Jump to content

Het kleine LS topic


carl
 Share

Recommended Posts

Ik ben vandaag bij Roger geweest en we hadden het over het beëindigen van de Hifi winkel in Beek. Een fantastische zaak met erg mooie apparatuur, maar veel kleine LS had Rob Wilms niet. Ik heb dat altijd een gemiste kans gevonden want LS. moet je twee maal verkopen: eerst aan de man (redelijk eenvoudig) en dan aan de vrouw. Dat laatste is niet makkelijk want die willen per definitie Bose. Dus wie heeft hier kleine LS en wie ziet ze helemaal niet zitten. En welke monitoren klinken echt goed.

ik heb trouwens in de woonkamer Cabasse Galiotes en die doen het prima. Ook mijn Monitor Audio 20 SE zijn eigenlijk verlengde monitoren.

Link to comment
Share on other sites

Het ziet er toch wel anders uit Ove 😀

Waar ik aan denk: 

hoogte 30/35 of 90/ 110

breedte 18/22

diepte 20/28

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, carl said:

LS. moet je twee maal verkopen: eerst aan de man (redelijk eenvoudig) en dan aan de vrouw. Dat laatste is niet makkelijk want die willen per definitie Bose. Dus wie heeft hier kleine LS en wie ziet ze helemaal niet zitten. En welke monitoren klinken echt goed.

Er zijn ook vrouwen die het fijn vinden, dat hun man ook gelukkig is. ;) Maar even over nagedacht. Er zijn toch genoeg kleinere monitoren die best goed klinken B&W heeft een hele reeks in allerlei prijs klassen, dan Kef en zelfs Warfedale  maakt met de Diamond serie luidsprekers met een ongelofelijk goede prijs kwaliteit. :)

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Beneden alleen maar Celestion. Die in de keuken vind ik het fijnst klinken, en zijn ook het kleinst. Maar in de voorkamer kwamen die niet echt uit de verf, mijn conclusie is dat ze voor kleine ruimtes optimaal zijn. Celestion 3 heten ze, en tijdens een vakantie in Albion hebben we ze bij een klein winkeltje gekocht, en op de boot mee naar huis genomen.

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Ruud said:

Heb diverse vloerstaanders gehad, van groot tot zeer groot, maar de ruimtewinst t.o.v. monitoren is in mijn geval altijd nihil geweest omdat de plaats waar ze  optimaal klinken meestal redelijk overeen komt.

 

Daar heb je gelijk in Ruud. Toch ziet een kolom er heel anders uit dan een monitor op een halfdoorzichtige standaard. Dat is natuurlijk waar het visueel omgaat. Verder denk ik dat als iemand een mening heeft over verschillen tussen LS jij dat moet hebben. Je hebt zo’n beetje alle typen in huis gehad.

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ruimtewinst is nooit weg,maar de vraag is welke monitoren klinken echt goed.
Naar mijn ervaring is bij grote vloerstaanders het laag meer aanwezig dan bij kleine monitoren,en ik houd wel van stevig laag.

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, vintagemod said:

Wat een gelul.een hoorn geeft dynamiek,en en een gewoon speaker geeft luncht.

En bij een hoorn moet je exact op het nul punt zitten,bij een gewone  speaker heb je meer  spreiding..

En die in Rotterdam geven het allemaal. Maar ik denk niet dat jij dat ooit gaat ervaren. Jammer voor je.:(

groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Ik kan me best voorstellen dat de hoorns van Cock beter zijn dan zijn Kefs. Esthetisch zou ik toch voor de Kefs kiezen en we hebben het hier over kleine LS 

Link to comment
Share on other sites

On 1/15/2019 at 9:21 PM, carl said:

Ik ook en ik begrijp niet dat Cock weer naar een Hoorn overgaat. 

Als het goed begrijp (....) komt er ook nog wel iets bij dat het laag gaat verzorgen 🤣 🤣 🤣. En speelt er nog iets mee, en dat is compressieloos. En ook nóg wel iets anders.... Compromisloos 😎

Link to comment
Share on other sites

Oef, dit verhaal van jou Wol, is voor zo'n zweverig typ als ik,  wel een hele harde landing.

20 versterkers en boxen in huis halen? Waar moet ik die in hemelsnaam vandaan halen? En wat die experts betreft; Van al die mannen heb ik bij de AVMN demo's meegemaakt. En eerlijk gezegd was er daar geen een bij die mij echt kon boeien. Bij Cock was dat wel ff anders. Een betere set heb ik nog nooit gehoord, hoogstens één keer gelijkwaardig. Maar om iets dergelijks te kunnen bereiken, zou ik Cock misschien wel die 1000 uren moeten inhuren. En dat zit er helaas niet in. Daar heb ik het geld niet voor en Cock waarschijnlijk de tijd niet voor.

En wat dat katoen betreft: dat heb ik al in mijn speakerkabels.

Kom je trouwens nog naar de meeting? Kunnen we daar verder praten. Neem ik een brokje bijenwas voor je mee.

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...