Jump to content

Focal Triga


jepe!
 Share

Recommended Posts

IK wist dat de eerste "eigenaar" er op een gegeven moment mee opgehouden is. De reden daarnoor kende ik niet. Ik zat er inderdaad in die tijd "in" (heb ws nog een een stuk of 20-30 van die bladen liggen egens).

Grappig dat je zoveel gebouwd hebt.

Ik heb altijd spijt gehad dat ik niet zo'n grote dynaudo (meen 5-weg) gebouwd heb toen dat nog kon , of zo'n TDL ding met ATC units

Link to comment
Share on other sites

On 3/22/2019 at 5:10 PM, Duck-Twacy said:

Haha, okay. Jaren lang Klang+Tone gekocht (nog op dat recycled papier). Wat ik me herinner, er stonden er alleen filterschema's in zonder componentwaarden. Of ben ik nu in de war met wat anders?

Moet wel bekennen dat ik de Duitse taal niet zo goed beheers... :)

Ik heb een kopie van dat bouwplan. Wellicht uit Klang und Ton. Kan wel een scan maken en hier laten zien. Ik had mbt het filter contact opgenomen met Cock, en diens zakenpartner antwoordde per mail dat ik met JP Doumois  ( http://www.doumois.nl/) contact op moest nemen. Die heeft filterontwerp bekeken en die zei dat daar niets mis mee was. Hij adviseerde wel met de demping te experimenteren. Aardige man overigens, die meneer Doumois. Ik denk dat ik in de toekomst wel in een keer daar in Friesland ga luisteren. http://www.doumois.nl/profiel

Vooralsnog is er een verschil van dag en nacht doordat ik die verzilverde draadjes achter op de speaker door fatsoenlijke speakerdraad heb vervangen.

Ik denk dat er nog heel veel winst is te behalen door de interne bekabeling (die ook erg lang is) te vervangen door kwaliteitsdraad.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 3/9/2019 at 8:15 PM, vintagemod said:

Die ribbon kan niet tegen grote werken of je moet die heel hoog inzetten,appogee centaur is midde hoog ook ribbon ,ga geen grote werken  mee spelen ,wordt niks,gaat uit zijn lineariteit .,aa.

Met hoog inzetten bedoel je dat de ribbon het pas voor het allerhoogste hoog het overneemt? Volgens mij is dat zo. Als ik de tweeter ontkoppel hoor je dat wel maar er blijft best veel hoog over.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Aantal weken niet met de Trigas gespeeld. Gisteren kwam ik 3 wasmachine trillingsdempers tegen. Ik dacht laat ik dat eens proberen tussen de units. Mid staat boven aan dus tussen het mid en het hoog daaronder geplaatst. (tot nu toe stonden ze op kleine half ronde rubbertjes dan 3/4 cm dik) En een enorm verschil. Mid klonk beter en veel meer ruimtelijkheid. Ik had gelukkig nog meer dempers liggen en die tussen mid en hoog en tussen hoog en laag geplaatst. De speakers klinken nu veel ruimtelijker, beter stereo beeld en het lijkt als geheel meer homogeen. Het verschil is echt enorm.

Edited by jepe!
Link to comment
Share on other sites

On 5/17/2019 at 4:51 PM, jepe! said:

Aantal weken niet met de Trigons gespeeld. Gisteren kwam ik 3 wasmachine trillingsdempers tegen. Ik dacht laat ik dat eens proberen tussen de units. Mid staat boven aan dus tussen het mid en het hoog daaronder geplaatst. (tot nu toe stonden ze op kleine half ronde rubbertjes dan 3/4 cm dik) En een enorm verschil. Mid klonk beter en veel meer ruimtelijkheid. Ik had gelukkig nog meer dempers liggen en die tussen mid en hoog en tussen hoog en laag geplaatst. De speakers klinken nu veel ruimtelijker, beter stereo beeld en het lijkt als geheel meer homogeen. Het verschil is echt enorm.

Ja, ze zijn dus kennelijk beter ontkoppeld dan met 4 kleine half ronde rubbertjes. Maar ik had werkelijk nooit verwacht dat dit zo´n groot verschil maakt. Eigenlijk bizar, net als bij verandering van de bekabeling. En dan heb ik nu niet eens de interne bekabeling aangepakt. Ik verwacht dus dat het nog beter wordt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...