Jump to content

HD vinyl


carl
 Share

Recommended Posts

Die laatste lijkt me ook wel wat. Maar juridisch, dat is toch wel een heel andere hobby van je. Met vinyl denk ik ook, schoenmaker blijf bij je leest. Laat dat HD-gedoe lekker digitaal blijven. Geef de keizer wat des keizers is, en...(vul aan) ^_^

Link to comment
Share on other sites

Mocht dat HD vinyl toch komen, is het eenzelfde lot beschoren als eerder de SACD. Waarschijnlijk dat HD vinyl nog sneller van deze aardkloot verdwijnt.

IMHO is dit een onzinnig topic in de zin van discussie proberen op te zetten over een onderwerp dat geen hout snijdt. -_-

Link to comment
Share on other sites

De master met laser snijden, zou voor de vinylfabrieken best eens goedkoper dan de standaard snijmethode kunnen zijn. Dan is het een blijvertje.

Mbt de verschillen van media: Alles hangt of staat bij een goede opname en verdere verwerking. Of je die dan op LP, cd draait, of streamt maakt mi weinig uit. 

Link to comment
Share on other sites

Het zal je hopelijk duidelijk zijn dat de kortste signaalweg meestal ook de beste is. Daar zit dan dat 'weinige' in, dat het verschil maakt. M.i. geven veel mensen hear daarom de voorkeur aan analoog.

Edited by mumsoft
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, mumsoft said:

Het zal je hopelijk duidelijk zijn dat de korste signaalweg meestal ook de beste is. Daar zit dan dat 'weinige' in, dat het verschil maakt. M.i. geven veel mensen hear daarom de voorkeur aan analoog.

Ja, dat is helemaal duidelijk. Wat helemaal NIET duidelijk is, is wat die kortste weg dan is...  :rolleyes:

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Meetlatje erbij? Nee, grapje. Ik denk dat bv een Cock daar aardig weg mee weet, weleens wezen luisteren daar? Mijn set kan er niet aan tippen, maar die Raspberry's hier zijn ook goede voorbeelden van een kort weggetje. Vervolgens het pad een beetje effenen met wat gestrooide koolstofkorreltjes, en veel beter krijg je (ik) het niet. Mijn versterker is ook een mooi voorbeeld van zowat niks in een lege ruimte.

Link to comment
Share on other sites

Het is natuurlijk nooit weg als men een betere manier vind om platen te snijden zodat ze beter klinken.
Maar voorlopig kan ik nog genoeg upgraden betreft elementen luidsprekers en wat dies meer zei.
 

 

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, carl said:

Wat kan jij nog aan LS upgraden Peter, je hebt alle klassiekers gehad.

Ik ga ervan uit dat er best wel betere ls op de markt zijn die ik niet gehad heb Carl.
Ook nieuwe natuurlijk.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, vintagemod said:

HD vinyl is toch gewoon marketing gelul.

Hetzelfde is met rasp en Aurelius Arius dat is helemaal gelul,ik zie er geen verschil in.

leek Wollie.

Je hoeft het ook niet te zien Wiel, alleen maar te horen ;)

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, vintagemod said:

Nee dat horen ,dat ligt aan de troep wat op je streamer print plaat licht.

Maar ja ,jullie kijken meer naar dat marketing gelul en dat prenten jullie in het hoofd,

zo krijgen onzinnige fabelen,Cock ,Linn ,Accuphase ,MQA en nog meer van die onzinnige dingen,kijk maar straks in Veldhoven en kamertjes bijna leeg en kamers vol is vol ,kan je toch zien aan die apparaten gekken hersengespoeld zijn.

mvg wol

ps ,een hint ,ik wou wel eens een Verdier vergelijken met de draaitafel van Cock.

Over: "gelul" en "apparaat gekken".  Wat heb je zelf dan te zoeken in Veldhoven.? :o Of bij High End Munchen.? :huh: De pot verwijt de ketel Wol   

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Hans van Liempd said:

spruikers? wat zijn dat? En dan nog luid ook..

Luidspruikers kom je alleen maar zééééér lokaal tegen in Weustenrade. Een klein aantal heeft gewoon luidsprekers, maar het overgrote deel daar heeft boxen staan.

 

Edited by Sodejuu
Link to comment
Share on other sites

On 20-7-2018 at 8:38 AM, Ivan10 said:

Cock kan je nog een leuk verhaal vertellen over de Verdier draaitafel en haar maker.

Dan ken jij het verhaal ook Ivan, vertel eens. Ik ken iemand die een kleine Verdier heeft, ziet er wel mooi uit al speelt hij er niet mee. Volgens mij wel de inspiratie van de vele massa loopwerken. Zeer populair bij de oosterburen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...