Jump to content

dynamic range


carl
 Share

Recommended Posts

Je kan natuurlijk ook kijken naar de hoogste dynamische reeks. Koop het medium wat dat heeft en dat is vinyl.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, vintagemod said:

En Carl,als de opname een digitale master is ,wat heeft de voor een plaat meer waarde,nostalgie ?

Die vraag is al een paar keer langs gekomen op dit forum Wol. Het kan perfect vanaf een digitale master.  De DA-conversie is voor jou al gedaan in de groef van de LP.  Niks mis mee.:)

Link to comment
Share on other sites

On ‎4‎/‎13‎/‎2019 at 3:48 PM, carl said:

http://dr.loudness-war.info/album/list?artist=Dead+Can+Dance+&album=Spiritchaser

Welke uitgave van Spiritchaser koop ik 😀 

 

Er staat maar een vinyl uitvoering bij. De rest is SACD, CD of onbekend (waarschijnlijk CD). De originele uit 1996 heeft de hoogste DR. Maar de vinyl versie heeft de laagste DR kennelijk wat opgepompt. Of van de onbewerkte master opnieuw gemasterd natuurlijk.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sodejuu said:

Je hebt afgelopen woensdag de LP  remaster van Mobile Fidelity gehoord (2010). In mijn optiek beter dan de originele uit 1996. Dei MoFi is niet overmasterd wat meestal wel gebeurd.

Een opname beter/prettiger laten klinken is niet zo moeilijk. Maar dat is smaakafhankelijk. Ik vind het altijd belangrijk dat het zo dicht mogelijk bij echte instrumenten in de buurt komt. Maar bij Dead can dance is dat lastig met al die elektronica.

Link to comment
Share on other sites

Op basis van het lijstje zou je eigenlijk moeten kiezen voor de versie met de meeste dynamiek. Ik heb zelf beiden LP’s. Zoals vaak klinkt de audiofiele uitvoering (MF) net wat warmer.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...