Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
carl

Thorens 125

Recommended Posts

Ik zoek al wat langer een TD 125 II  waar erg weinig mee gedaan is. Eentje met twee knoppen ipv drie want ik wil er een leuke klassieke arm op zoals een  Ortofon 212. Hij komt in de huiskamer te staan en dan krijgt mijn zoon de TD 160 onder streng regime. Marktplaats wordt al geraadpleegd.

Edited by carl

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/thorens-td-125-mk-ii/1094750982-172-926

BTW, als je een Ortofon 212 erop wil, moet je wel op zoek naar een Telefunken uitvoering van die arm. De Telefunken AS212 heeft de lift op de arm zelf, de Ortofon AS212 zo ver ik weet niet en werkt met een stang naar de voorkant van de speler

Edited by Sodejuu

Sneller als de schaduw van Lucky Luke, Roger. Ik zal de man eens mailen. Zie hem toch graag eerst en ophalen is wel erg ver. Van die Ortofon arm wist ik niet en een SME past weer niet echt. Wat voor een klassieke arm zou er goed op passen denk je ?  Moet wel beter spelen als mijn TD 160. Mijn zoon claimt die min of meer als hij een baan en eigen woning heeft 😀 Vandaar dit project.

Edited by carl

11 hours ago, carl said:

Moet wel beter spelen als mijn TD 160. 

Ben je door Wiel geïndoctrineerd? Het moet "beter spelen dan mijn TD160" zijn. In Duitsland spreken ze van "als"; een typisch Germanisme.

De Telefunken uitvoering van de AS212 heet S-600  en is hetzelfde op de lift na, dus ook met de (vaak rotte) rubberen lagerhouders. De AS212 past prima op zo'n Thorens. Ik heb nog een gerestaureerde Telefunken S-600 liggen.
Een passende arm mag niet te lang zijn. Pivot to spindle lengte mag max 216mm zijn (pivot to spindle = effectieve lengte min overhang)

Ik heb een as212 gehad met lift,die kwam niet van een Telefunken.
Volgens mij zijn ze wel geproduceerd met ilft.
Maar Sodeju heeft er al een voor je,wat wil je nog meer!
De Thorens 125 mk2 is goed in prijs gestegen.

Ik heb een Thorens boek en daar staat hij ook diverse malen met lift Peter. Laat ik wel een keer zien. Ik gebruik hier vaak spreektaal en Nijmegen ligt vlak bij de grens.  Ik kom nog wel met een PB over mijn Thorens plannen Roger.

Edited by carl