Jump to content

Phonotrap geïntegreerde versterker als stand alone


carl
 Share

Recommended Posts

Ik zou er een phonotrapje bij kunnen hebben.  Nu heb ik wel eens de tip gehad er eentje uit een oude geïntegreerde Japanner te halen. Schijnen soms erg mooie in te zitten. Leuk idee maar uit welke versterker dan?

Link to comment
Share on other sites

Ik zou zo geen type kunnen aanbevelen.
Yamaha vv daar zit meestal wel een mooie phonotrap in.

Maar ook in de betere Luxman receivers.
Ik had ooit een 430 daar zat een hele mooie phonotrap in, maar het is zonde om zoiets te ontmantelen.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben  afgelopen zaterdag nog bij hem op bezoek geweest.
Ik zal het aan hem vragen.

Ik heb Jerry al gemaild.

 

Edited by Groovy
aanvulling.
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Ove Rickland said:

Denon PMA 770: vroeger zelf gehad. Had een voor die tijd best goede mm/mc-ingang aan boord.

Dat heeft hij nog steeds :o Fijne versterker :)

http://www.theaudioclinic.nl/gear.html

Denon PMA-770 

Zo nu en dan komt er een apparaat voorbij waarvan je niet verwacht dat het zo goed klinkt. De PMA-770 is zo'n juweeltje waarvan maar weinigen het bestaan kennen. Dit is een wolf in schaapskleren. Eerlijk gezegd ben ik geen liefhebber van de Denon sound maar deze versterker klopt gewoon! Het geluid is heerlijk transparant, helder en toch met veel ambiance.

Is dit een high-end versterker? Kwa uiterlijk wellicht niet maar kwa geluid verslaat hij menig zogenaamde high-end versterker en dat zijn altijd van die ervaringen waarvan ik ga glunderen.

Ook de phono voorversterker is niet onaardig en biedt de mogelijkheid te kiezen tussen MM en MC. 

Komt u deze versterker tweedehands tegen, rekent u dan wel op een revisie van € 190,-. Het is namelijk al een oudje waarvan vooral de grote voedingselco's hun langste tijd hebben gehad. Die lekken, waarbij het elektrolyt zich over de bodem van de kast verspreidt.

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Leuk Jack! Het liefst zette ik mijn huis vol met dit soort dingen. Jerry had het volgens mij over een versterker waar je het phonodeel makkelijk uit kon halen en met nieuwe voeding voorzien. Een soort Cheap Trick. Dan heb je ook het liefst een verder afgeschreven versterker. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, carl said:

Je hebt er ook meer nodig Jack ;) Ik zat gelijk op die Audioclinic te kijken. Wat vind je hier nu van http://www.theaudioclinic.nl/products.html

Het is leuk, om af en toe wat anders in de woonkamer neer te zetten.  Ok nog eentje dan. http://thevintagehifishack.com/197677-pioneer-sx-1250

De audioclinic is een serieuze zaak voor high-end reparaties. Met hun producten heb ik geen ervaring dus ik kan daar niets van vinden... 

 

 

Link to comment
Share on other sites

De mooiste die ik ooit ben tegen gekomen zat in een Denon PRA-2000Z voorversterker. 3 fysieke discreet opgebouwde phono ingangen: 1x MM, 1x MC met pre-pre, 1x MC met SUT.

Yamaha heeft ook bruikbare in hun preamps zitten, bijv in de C-60.

Vergeet echter niet dat je er niet bent met alleen de phonotrap eruit halen. Daar hoort ook een voeding bij en die zul je dan zelf moeten maken.
Ik begrijp hieruit dat je een compacte wil die niet teveel kost. Ik heb nog leuke liggen die je wel kunt uitproberen: Hörmann Supa 2.0G (transistor MM/MC), Yaqin MS23B (buis MM) en een hele kleine van Stichting OMTE (opamp MM/MC)

Link to comment
Share on other sites

Eerst even het Jerry proces volgen. Ik zoek eigenlijk iets beters bij de Quad 34 en de Thorens 160. Op de laatste komt volgend jaar een nieuw element en ik vermoed een Dynavector. We zien elkaar dit weekend wel Roger en kunnen het er dan over hebben.  Ik wilde zondag gaan en omdat de Sint onverwacht een week eerder is gekomen, kan zaterdag ook :P.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...