Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
Ivan10

Een audiovisuele dag met film, beeld én geluid

Recommended Posts

Een thread om je audiovisuele ervaringen te delen: televisie, film etc.

Mijn Panasonic blu-ray speler kon geen nieuwe blu-ray's afspelen. De oude schijven speelde weer wel vreemd genoeg. In onze lokale Mediamarkt zag ik zo snel geen Panasonic staan. Het merk is wel verkrijgbaar op de site zag ik later. Jammer. Er stond een mooie blu-ray speler de Sony UBP-X800 met 4K comptabiliteit in de schappen, dus ik nam deze mee. Erg zwaar gemaakt van een mooie kwaliteit. Aansluiten ging gemakkelijk en snel, zo ook de connectie met het wifi netwerk. Alleen mijn favoriete HDMI kabel van Kordz wilde niet werken. Geen beeld. Ik heb de film Valerian ooit gekocht op DVD, liever had ik 'm op blu-ray gekocht, maar de verpakking was zo mooi van de DVD versie. Nu vond ik het beeld wel erg flets. Dus ik verwijderde de Hama HDMI kabel en plaatste de Kordz kabel er tussen om er zeker van te zijn dat het beeld zo flets was, want dat herinnerde ik me niet echt. Wel minder, maar blu-ray minder in beeldkwaliteit. En daar knalde op eens de warme diepe kleuren op het TV scherm. Verrek de Kordz kabel werkt wel! Ook al heb ik geen 4K televisie, een 4K schijf wordt netjes weergegeven op mijn Panasonic TV of ik verschil zie met een blu-ray versie kan ik nog niet zeggen. De Bladerunner II disk wordt met 4K schijf en blu-ray disc geleverd, dus dat moet ik nog eens uitproberen. Of ik niet liever een Panasonic BD speler had gehad? Ja eigenlijk wel, dat communiceert vast makkelijker met de TV en ik ben toch een Panasonic fan. Maar de Sony doet het ook niet slecht. De volgende keer zal ik wat meer moeite doen, bijvoorbeeld voor een 4K Panasonic TV ;-)

Ik heb geen AV versterker dus er gaat geen geluid over de luidsprekers heen. Dat wordt of een soundbar of een andere optie in de toekomst. Want de televisies van nu zijn allemaal erg dun. Mijn oude Panasonic is dik vergeleken met wat er nu in de winkel staat en er komt gelukkig nog aardig geluid uit. Maar dat verwacht ik niet van de generatie van nu. Dus dat wordt nadenken.

Lekkere combinatie Chris Hinze over de stereo heen en Bladerunner II op de achtergrond op TV. lol :-)
Als iemand me de film kan uitleggen dan graag. Gegroeide mensen zouden toch allang gelijke rechten hebben gekregen, die knal je toch niet af? En hoe kan hij het speelgoedpaard in de kachel vinden? Nou ja. De beelden zijn mooi. De oude Bladerunner muziek wordt als inspiratie gebruikt dus dat is goed.

Daarvoor moet je volgens mij de 1e Blade Runner gezien hebben uit 1982 Ivan.

Ik heb hem in 4K en speel hem af via een Synology DS-218+ dat is momenteel een van krachtigste Synology NAS die daarvoor speciale hardware chips heeft om 4K naar een normaal HD scherm te kunnen transcoderen. Ook al heb je geen 4K PC of scherm, het is toch erg fraai. Geluid top. Het verhaal van Blade Runner 2049 vind ik ook vaag vervolg zelfs nadat ik de 1e gezien had. Ik vind de 1e veel mooier in alle opzichten en ook de muziek van Vangelis en natuurlijk Rutger Hauer. Fantastisch raakt je diep. Eigenlijk best tragisch deze film   ..... snif. ;)

Edited by Tubejack

13 hours ago, Ivan10 said:

Een thread om je audiovisuele ervaringen te delen: televisie, film etc.

Mijn Panasonic blu-ray speler kon geen nieuwe blu-ray's afspelen. De oude schijven speelde weer wel vreemd genoeg. In onze lokale Mediamarkt zag ik zo snel geen Panasonic staan. Het merk is wel verkrijgbaar op de site zag ik later. Jammer. Er stond een mooie blu-ray speler de Sony UBP-X800 met 4K comptabiliteit in de schappen, dus ik nam deze mee. Erg zwaar gemaakt van een mooie kwaliteit. Aansluiten ging gemakkelijk en snel, zo ook de connectie met het wifi netwerk. Alleen mijn favoriete HDMI kabel van Kordz wilde niet werken. Geen beeld. Ik heb de film Valerian ooit gekocht op DVD, liever had ik 'm op blu-ray gekocht, maar de verpakking was zo mooi van de DVD versie. Nu vond ik het beeld wel erg flets. Dus ik verwijderde de Hama HDMI kabel en plaatste de Kordz kabel er tussen om er zeker van te zijn dat het beeld zo flets was, want dat herinnerde ik me niet echt. Wel minder, maar blu-ray minder in beeldkwaliteit. En daar knalde op eens de warme diepe kleuren op het TV scherm. Verrek de Kordz kabel werkt wel! Ook al heb ik geen 4K televisie, een 4K schijf wordt netjes weergegeven op mijn Panasonic TV of ik verschil zie met een blu-ray versie kan ik nog niet zeggen. De Bladerunner II disk wordt met 4K schijf en blu-ray disc geleverd, dus dat moet ik nog eens uitproberen. Of ik niet liever een Panasonic BD speler had gehad? Ja eigenlijk wel, dat communiceert vast makkelijker met de TV en ik ben toch een Panasonic fan. Maar de Sony doet het ook niet slecht. De volgende keer zal ik wat meer moeite doen, bijvoorbeeld voor een 4K Panasonic TV ;-)

Ik heb geen AV versterker dus er gaat geen geluid over de luidsprekers heen. Dat wordt of een soundbar of een andere optie in de toekomst. Want de televisies van nu zijn allemaal erg dun. Mijn oude Panasonic is dik vergeleken met wat er nu in de winkel staat en er komt gelukkig nog aardig geluid uit. Maar dat verwacht ik niet van de generatie van nu. Dus dat wordt nadenken.

Lekkere combinatie Chris Hinze over de stereo heen en Bladerunner II op de achtergrond op TV. lol :-)
Als iemand me de film kan uitleggen dan graag. Gegroeide mensen zouden toch allang gelijke rechten hebben gekregen, die knal je toch niet af? En hoe kan hij het speelgoedpaard in de kachel vinden? Nou ja. De beelden zijn mooi. De oude Bladerunner muziek wordt als inspiratie gebruikt dus dat is goed.

Ik heb vorig jaar  een LG OLED tv gekocht. Ik kon kiezen tussen een model mèt soundbar en eentje zonder. Die OLED dingen zijn extreem plat (5mm). Ik heb gekozen voor de TV zonder soundbar, want het geluid van die was veel beter. Hij staat nu hier ook gewoon te spelen met zijn eigen speakers. Dat ding klinkt ook nog beter dan mijn ouwe Loewe "glasbak".

Is het eigenlijk nog wel mogelijk er een audioset op aan te sluiten? Dat zou ik evt. willen doen. Maar ik denk ook, begeeft mijn Philips flattv het, komt er hooguit een beeldscherm voor in de plaats. Zonder geluid en tv-tuner.

Dit gaat me allemaal boven de pet. Gelukkig kan ik hier maximaal 40 inch plaatsen dus de OLED blijft me bespaard :o Ik heb hem trouwens bij Roger gezien en dat beeld overtuigde me wel.

Hoezo, bespaard? Als OLEDs juist gebruikt worden in smartphones, zul je vast ook wel kleinere tv'tjes ermee vinden. En ze zijn zuiniger dan LED-tv's, dus wat let je. ^_^

@Tubejack ik zal de de Bladerunner 1 opzoeken. Ik heb m op Blu Ray.

@Sodejuu dat geeft de burger moed. Dus uit zo’n dunne tv komt toch goed geluid.

@mumsoft ja voor ons audiofielen zal er toch een schakelkast tussen moeten, of een AV versterker of soundbar. Of zonder zoals Sodejuu speelt. Ik zal eens kijken of mijn tv een audio uitgang heeft. 

Ik ben een Jim Henson fan, de bedenker van de Muppets, Sesamstraat en de Freggels. Hij heeft ook enkele fantasyfilms met poppen gemaakt. De 4K disc van de Dark Crystal is erg mooi. Verbazingwekkend voor zo’n oude film. Labyrinth heb ik niet op 4K. Die vond ik op blu ray wat tegenvallen, dan keek ik liever de dvd versie. Vreemd al die kleine verschillen tussen uitgaves.

Hier is de audio aangesloten op de Humax digitale tv-tuner. Geeft ook radio door. Maar zolangzamerhand vervang ik die door een Raspberry met een paar gratis appjes. Beetje experimenteren, vind ik wel leuk. 4K is denk ik het nieuwe modewoord, uiteindelijk loop je altijd 'achter'. Snif, boehoe!

OLED wordt alleen vanaf een bepaalde beeldgrootte geleverd Marc. Kennelijk heeft het systeem alleen voordeel bij grote beeldschermen. In 40 inch worden ze niet geleverd (volgens mij).

Ik ben wel gecharmeerd van de 55" normale HD (en platte) LG oled

https://tweakers.net/pricewatch/776389/lg-55eg9a7v-zwart.html

Heel betaalbaar en geen 4k onzin. Ik knap alleen juist en beetje af om de dunne behuizing, allemaal zo slap. tikje ertegen en het staat te wiebelen (ik wil m niet tegen de muur geplakt, vind ik lelijk)

En ik kijk nauwelijks tv.

6 hours ago, mumsoft said:

Is het eigenlijk nog wel mogelijk er een audioset op aan te sluiten? Dat zou ik evt. willen doen. Maar ik denk ook, begeeft mijn Philips flattv het, komt er hooguit een beeldscherm voor in de plaats. Zonder geluid en tv-tuner.

Ik had gewoon een scartstekker met audio-video uitgang  in de Humax en die op de aux ingang van m'n versterker aangesloten. https://www.kabelmaxx.nl/scart-rca-output-adapter-scart-mannelijk-3x-rca-vrouwelijk-zwart

Er zit al jaren geen SCART meer op nieuwe TV's. Daarvoor is HDMI gewoon een veel betere verbinding. Ik heb het vorige model en die heeft nog een audio uit via SP/DIF. De nieuwe heeft dat ook niet meer. Alles kan via HDMI, Ethernet ((W)LAN, USB en Bluetooth.

6 hours ago, mumsoft said:

Interessant Marc - leuk om te weten voor het geval mijn Philips ooit kapot gaat. Voor TV’s kijk ik trouwens meestal in de consumentengids. Wil er niet veel tijd aan besteden.

Mijn volgende tv wordt geen tv meer. Scheiden die handel. Een mooi beeldscherm, een kastje voor de ontvangst, een ander kastje voor de herrie.

37 minutes ago, mumsoft said:

Mijn volgende tv wordt geen tv meer. Scheiden die handel. Een mooi beeldscherm, een kastje voor de ontvangst, een ander kastje voor de herrie.

Dat is met IPTV tegenwoordig toch standaard?

Bedankt Duck, ben er nog niet aan toe, maar ik vind het wel prutsen met die 'oude' Flipse Flattv, en inderdaad Jack, een IPTV-kastje (zonder tv-abo overigens). En nog een Humax met Ziggo-abo. Maar ik pruts nog wel even door, geeft het teveel ergernis, gaat de boel op de schop.

14 hours ago, Tubejack said:

Dat is met IPTV tegenwoordig toch standaard?

Voor monitors waar je meestal recht voor zit is VA meestal beter dan ips

https://www.rtings.com/tv/learn/ips-led-vs-va-lcd

Ik zit hier overigens nog achter een 9 jaar oude 24" NEC ips van 850 euro contrast is veel beter dan van mn HP laptop. VA gaat daar nog overheen.

Deze Nec VA is ook wel leuk (maar duurder)

https://www.tomshardware.com/reviews/nec-ex341r-monitor,5087.html

Edit. lol je bedoelde dus echt gewoon IPTV (was al laat)

Edited by Duck-Twacy

7 hours ago, Duck-Twacy said:

Voor monitors waar je meestal recht voor zit is VA meestal beter dan ips

Nog een hele studie Duck, wij kijken weinig via een 40" Panasonic.  Prima beeld en geluid. 

Lekker bezig heren.
Ik kijk alleen maar naar de kijkbuis zonder toeters en bellen.