Jump to content
High-End Forums
René N.

DHTRob EL3N buizen-voorversterker

Recommended Posts

Mooie en heel goed klinkende DHTRob EL3N voorversterker te koop. Dit zijn de specs die door Rob zijn opgegeven:

Deze mooi voorversterker is gebaseerd op de EL3N in triode. Met een overbemeten Tribute lijn-uit transformator. De voeding is FET-gestabiliseerd, wat betekent dat deze onvoorwaardelijk stil is en langzaam opkomt. Het koperen chassis is afgewerkt met een room-witte lak met massief Mahonie oplegstrips aan de zijkanten. Volumeregeling door middel van een stappenschakelaar en de mogelijkheid tot aankoppelen van drie bronnen. De versterking is ongeveer acht keer.

undefined

undefined

undefined

Hij gaat weg in verband met een andere oplossing voor de (voor)versterking. Er zitten twee extra nieuwe (NOS) EL3N buizen bij.

Vraagprijs 625,- Euro

Kijk op Marktplaats voor meer foto's: https://link.marktplaats.nl/m1400971540

En verkocht.

Ik heb hem toch nog aangesloten, om even te horen hoe hij nu klinkt te opzichte van de passieve pre die ik nu heb. Maar wát een verschil is dat. De buizenpre klinkt veel meer upfront en is detailrijk, maar ik merk al direct een soort van opdringerigheid die de passieve pre geheel ontbeerd 😍 😎. Goed, een heel ander geluid, en keuzes, maar die van mij is wederom bevestigd na het aansluiten van de buizenpre en daarna weer de passieve..... Hmmmmmm.....