Jump to content

Arden
 Share

Recommended Posts

  • Members

Op de valreep toch nog een kleine aankondiging betreffende de Munich High-End, deze maal met een op het laatste moment obstakel die ik hier toch ook even wil delen...

Sommigen van jullie kennen hem wel, Jan Ostrom, mijn Zweedse vriend en compagnon. Hij is gisteren in het ziekenhuis opgenomen vanwege een zware hart aanval. Hij blijft, zoals altijd, positief, maar ik of hij volgende week aanwezig zal zijn...

Hij blijft tot donderdag onder observatie, het was dus echt geen kleintje!

In ieder geval, dit bezorgt mij een grote logistieke hindernis, ook Thomas Blumenhofer is nog niet helemaal 100%, dus dat betekend dat het hele Walkertshofen verhaal wat we jaarlijks rondom de Munchen High-End opbouwen, nu volledig op mij neer gaat komen. Dat wordt dus een iets summierdere variant ben ik bang, maar we maken er wel wat van!

Aangaande het circus dan: Voor degenen die gaan, er is uiteraard ook een stand van Blumenhofer op Munchen zelf,  waar zij het eerste model van de nieuwe Gioia lijn zullen introduceren, de Gioia 2x10. Deze lijn zal later dit jaar nog worden aangevuld met de 2x12 en 2x15, waar dat 2x10 voor staat snappen jullie denk ik wel bij het zien van deze foto...

 

Gioia-2x10-577x1024.png

Blumenhofer Gioia 2x10

 

Op de stand aldaar zullen de bronnen (helaas) digitaal zijn, dat heeft meer te maken met het feit dat de analoog afdeling (ik dus)  hoofdzakelijk in Walkertshofen zal verblijven.

Andere interessante nieuwigheden op Munchen: Chris Feickert introduceert daar zijn 20 jarig jublieum model de ''Venti''! De wereldwijde oplage zal slechts 50 stuks gaan bedragen. Grote grap, ze zijn allemaal al verkocht. Wij hebben er precies 3 van kunnen scoren, ik hoop er 1 van zelf te kunnen houden...

 

Feickert-Jubilee-VENTI-1024x577.png

Feickert model ''Venti'' afgebeeld met een Reed 1X arm

 

Octave Audio gaat nu eindelijk ook met een Single ended 300B versterker komen, helaas is daar nog geen fotomateriaal van voorhanden., dus meer als dat kan ik hier nog niet delen. Trafomatic zal op Munchen met 1 van mijn favoriete versterker  set-ups staan (leuk detail misschien nog, ze gebruiken dit jaar mijn eigen set versterkers hiervoor): de Lara voorversterker met Pandora monoblokken. Wie het leuk vindt om te lezen, Henk en Marja van 6 Moons hebben die set onlangs gereviewed:

https://6moons.com/audioreview_articles/trafomatic6/

Voor het gebeuren in Walkertshofen dan (voor wie het niet weten, de fabriek van Blumenhofer Acoustics net buiten Munchen): daar pakken we ook behoorlijk uit (gezien het inleidende verhaal ook misschien iets te veel hooi op mijn vork), dit jaar dus wederom met de BlumenHofer Classic (BHC) lijn luidsprekers. De versterking is wel extra bijzonder dit jaar, de Trafomatic Elysium monoblokken...

 

ELYSIUM-1024x682.jpg

Trafomatic Elysium Single Ended 70 Watt mono buizen-eindversterkers

 

Deze topmodellen van Trafomatic zullen de BHC 1743 weergevers aansturen, bronmateriaal vinyl en tape. Voorversterking uiteraard ook van Trafomatic, de Lara voorversterker en Luna phonotrap.

De bedoeling was ook nog om met 300B versterking een set-up met de 1733 en 1722  weergevers te demonstreren, opbouwen zal ik het allemaal wel, maar of ik er in mijn eentje allemaal aan to zal komen? In ieder geval zeker nog steed een bezoek waard, dus wie in de omstandigheid is om langs te komen, laat het niet na, altijd een klein feestje!

 

1743-bh-set-1024x575.jpg

BlumenHofer Classic model 1743

 

Voor de zekerheid nog even het adres en de tijden voor wie langs wil komen:

 

Locatie:

Blumenhofer Acoustics

Holden 2

86877 Walkertshofen

Duitsland

 

Data:

Vrijdag 10 mei, zaterdag 11mei  en zondag 12 mei tussen 12.00 en 17.00

Link to comment
Share on other sites

Guest webmaster

Voor de liefhebbers, vlakbij Walkertshofen kan je prima slapen en eten.....Het is wel wat verder naar de High-End maar je zit niet midden in een grote stad....

Link to comment
Share on other sites

Guest webmaster

Inclusief reizen? Ja als je 's morgens vroeg heen vliegt en in de avond terug. Maar het is wel een beetje zonde, boek er een "goedkoop" hotel bij of gaan op het station slapen (dat is gratis)....Deze show is zo groot dat je echt wel een paar dagen nodig hebt om rond te gaan en te luisteren. 

Link to comment
Share on other sites

Ik had aan twee dagen niet genoeg. Maar Hans, Marc en Martin makkelijk. Ik maakte toen een foto of wat per zaal, dus dat ging langzamer. Maar je kunt ook keuzes maken. Alleen naar de luisterruimtes gaan, dat doe je voor 1 dag. Dan loop je op dag 2 in de ochtend door de grote hallen heen met stands en luistercabines. Alles wat daarna komt is mooi meegenomen. Dan heb je van beide werelden iets geproefd. Het leuks eigenlijk van Munchen is om naast de bekende merken, de kleinere merken te zien met afwijkend design van over heel de wereld. Of om de originele fabrikant te zien staan van een merk. Het is een adrenaline kick aan mooie apparatuur en luisterkamers. 

Link to comment
Share on other sites

Tja ik zou zeggen 3x Veldhoven. Maar de schaal en opzet is anders met de grote hallen. Hou ook rekening met rustperiodes want de afstanden op Munchen zijn ten eerste groter. Ook de weg terug naar een fourageerplek voor koffie en een broodje zijn langer. Maximaal twee dagen moet je wel gaan. 

Link to comment
Share on other sites

Dan is de keuze wel sneller gemaakt per luisterkamer. Dan zou ik nog steeds twee dagen gaan. Al was het maar voor de extra dag als slag om de arm. Alles afrennen is ook niet ontspannen. Gaat er een Flixbus naar Munchen dat wist ik niet. Ik zie het. Handig. Het wordt wel een lange zit. Vanaf Amsterdam ben je 12-16 uur onderweg afhankelijk van een overstap.

Link to comment
Share on other sites

Guest webmaster

Er is vlakbij ook nog een alternatieve show (Hifi de Luxe). Daar staan voornamelijk exclusieve merken! Daar zou ik zeker een paar uur heengaan! Er is transport (gratis) vanaf de Highend!

Link to comment
Share on other sites

Je moet gewoon gaan op jouw tempo Wiel. Gewoon niet bang zijn dat je iets mist ( doe je toch wel al ben je er 10 dagen ) Die bioscoop hoorn, is erg leuk met name met muziek uit die tijd zoals Callas.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ik kan het iedereen aanraden als je naar de High-End show gaat om een bezoek te brengen aan Walkertshoven. Als men een echt mooi en goed geluid wilt horen op de mooiste speakers die ik ooit heb gehoord, dan is een bezoek aan Walkertshoven een must en een aanrader. Prachtige luisterruimte en gevuld met hele mooie (gereviseerde) Vintage apparatuur met o.a. hele series Marantz apparatuur. En wellicht dat je ook nog een bezoekje mag afleggen in de werkplaats.

Veel succes Marco. En doe ieder de hartelijke groeten van mij in Walkertshoven. Helaas zal ik dit jaar opnieuw verstek laten gaan. Maar wie weet volgend jaar weer wel, als de (financiële) vlag er beter voor staat en mijn gezondheid het toestaat. 

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Nou, het Circus is weer achter de rug...

Een heel gevecht dit maal, om al dat EU gedonder om alles in- en daarna weer uit te voeren gebruikte Trafomatic (Servie, dus geen EU land) deze editie mijn versterkers, en speelden we bij Blumenhofer op de fabriek met mijn speakers (volledig ingespeeld). Dat betekende dus met een volle vrachtwagen de pad op deze keer. Ook het programma was dit maal wat drukker, Blumenhofer in Munchen zelf werd deze maal door de Italiaanse delegatie uitgevoerd, ik hield me samen met Thomas Blumenhofer bezig met alle bezoeken bij hem op de fabriek rondom zijn classic lijn. Dat had op zich nog een aardig staartje, omdat Trafomatic mijn versterkers op Munchen gebruikte, liepen wij eerst nog te puzzelen wat zelf te gebruiken, totdat de Kroatische distributeur meldde dat hij nog een geleende set Trafomatic Elysiums had staan die terug moesten naar Servie, daar hij toch naar Munchen kwam, nam hij deze mee, en was ons vraagstuk direct opgelost. Dat leverde het volgende ''setje'' op

 

59957375_2015060358621447_32144035864652

De set- up in zijn geheel: BHC 1743, Trafomatic Lara pre, Luna phono en Elysium mono's...

 

60023605_2015060941954722_23824881050651

En een beter zich op de ''mono blokjes''...

 

De set-up hiermee was naar ons idee zo goed, dat Thomas en ik hier geen 5 minuten over na hebben moeten denken, we hebben die set samen gekocht. Oftewel, die gaan jullie nog wel een paar keer in Nederland zien. Ze wegen trouwens met kap en granieten vloerplaten ''slechts''190 kg per stuk, maar wat een geweld! Single Ended buis, 75 Watt pure klasse A per kant!

Op de Donderdag na hebben we ons hier dus de hele week mee vermaakt, hetzelfde voor de vele bezoekers welke we hier mochten ontvangen, zelfs Hans van Liempd was positief! De Chinese delegatie welke hier afgelopen maandag naar kwamen luisteren, werden helemaal gek en werden per direct ook nog even distributeur van Trafomatic. Beter kun je een show niet afsluiten denk ik!

Het enige nadeel van deze set-up was misschien dat het bezoek aan de beurs in Munchen zelf alleen maar kon tegenvallen, en idd, dat deed het vanuit dat perspectief ook. Nogmaals, wij zijn er alleen on Donderdag geweest, dus de meeste sets spelen dan gewoonweg nog niet op de top van hun kunnen, toch vond ik het echt tegenvallen. Inclusief de Blumenhofer kamer aldaar. De combinatie met KR vond ik al geen gelukkige, als er dan ook nog eens alleen maar gestreamd wordt, ja dan is het voor mij bijna kansloos.

Ook de Trafomatic kamer was niet helemaal wat ik had verwacht, daar het mijn versterkers waren ken ik de klank redelijk goed denk ik zo, ook hier was het bronmateriaal streaming, een oplossing die ik gewoon niet begrijp, maar dat terzijde...

 

60343588_2651242824917770_29725094435115

De Trafomatic kamer, hier werd ook regelmatig live muziek gespeeld...

 

Iets anders waar ik op de beurs mee geconfronteerd werd, en hier eigenlijk nergens teruglees, 2 heilige huisjes naar mijn idee om zeep: SME is de nieuwe eigenaar van de naam Garrard, en ze brengen dus de Garrard 301 weer op de markt. Visueel een kopie, inclusief de houten plint en een 12 inch SME 3012R, verkoopprijs €15.000...

20190511155523_2019-05-11_Garrard_301_to

Garrard 301 versie 2019...

 

Wat ik NOG erger vond, Icoon nummer 2, de Thorens TD 124 nu met bijvoegsel DD, waarbij DD staat voor... Direct Drive! Prijs wil je niet eens weten...

 

60C39464-262C-40BA-9FD1-3315B6DE5188-102 

Thorens TD124-DD versie 2019

Ik ben bang dat hierdoor de prijzen van de echte Garrards en thorensen alleen maar nog meer omhoog zullen gaan, ik weet nog niet helemaal wat ik hier van moet vinden.

Resume, de beschrijving hierboven maakt misschien dat het lijkt of het me zwaar tegenviel, het tegendeel is waar. We hebben ons prima vermaakt, ook mijn rol als gezicht van de Blumenhofer Classic lijn is enorm gegroeid, uiteindelijk is het voor ons misschien wel de meest succesvolle ooit gebleken. Nu even een paar dagen rust...

Link to comment
Share on other sites

Leuk dat het voor jullie zo succesvol was.

Zie ik daar daar links onder bij de Blumenhofer set een Zero Uno dac staan? Heb je die gehoord? Wat vind jij als analoog fan daarvan? Ik heb hem onlangs mogen beluisteren, maar vond hem niet heel bijzonder. De recensies zijn overigens zeer lovend.

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

  • Members
7 minutes ago, leobus said:

Leuk dat het voor jullie zo succesvol was.

Zie ik daar daar links onder bij de Blumenhofer set een Zero Uno dac staan? Heb je die gehoord? Wat vind jij als analoog fan daarvan? Ik heb hem onlangs mogen beluisteren, maar vond hem niet heel bijzonder. De recensies zijn overigens zeer lovend.

Groet,

Leobus

Ehhh, die stond niet aangesloten, dus geen enkel idee... Bij vlagen nog wel een McIntosh cd speler gebruikt, maar ik heb het toch hoofdzakelijk bij vinyl gehouden!

Link to comment
Share on other sites

Je hebt daardoor natuurlijk wel fantastische draaitafels in huis gehad Peter (maar die 301 had ik gehouden als ik jou was).

Hartstikke leuk dat het zo goed gaat Marco , je hebt er ook jaren hard voor gewerkt. Ik heb trouwens net mijn abonnement op Tidal opgezegd. Ik vind de kwaliteit van de masters in doorsnee gewoon niet voldoende. Daardoor ook absoluut ongeschikt voor een beurs. Dan liever een CD kopen. Misschien is het voor jou nog een idee om een goede CD speler in je programma op te nemen.

PS volgens Stereophile is dit een oude Garrard. Ze komen pas in 2020 met een SME versie.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • Members
15 hours ago, carl said:

(...)

PS volgens Stereophile is dit een oude Garrard. Ze komen pas in 2020 met een SME versie.

Mis! Op de beurs stond statisch, die van de foto dus, serienummer 2, nummer 1 werd op de SME stand gebruikt voor demo’s.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Die arm is trouwens de moderne variant, de M2-12R.

Hieronder een interview aangaande de nieuwe Garrard 301, ik weet alleen niet of je lid van Feestboek moet zijn om hem te kunnen zien. Shit telefoonkwaliteit, maar wel te volgen ondanks alle rumoer aldaar.

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, vintagemod said:

Als je toevallig een goeie master hebt, hoor  je weinig verschil tussen speaker A en speaker B,daar ga ik niet op muggenziften ,maar dat maak je hopelijk een keer in de drie jaar mee.

Ik vind het maar een vreemd verhaal dat Tidal geen goede masters zou hebben. Carl kan dat thuis niet eens goed afspelen hij heeft geen MQA.  Maar ook zonder MQA is er voldoende fatsoenlijke muziek te vind b.v. op het prachtige ECM label.   

Link to comment
Share on other sites

Tja, ieder zijn meug, toch? Ik vind die muziekdiensten heel fijn, en ga nog wel even met Tidal door. 1 juni ga ik naar een concert met Sabir Khan, Indiaase muziek, vind ik heerlijk. En op Tidal kun je zo al wat van Khan vinden. Maar goed, Qobuz ga ik ook nog eens aan de tand voelen, is het plan.

Link to comment
Share on other sites

Tidal heeft meestal prima geluidskwaliteit. Maar ik had ook regelmatig dat de muziek stopte of werd onderbroken. En dan voor de tweede en derde keer op precies dezelfde plek. Er zijn ook nummers bij die zwaar overstuurd zijn opgenomen. Het was voor mij de reden om naar Qobuz over te stappen. Daar heb ik dergelijke fouten nog niet gehad, tewijl ik nu al twee keer zo lang Qobuz gebruik.. Het grootste voordeel van Qobuz vind ik nog de "similar artist". Al veel muziek mee ontdekt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...