Jump to content

Arden
 Share

Recommended Posts

Hoi Hans.  Met Tidal heb ik dat -zover mij geheugen gaat- nooit meegemaakt. Met Qobuz zelden. Die streams zijn regelmatig 24bit dus een zwaarder belasting voor de DSL lijn en de muziek servers van de streamingdienst.  Van de 2 vind ik Qobuz kwalitatief ook wat beter. In juni ons jaarabonnement af, ik denk niet dat die verlengt wordt. 

Link to comment
Share on other sites

Het is wel een beetje vloeken in de kerk, over Tidal of Qobuz te praten in dit Mūnchen topic. Al zal dat daar ook vast wel te beluisteren zijn geweest.

Link to comment
Share on other sites

Sorry Marc, maar ik ben niet zo topic vast 😀 Voor  Puresound was ik bezig met een  artikel over diverse masters. Ook Onno heeft toen deels meegeluisterd: origineel is eigenlijk altijd beter. Bij Lou Reed miste ik het vuige karakter van het origineel. Die had ik toevallig -  misschien twee maal gedraaid in 25 jaar-  gekregen. Let daarbij ook op de dynamiek van origineel en master. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Arden said:

Mis! Op de beurs stond statisch, die van de foto dus, serienummer 2, nummer 1 werd op de SME stand gebruikt voor demo’s.

 

Op het filmpje hebben ze het over rebuilt Marco. Lees ook de laatste reactie op het bericht in Stereophile https://www.stereophile.com/content/garrard-301-turntable

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, carl said:

Sorry Marc, maar ik ben niet zo topic vast 😀 Voor  Puresound was ik bezig met een  artikel over diverse masters. Ook Onno heeft toen deels meegeluisterd: origineel is eigenlijk altijd beter. Bij Lou Reed miste ik het vuige karakter van het origineel. Die had ik toevallig -  misschien twee maal gedraaid in 25 jaar-  gekregen. Let daarbij ook op de dynamiek van origineel en master. 

Ooooo je bedoelt RE-masters!  Wel even beter uitleggen Carl 🤣

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, carl said:

Zoals Bommel al  zei Jack “ als je begrijpt wat ik bedoel”  😀

Het zou je sieren, als je in het vervolg een iets duidelijker omschrijving geeft van het gebeuren.  Want hier kan een normaal mens niets mee.  Masters = ook senioren hmmm :rolleyes: 

Link to comment
Share on other sites

Het kon best wel eens zijn dat Carl het onbedoeld goed weergeeft. Een master is een kopie van de moederband maar met aanpassingen voor het weergavemedium. Een LP master is iets anders dan een 'streaming master' of een cassettebandjesmaster. Een RE-master is een opnieuw 'uitgevoerde' mastering voor een bepaald medium. Lijkt me sterk dat de masters voor steamingdiensten nu al niet meer zouden voldoen aan de smaak en opnieuw gedaan worden.

Link to comment
Share on other sites

Seed begrijpt helemaal wat een heer van stand bedoeld Jack 😀 Wat het hogere doel is om het op al die verschillende media anders te laten klinken begrijp ik niet. Als ik een nummer hoor moet het voor mij klinken zo als ik me herinner van vroeger. Niet dar er laag is toegevoegd, niet dat de stem gladder klinkt door filtering en zeker niet met minder dynamiek

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, carl said:

Als ik een nummer hoor moet het voor mij klinken zo als ik me herinner van vroeger.

Ik snap wat je bedoelt, er worden nogal wat goede opnames vernachelt door overijverige technici. Mooie analoge opnames die gedigitaliseerd niet meer zo mooi zijn.

Link to comment
Share on other sites

Als ik een (re) master zou maken begon ik met een goede originele LP op dito installatie te beluisteren. Het klankbeeld mag daarvan niet afwijken in de remaster. Als er foutjes in zitten, laat die er zoveel mogelijk in. Bij een Ping Pong opname ligt dat misschien anders. Daar zou ik het stereo beeld wel iets natuurlijker willen hebben. Bij Lou Reed ging dat allemaal niet goed. Er werd afgemixr op een donkere sfeer. Ik neb die plaat op zoveel installaties gehoord en zo is de kern van die muziek gewoonweg niet.

Link to comment
Share on other sites

On 5/16/2019 at 2:09 PM, Arden said:

 

59957375_2015060358621447_32144035864652

De set- up in zijn geheel: BHC 1743, Trafomatic Lara pre, Luna phono en Elysium mono's…

 zelfs Hans van Liempd was positief! 

 

Ik probeer er eigenlijk altijd wel een positieve draai aan te geven. 

Maar dit klonk gewoon prima, het laag misschien iets te veel, maar voor het soort muziek wat gedraaid werd, perfect. Ondanks de brede kasten (men zegt altijd dat dit niet kan) kwam het geluid mooi vrij van de speakers wanneer je in het midden zat. Maar ook wanneer je niet in het midden zat plakte het niet aan de speakers. Al met al een leuk bezoek.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, TL 200 said:

Walk on the Wild Side is een verzamelalbum uit 1976, https://en.wikipedia.org/wiki/Walk_on_the_Wild_Side:_The_Best_of_Lou_Reed

Het nummer Walk on the Wild Side komt van het album Transformer uit 1972  https://nl.wikipedia.org/wiki/Transformer

 

 

Carl bedoelt: de lp Transformer met het nummer Walk on the Wild Side.
Carl haalt weleens meer dingen door elkaar. Dat zijt hem vergeven.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, vintagemod said:

De BHC weet de snaar te raken, en de Blumenhofer  is een echte monitor speaker daar kun je rustig een meeting mee houden ,plaat voor 1985 en nu ,hoor je duidelijk de verschillen .

Marco ,was vorig jaar in Veldhoven ,hij vondt het geluid niet goed en was niet tevreden op zaterdag ,daarna zijn ze tot in de late uurtjes bezig geweest om het geluid op orde te krijgen ondanks zijn top apparatuur ,dan ben je met topsport in audio bezig ,dat heeft voor mij waarde ,uitzoeken waar aan het licht,hulde aan Marco.

Dat is ook het bewijs dat die top speakers heeft. 

Ah, dus sympathie/antipathie is de reden dat iets klinkt, dat zijn nog eens goed onderbouwde redenen! Het kan maar beter laat dan nooit duidelijk worden... :)

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, audiofreak said:

Carl bedoelt: de lp Transformer met het nummer Walk on the Wild Side.
Carl haalt weleens meer dingen door elkaar. Dat zijt hem vergeven.

Ik had daar drie versies van, die klonken alle drie wezenlijk anders. De beste vond ik de Amerikaanse persing met de zwarte balk aan de achterkant.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

 

1 hour ago, Hans van Liempd said:

Carl bedoelt: de lp Transformer met het nummer Walk on the Wild Side.
Carl haalt weleens meer dingen door elkaar. Dat zijt hem vergeven.

 

1 hour ago, Hans van Liempd said:

Ik had daar drie versies van, die klonken alle drie wezenlijk anders. De beste vond ik de Amerikaanse persing met de zwarte balk aan de achterkant.

Nu heb ik dat album standaard in mijn demo platenkoffer zitten, ik heb idd ook verschillende versies. Degene die ik echter het beste vind klinken (en dus ook bij mijn demo's gebruik), is de Speakers Corner (onder de Dynaflex naam) herpersing uit 2004. Deze is bijzonder goed geperst, na al die jaren van demo's geen kraakje, spatje of andere bijgeluiden, en, zoals al gemeld, IK vind deze fantastisch klinken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...