Jump to content

Nieuwjaarsbijeenkomst High-endforum 2019


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Nu Leo zijn LS meeneemt, hebben mijn Galiotes weinig toegevoegde waarde bij een vergelijk van digitale spullen. De Auralic Mini met voeding natuurlijk wel. Die kom ik dan wel een paar dagen eerder brengen desgewenst. Dan kan Hans er nog mee spelen.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, carl said:

Nu Leo zijn LS meeneemt, hebben mijn Galiotes weinig toegevoegde waarde bij een vergelijk van digitale spullen. De Auralic Mini met voeding natuurlijk wel. Die kom ik dan wel een paar dagen eerder brengen desgewenst. Dan kan Hans er nog mee spelen.

Helemaal goed. Kun je gelijk eens luisteren hoe het hier nu klinkt.

Link to comment
Share on other sites

 

Quote

Ook al weer opgelost. Ik kan van een audiovriend een USB kaartje lenen

 

Leuk dan neem ik m'n mac mini op Linux (daphile) mee. 

Ik ben benieuwd naar de verschillen. 

Edited by kappa7
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, vintagemod said:

Ik dach dat Leo Kef had ,als die heeft de kef zal je toch een ladder dac moeten gebruiken met of zonder fpga ,en een analytische versterker en kabels .

mvg wol

Je hebt een slecht geheugen! Ik heb al eerder gezegd dat ik geen KEF heb. Ik heb een zelfbouwset. In principe is het een kloon van de Verity Parsifal, maar de kasten zijn veel stijver en het filter is totaal anders. Vermoedelijk zijn de units ook niet helelaal identiek, maar wel van Audio Technology en Scanspeak. Verdere info kan je vinden op het zelfbouwforum.

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Dat is niet zo vreemd, want de grondlegger van Audio Technology (Skaaning) heeft ook de bedrijven Scan Speak en Dynaudio mede opgericht.

Hij is inmiddels overleden, maar  zijn zoon  Per heeft het bedrijf voortgezet. Ze maken echt topunits voor de zelfbouwmarkt, maar ook voor exclusieve speakermerken. DAudio open baffle speakers gebruiken ze bijvoorbeeld ook. De ontwikkelaar daarvan heeft mijn filters ontworpen en toen de kwaliteit van deze units ervaren.

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Ik kreeg een berichtje waarin stond dat Cock wellicht ook komt en net zo wellicht zijn Sonore passieve voortrap meebrengt. Begin januari weten we dit definitief.

Ik heb voorgesteld om dan ook de eindversterker en kabels mee te nemen, Dan kan mijn set op zolder blijven en is die eventueel ook beluisterbaar (met een veel kleinere groep).

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, vintagemod said:

Dat Cock dan ook die Kefjes meeneem,wat jullie zo geweldig vinden ,laat mij maar eens verrassen .

Maar je had ze toch al een keer gehoord, Wol. Je had veel opmerkingen over zijn Kef LS50 over opbreken etc. of was dat allemaal theoretische kritiek?

Link to comment
Share on other sites

Helaas moet ik mij afmelden voor deze bijeenkomst. De dag ervoor krijg ik een nieuwe knie. Naar mijn inschatting kan ik de dag erop nog niet naar Hans van Liempd fietsen.  Hoewel het ziekenhuis wel dichtbij is.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, hansko said:

Helaas moet ik mij afmelden voor deze bijeenkomst. De dag ervoor krijg ik een nieuwe knie. Naar mijn inschatting kan ik de dag erop nog niet naar Hans van Liempd fietsen.  Hoewel het ziekenhuis wel dichtbij is.

Das jammer. Misschien wordt de operatie uitgesteld? 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, vintagemod said:

Hans ,mij mag je doorstrepen ,het heeft voor geen meerwaarde de nieuwjaars bijeenkomst.

mvg wol

Wat jammer. Nu mis je in ieder geval het sociale aspect van de happening. Ik had gehoopt dat ik bij die bijeenkomst een wat andere/betere indruk van je zou krijgen dan die ik nu heb door je schrijfsels. Nu blijft het voor mij altijd: Een clown; "veel geschreeuw en weinig wol". Gemiste kans Wollie!

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, vintagemod said:

Hans ,mij mag je doorstrepen ,het heeft voor geen meerwaarde de nieuwjaars bijeenkomst.

mvg wol

Dus je zegt af? Cock komt je graag uitleg geven om je vragen en kritische opmerkingen te beantwoorden... en jij zegt af. Hij is teleurgesteld in je. Erg jammer. Ontwijk je Cock op deze manier, Vintagemod?

Edited by Ivan10
Link to comment
Share on other sites

On 3-11-2018 at 8:03 PM, carl said:

Het was echt gezellig met zijn drieën. Onno had ik eigenlijk te lang niet gezien en ik verheug me al op een bezoek aan zijn nieuwe luisterruimte. We hebben ons in Krefeld wat opgesplitst en George en ik hebben een paar erg leuke zaken gezien en gehoord. Los daarvan veel dropveter gegeten wat gratis is! De Fink LS waren zeer en zeer goed en we kenden het merk niet echt. Onterecht want iedereen heeft wel LS van Fink gehoord. Wat dit Duits adviesbureau onder meer doet is  LS ontwerpen van andere fabrikanten zodanig aanpassen dat ze met succes op de markt kunnen worden gebracht.  De Tannoy LS die er uitzagen  of ze kort na de oorlog waren  gemaakt,  speelden werkelijk  de sterren van de hemel: een haalbare favoriet. Had iets van een sausje in vergelijking met  die van Fink.  Was wel een erg lekker sausje!  Weer iets neutraler dan de Tannoy klonk de Harbeth HSL 5. Hoewel niet echt mijn geluid speelden ze zeer goed. Martina Schoener (?) is ook altijd een bezoek waard. Zij is de uitvinder van L’art du Son voor de platenwasser en maakt een verbeterde versie van de Garrard 501 draaitafel. Deze kost inclusief arm en element rond de 100.000 euro bij haar. De LS is trouwens alleen compleet (dus inclusief arm en element) te leveren want anders kan Martina geen optimaal  geluid garanderen. De Luidsprekers waren verder gebaseerd op een klassiek model en aan de huidige geluidseisen aangepast door Joachem Gerhard de oprichter van Audio Physics.  Een beetje wat Marco doet met de Blumenhofer Classics. 

Verkeerde topic Carl. Dit hoort in het Krefeld topic.

 

Link to comment
Share on other sites

On 13-11-2018 at 11:29 AM, leobus said:

Wat jammer. Nu mis je in ieder geval het sociale aspect van de happening. Ik had gehoopt dat ik bij die bijeenkomst een wat andere/betere indruk van je zou krijgen dan die ik nu heb door je schrijfsels. Nu blijft het voor mij altijd: Een clown; "veel geschreeuw en weinig wol". Gemiste kans Wollie!

Groet,

Leobus

+1....

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, vintagemod said:

ik heb geen zin in die komplete onzin en ik ga niet bakkeleien met Cock waar jullie met jullie neusjes en oortjes bij zitten :D.daar heb ik totaal geen zin in .

Ok dus je ontloopt Cock omdat er forumleden bij zitten, die misschien ook interesse hebben in jouw standpunten en in Cock zijn standpunten en uitleg. Maar je houdt liever de touwtjes in handen. Je bent bang om af te gaan met de andere forumleden erbij op de bijeenkomst met Hans. Dan begrijp ik je.  Jammer. Voor iemand die zich online zo laat kennen en zich zo bruusk soms uit had ik wat meer doorzettingsvermogen verwacht. Ik heb nooit het idee gehad dat we als forumleden elkaar in het echte leven een demonstratieruimte zouden uitvechten of weglaten sturen vanwege een meningsverschil. We gaan altijd net met elkaar om. 

Link to comment
Share on other sites

On 15-11-2018 at 5:16 AM, vintagemod said:

Ivan met confrantatie geen probleem ,mij hebben ze wel een verzocht om zo vriendelijk de ruimte te verlaten om ze lucht waren aan het verkopen, ,ik heb geen zin in die komplete onzin en ik ga niet bakkeleien met Cock waar jullie met jullie neusjes en oortjes bij zitten :D.daar heb ik totaal geen zin in .

Ik zal Cock wel eens tegen komen .

mvg wol

Goh, waarom verrast dat zwaktebod me nou niet!

Doet me denken aan ribbons  die je zomaar zelf maakte, totdat je ze echt eens mocht maken tegen betaling...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...