Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
gijsmondria

Set Gijs Mondria

Recommended Posts

Gelijk even een voorstelrondje.

Ik ben Gijs Mondria en woon vrijstaand in een dorpje buiten Enschede. Vanaf mijn jeugd al bezig met audio. 
Diverse sets gehad en blijf ook graag wisselen. Ben ook met enige regelmaat op marktplaats te vinden om wat leuks te kopen of verkopen.

Op dit moment luister ik naar de volgende set up:

Versterker: Rotel ra-06
Cd speler:   Rotel cd-06
Tuner:          Rotel rt-06

Speakers:   Elac 208.2
Kabels:        Vd Hull
Pick up:       Erres 5877

Digitale Bron: Chromecast audio

47271723871_5c53d511e2_k.jpg

Heerlijke set om fijn naar te luisteren. Speakers zullen op den duur vervangen worden. Mis een aangenaam middengebied bij zang.

Hiervoor had ik een set Proac studio 140 staan aangesloten op een Onkyo set. Achteraf misschien de Proac's moeten houden.

Proacs zijn erg mooie LS - welkom hier.

Ik Luister vooral naar pop, rock. Mumford and sons, Racoon, Eels, song a songwriters enz. Kan ook erg genieten van Yello Touch en Diana Krall vanwege de dynamische opnames. Maar ook Blues wordt hier soms beluisterd.

Hallo Gijs,

Mooie set, maar een set is pas mooi genoeg als je zelf tevreden bent met de configuratie.

Ik heb daar ook even over moeten doen en ben nu zover dat er (in mijn oren) geen behoefte is naar ander/beter geluid.

Ik speel met ProAc Studio 150 speakers en dat is voor mijn gehoor (en portemonnee) het mooiste wat ik in huis gehad heb.

Dus mocht je nog eens een setje ProAc voor een leuke prijs (wordt moeilijk) tegenkomen, dan is mijn advies KOPEN!

Veel plezier op deze site bij alle andere audio/muziek liefhebbers.

Groeten,

Marcel

Als ik die foto goed bekijk, heb je achter de LS nu iets akoustisch of is dat schaduwwerking?

On 3/18/2019 at 9:27 PM, carl said:

Als ik die foto goed bekijk, heb je achter de LS nu iets akoustisch of is dat schaduwwerking?

Schaduwwerking, van het licht in de speaker zijkant. Zie de reflectie doorlopen op de plint aan de onderkant. Als daar iets van een paneel had gestaan, had je de plint niet gezien.