Jump to content

Forum en toch nog een evenementje...


Arden
 Share

Recommended Posts

  • Members

Niet helemaal Carl, veel van die oude banden zijn nu juist de pest voor je recorder! Laten een hoop troep na op je koppen, dat wil je juist niet. Daar er nu steeds meer kopieen van Mastertapes te koop komen is een goede recorder (of, afspeler) een hele leuke niche. Het resultaat wat je met die recorders kunt behalen is echt van een heel hoog niveau. Je moet het gewoon als een hobby in de hobby zien, zeker als je weer banden wilt gaan opnemen. Ik beloof je, je bent ineens weer veel meer met muziek bezig!

Gisteren zijn we trouwens al wat met de voorbereidingen begonnen, ook die ''kleine'' Feickert staat nu aangesloten, de sets zoals ze volgende week staan te draaien zullen er in principe als volgt uitzien:

 

Grote set (hoofdzakelijk Mastertapes):

*Teac A7300RX en Balfinger M063 HX

*Feickert Volare met Jelco 10 inch, vdH Crimson Black element en vdH Grail SB of (als deze nog opt tijd binnen en ingespeeld is) Trafomatic Luna

*Trafomatic Experience Two mk2 single ended 300B mesh geintegreerde versterker

*BHC 1743 luidsprekers

 

Kleine set (vinyl):

*Feickert Firebird met Jelco 12 inch, vdH Crimson Black en Octave EQ-2

*Octave V40SE geintegreerde versterker met 6550 buizen

*BHC 1733 luidsprekers
 

De kantine/bioscoop zal, buiten het inkoppende koffiegebeuren ook gedeeltelijk gaan worden gebruikt voor de live opnames met een Nagra recorder (tenminste, dat is vooralsnog de planning, kan nog een swicht met mijn kantoor worden). Verder veel bandrecorders, draaitafels, Vintage, de ontwerper van Trafomatic Sasa Cokic en, met een beetje geluk, de analoge toekomst van van den Hul, William. Feestje dus?

Link to comment
Share on other sites

Hm, ik dacht er wel te komen met het OV, maar nee. Nu weet ik wel dat de trein van Schiedam naar HvH is verdwenen, maar ik hoopte dat er iets voor in de plaats was gekomen. Iets lekkerders dan hobbelen in de tram en bus. Kan ik ook mijn vouwfiets wel vergeten.

Veel plezier heren. Ik zal er niet zijn, vrees ik.

Link to comment
Share on other sites

Nou, vandaag geen forumleden gezien (in ieder geval niet eentje die ik ken in ieder geval), op Ove na dan. Dus wordt het morgen de forumdag denk ik.

Vandaag hadden we ook nog de pech dat de muzikant had afgezegd, maar die er morgen wél zal zijn. Dus kan Fritz dan alsnog zijn kunsten gaan vertonen.

Desalniettemin vond ik het een erg geslaagde dag. Eerst een bakje koffie na de lange reis en toen de grote ruimte beneden in, waar muziek vandaan kwam. Bij binnenkomst werd ik al meteen gegrepen door de dynamiek. En wel zo, dat ik ga kijken of ik ook een tapedeck op de kop kan tikken. Ik heb al een adresje gekregen en die ga ik proberen. Want wat ik vandaag gehoord heb vond ik wel bijzonder.

Wat óók bijzonder was, was het verschil tussen de twee decks. Op een moment werd er van deck gewisseld en verhuisde de tape van de Balfinger naar de TEAC van Marco. De eerste klonk voor mij een stuk aangenamer, hoewel het laag af en toe wat "zompig" was. Op de TEAC klonk het daarentegen heel erg helder en hard, met bijna geen laag. Later werd er met een andere tape op beide decks gespeeld en klonk die van Marco wél weer beter, met een normaal laag. Goed, een leuk experiment. 

Wat wel sneu was, dat de Servische ontwerper van de mooie Trafomatic Experience Two mkII 300B buizenversterker, Sasa Cokic, weinig aanspraak had. Deze dag leken er weinig mensen benieuwd naar de techniek van deze versterker. Hopelijk is dat morgen anders....

Heel leuk om te horen was de discussie die zich ontspon tussen Fritz de With en "onze" Cock. Het ging daarbij om fase- en tijdsverschillen bij opnametechnieken en bij een opname van een cello in het bijzonder. En het wel of niet (kunnen) horen van hoge frequenties, maar dat ook die hoge die je niet hoort tóch het geluidsbeeld mede bepalen. Er gaat daar een vervolg op komen....

Later op de dag zou William van den Hul nog binnenvallen, maar die heb ik net gemist.... Ik ging om kwart voor vier weg want had nog best een reisje voor de boeg.

Marco, Fritz en alle anderen, dank voor deze héle leuke dag! En voor het leuke presentje, ik "vrees" dat er een investering door volgt! B)

2018%20HvH%20Fritz%20de%20With.jpg

Fritz aan de voorbereiding...

Edited by René N.
Link to comment
Share on other sites

Een hele leuke bijeenkomst met een naar mijn mening fantastisch goed geluid in de ruimte beneden. Een prachtige keten vanaf draaitafel en deck tot speakers. Echt veel luistergenot. De vinyl weergave viel mij op door het stabiele geluid, pikzwart en veel dynamiek. De schitterende opname van Harry Belafonte kwam helemaal tot zijn recht.

Forumleden waren er wel degelijk deze zondag en altijd leuk om weer eens even handjes te schudden.

Veel geleerd weer en dit keer met name de enorme invloed van de kamerakoestiek.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben met Roger geweest en veel bijgepraat en vrij lang met Cock. Ook leuk George, Marco en Onno weer te zien. De tijd ging zo snel dat Kraus helaas al weg was. Ik vond de zanger eigenlijk wel prima, maar vond het wel jammer, dat niet in dezelfde kamer waar opgenomen werd, ook werd afgespeeld.  Ik vind die forumdagen erg leuk en kom eigenlijk altijd tijd tekort. 

Link to comment
Share on other sites

Misschien bij de bijeenkomst van Hans, Rene. Wat ik wel leuk van die hifi mensen vind, is dat ze niet doorsnee zijn.Cock is daarin een extreem :D

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nou, net thuis van het afdroppen van de Servische delegatie op het vliegveld in Eindhoven. Via de stormvloedkering (inclusief rondleiding) was dat zeg maar gerust dagvullend!

Ik denk dat het een zeer geslaagd evenement was? Dat ik mijn handen weer te vol had, dat mag de pret niet drukken, ik geloof dat ik voor het eerst een keer iedereen even heb kunnen spreken, ook wel eens prettig!

Nu eerst het jaar afsluiten, dan op vakantie, volgend jaar gaan we vast weer iets anders dan rechtuit organiseren. Ik hou wel van die ongedwongen evenementen. Allemaal bedankt voor de aanwezigheid!

Link to comment
Share on other sites

On 11/25/2018 at 7:15 PM, carl said:

Ik houd het maar bij platenspelers. Als je veel oude banden hebt ligt dat natuurlijk anders. 

 

1 hour ago, carl said:

probleem is wel dat ik nu mijn Revox A 77 A met Fritz zijn band moet uitproberen.

Je bent snel om of niet?

Link to comment
Share on other sites

  • Members
8 hours ago, TL 200 said:

 

Je bent snel om of niet?

Soms is daar niet zo veel voor nodig, het kostte mij ook precies 3 seconden om voor de Balfinger te vallen! Had ik ook niet verwacht...

Link to comment
Share on other sites

Ik ben dan wel niet geweest,maar heb naar aanleiding van het evenement mijn Akai bandrecorder weer eens aangeslingerd.
Blijft leuk.
Ik heb hier ook op een 3 km afstand een kennis die een 8tal tapedecks heeft.
Bij hem heb ik een Teac met losse voeding inclu grote wappers horen spelen,ook een prachtige machine.
Ook Pioneer heeft prachtige tapedecks gemaakt en natuurlijk ook Akai en Revox,ook die heeft hij in zijn verzameling.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...