Jump to content

Scheidingstrafo.


Groovy
 Share

Recommended Posts

Ik denk ik zeg maar niets,dan kan niemand zeggen dat ik iets heb gezegd of t daar word ik steeds slechter in.
De scheidingstrafo staat er nog en ik neem daar geen afscheid van:)

Wat vind u van Turkse zondagscholen in Nederland.
Volgens mij onnodig en een poging van Erdogan om zijn onderdanen te mennen.
Ouders kunnen hun kinderen ook thuis hun cultuur bijbrengen.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, carl said:

De humor zat in de lange “ij” Peter - ik heb de milde kritiek van Marc als een man gedragen. 

De andere Peter, is volgens mij de enige die met scheidingstrafo’s werkt. Zal in het najaar weer eens bij hem gaan luisteren. 

Leuk,altijd welkom.
 Als ik Woensdag bij Cock ben zal ik eens aan hem vragen hoe hij over een scheidingstrafo op een dt denkt.

Link to comment
Share on other sites

Gefeliciteerd Tubejack.Leuk dat je iets gevonden hebt waar je naar uitkijkt en zin aan hebt.

Toch nog een ongevraagd advies aan dovemansoren: elke kans om eens lekker te mopperen laat je onbenut:P en het is ook wel eens leuk (en oer-Hollands) om eens lekker je gram te spuien. Kan in oneindige variatie, van brombeer tot mopperkont en kankerpit. Een roze bril vervormt en daar houden wij audiofielen niet van. Let it fly:D (af en toe)

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Kraus vonBentinck said:

Gefeliciteerd Tubejack.Leuk dat je iets gevonden hebt waar je naar uitkijkt en zin aan hebt.

Toch nog een ongevraagd advies aan dovemansoren: elke kans om eens lekker te mopperen laat je onbenut:P 

Dank je Kraus. Wat betreft je advies: "Ik heb geen zin om een ouwe mopperkont te worden."  Daarvoor heb ik een andere uitlaatklep gevonden.  Net terug van 15Km hardlopen in het Amsterdamse bos. Met erg aangenaam en heel sterk vrouwelijk gezelschap. Kijken mag hé :rolleyes:  het houd me jong. 60 is toch het nieuwe 40....B)

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Tubejack said:

...............het houd me jong. 60 is toch het nieuwe 40....B)

Da's door een blauwe bril :lol: Als je het werkelijk meent reken je hoelang je al op deze aardkloot vertoeft, helemaal niet in cijfers.

Mijn pa is een paar maanden geleden 90 geworden, is net weer goedgekeurd voor zijn rijbewijs en woont nog geheel zelfstandig. Hij ging met de VUT op zijn 62ste en heeft zich tot op heden geen dag verveeld. Hij doet 2x per week vrijwilligerswerk in een zorgcentrum en spreekt liefdevol over "Die oudjes" als hij het over de bewoners daar heeft :)

Link to comment
Share on other sites

On 10-8-2018 at 1:18 PM, Tubejack said:

Zelfs als je 60 bent, hoef je niet "uit de boot te vallen". Ik ga a.s. donderdag beginnen bij XS4ALL als technisch medewerker op de helpdesk. Daarnaast hou ik gewoon mijn bedrijfje Tubejack.  Vandaag een rondleiding gehad, best indrukwekkend. :)De komende 3 weken eerst cursus en trainingen, daarna samen met ervaren kracht klanten te woord staan. :)  60 én een nieuwe baan :o Het kan! en ik heb er zin in. 

Hey Jack, wat een leuk bericht! Van Medico tot XS4ALL, en alles wat er tussen zit, je hebt een aardige weg bewandeld die óók nog niet eindig is gebleken :D :D :D. Succes daar!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ik plaats mijn berichtje hier omdat het mogelijk iets te maken kan hebben met netvervuiling. Wat is het geval. Sinds enige tijd ben ik erachter gekomen dat mijn audioset in het weekend minder fraai klinkt dan doordeweeks. Dan heb ik het vooral over mijn streamer. Het is geen verschil van dag en nacht, maar het klinkt in het weekend minder spannend, vlakker ook. Ik mis de kleine nuances die ik door de week wel hoor. Ik heb al wel eens op een zondag en maandag de netspanning gemeten, maar daar zat geen noemenswaardig verschil tussen. Wat kan de oorzaak zijn van het minder goed klinken van de audioset in het weekend, is daar iets aan te doen en zoja wat dan?. Op zich is het eigenlijk niet zo erg als je maar weet dat je in het weekend geen nieuwe dingen moet uitproberen. Tenslotte, 5 van de 7 dagen wel een goed klinkende installatie is op zich geen slechte score.   

 

Edited by audiovorden
Link to comment
Share on other sites

Ik geloof je onmiddellijk, maar hoe weet je nu zo zeker of het aan de streamer ligt. Verder vind ik het raar dat het geluid in het weekend minder is. Je zou toch zeggen dat er dan juist minder industriële vervuiling op het net is. In wat voor een soort omgeving woon je precies?

Ik krijg altijd een gratis exemplaar van de HVT. Daar beweerde een recescent dat bepaalde problemen van een CD speler verdwenen na installatie van een Isotek filter voor een godsvermogen dat wel. Dan zou ik toch eerder een andere streamer uitproberen. 

PS heeft die kameraad van je nog die Oracle gekocht?

Link to comment
Share on other sites

De streamer niet, mensen wel. Het is maar een gok, maar is het misschien de wifi? Sommige mensen (en apparaten!) zijn daar gevoelig voor, en in het weekend heb je denk ik meer buren die met mobieltjes in de weer zijn.

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat je ver in de omgeving moet kijken naar mogelijke  stoorbronnen. Ik heb weleens het verhaal verteld van iemand die elke nacht om twee uur wakker werd. Na veel meten dachten ze dat het inbeelding was. Later bleek dat kilometers verder om klokslag twee uur een pomp aansloeg. Normaal hoort niemand dat. De oorzaak daar is geluid, maar met stroom zou ook van zoiets sprake kunnen zijn: een stoorbron die in het weekend aanslaat. Daarnaast zal je verschillende filters moeten uitproberen om te kijken of dat nog iets doet.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On ‎2‎/‎19‎/‎2019 at 10:19 AM, audiovorden said:

Ik plaats mijn berichtje hier omdat het mogelijk iets te maken kan hebben met netvervuiling. Wat is het geval. Sinds enige tijd ben ik erachter gekomen dat mijn audioset in het weekend minder fraai klinkt dan doordeweeks. Dan heb ik het vooral over mijn streamer. Het is geen verschil van dag en nacht, maar het klinkt in het weekend minder spannend, vlakker ook. Ik mis de kleine nuances die ik door de week wel hoor. Ik heb al wel eens op een zondag en maandag de netspanning gemeten, maar daar zat geen noemenswaardig verschil tussen. Wat kan de oorzaak zijn van het minder goed klinken van de audioset in het weekend, is daar iets aan te doen en zoja wat dan?. Op zich is het eigenlijk niet zo erg als je maar weet dat je in het weekend geen nieuwe dingen moet uitproberen. Tenslotte, 5 van de 7 dagen wel een goed klinkende installatie is op zich geen slechte score.   

 

Ik heb inmiddels, mede op advies van Hans van Liempd alhier, mijn stekkerblok losgekoppeld van de randaarde en ook van de netsnoeren de aardedraad losgekoppeld. De apparaten kunnen elkaar nu alleen ""zien"" via de aangesloten interlinks. Verder de netsnoeren van de apparaten zo aangesloten dat het verschil tussen de spanning op de kasten minimaal is (minimale vereffeningsspanning). 

En jawel, dit is een grote verbetering. En ik heb het idee dat ik nu ook in het weekend naar muziek kan luisteren. Dus weg met die randaarde. En Hans bedankt voor de tip.

 

Edited by audiovorden
Link to comment
Share on other sites

Gelukkig heb ik geen randaarde. Of moet dat zijn: helaas, ik heb geen randaarde? En die vereffeningsspanning is hier misschien ook wel een punt(je). Ik heb er vroeger wel op gelet maar dat moet ik misschien wel weer eens doen.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, audiovorden said:

Ik heb inmiddels, mede op advies van Hans van Liempd alhier, mijn stekkerblok losgekoppeld van de randaarde en ook van de netsnoeren de aardedraad losgekoppeld. De apparaten kunnen elkaar nu alleen ""zien"" via de aangesloten interlinks. Verder de netsnoeren van de apparaten zo aangesloten dat het verschil tussen de spanning op de kasten minimaal is (minimale vereffeningsspanning). 

En jawel, dit is een grote verbetering. En ik heb het idee dat ik nu ook in het weekend naar muziek kan luisteren. Dus weg met die randaarde. En Hans bedankt voor de tip.

 

Hmmm, ik heb nog wel last van "de grote brom", maar alleen bij de platenspeler. Maar wellicht helpt de ontkoppeling van de randaarde daar ook voor.....?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Beste

 

Ik zit bij aankoop van nieuwe platenspeler  ook met een geluidsbrom (aangesloten op voorversterker en huizenversterker).
Waar kan ik zo'n scheidingstransfo aankomen?
Eerste zoektocht op internet geeft alvast weinig resultaten.

 

alvast bedankt
mvg
Tim

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...