Jump to content

Ultrasoon reinigen


carl
 Share

Recommended Posts

Wie heeft er ervaring met ultrasoon reinigen van platen?  Is het inderdaad zo dat je een plaat veel schoner krijgt dan met bijvoorbeeld een Okki Nokki.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, carl said:

Mae Culpa, mea Culpa, mea maximum Culpa .......

Geeft niet hoor Carl 😎. Ik vind ze wel héél erg duur, anders had ik er al eentje gekocht. Ik doe het nu ook met mijn Okki Nokki en dat gaat óók goed. Alleen gaat het met Ultrasoon reinigen nog weer een behoorlijke stap verder....

Link to comment
Share on other sites

Ik zeg het toch altijd goed Cor, maar bij het schrijven gaat het toch fout. Misschien is mijn internaatsopvoeding met 8 maal per week naar de kerk (elke dag en zondag twee maal) wat te lang geleden 😀 Ik corrigeer het onmiddellijk. Gelukkig krijg ik nu geen straf van de dienstdoende broeder. Klap tegen je kop en zo hard mogelijk!

Maar weer on topic wie heeft wel eens een LP schoongemaakt met een conventionele wasmachine beluisterd en daarna nog een keer geluistert na het schoonmaken met een ultrasone machine?

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Vroeger maakten we onze tekenpennen ultrasoon schoon. Dat werkte perfect. Dat dit voor platen werkt geloof ik direct. Er is eens zo'n ding op de markt geweest. Kostte zo iets van €2000,00. Ik meen gemaakt in Valkenswaard. 

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Hier heb je weer wat te knutselen:

Zo'n bak kost je ca €350. Motortje €5 of uit een oud cassettedeck halen en wat hout. Je zou onder de €400 klaar kunnen zijn

Ultrasone reinigers voor LP's zijn te koop vanaf €500 (zoals hierboven). De eerste echt specifieke is er volgens mij vanaf $900 (op kickstarter). Daarna gaan ze snel ik prijs omhoog. De bekendste hier is de Gläss en kost €2300. Zo ver ik weet is de KLaudio de duurste.
En dan heeft Clearaudio nog een gecombineerde borstel/sonic reiniging. Die zit er ergens tussenin

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...