Jump to content

Speakers gaan niet zo hard als ze kunnen


BramW
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb 2x een Samson resound hd RS15HD. En een stage line STA-1800 pro power amplifier. Ik heb de 2 speakers met speakon aangesloten en de versterker heb ik met 2 gebalanceerde jack kabels aangesloten op mijn focusrite 2i4 die weer is aangesloten op de computer. De set komt uit een oude sporthal dus er zal wel ruig mee omgegaan zijn. Zodra ik iets afspeel via mijn computer gaat het geluid wel hard. Alleen naar mijn idee lang niet zo hard als dat ze zouden moeten kunnen. Heeft iemand een iedee waar dit door zou kunnen komen?

Groet,

Bram

Link to comment
Share on other sites

Wat voor een speakers en met wat voor een rendement zou mijn eerste vraag zijn. Verder zou ik eens een CD speler van een vriendje uitproberen. Ik denk dat je daar geen probleem mee hebt en dat er dus iets fout zit bij de computer. Die hebben vaak ook een volume regeling inboard. En als die te laag staat compenseer je dat niet bij de versterker.

 

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor jullie antwoord.

Als ik mijn telefoon aan de focusrite sluit gaat het geluid niet harder. Deze kan natuurlijk ook begrenst zijn. Kan het ook aan de focusrite liggen? Ik wilde nog een foto toevoegen alleen is dit bestand te hoog. Op de achterkant van de speakers staat: program power 600W en continuous power 300W.

Link to comment
Share on other sites

https://focusrite.com/usb-audio-interface/scarlett/scarlett-2i4

Misschien kan iemand iets zinnigs zeggen na het bekijken van de link naar je Focusrite.

Hier staan instructiefilmpjes voor het apparaat. Succes!

https://focusrite.com/get-started?product_range=514&product_variant=538&form_id=dependent_dropdown_form

Edited by TL 200
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...