dan op?😳

De radiostream :P Zal het ff uitleggen die server waar jouw muziek stream vandaan komt werkt meestal met Icecast. Zo' n server kan maar een beperkt aantal connecties aan. Dus als je slim bent, maak je niet te veel reclame ;) Meer info vind je hier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...