Jump to content

Welke streamer hebben we


carl
 Share

Recommended Posts

14 minutes ago, thingman said:

Heldere berichtgeving weer vandaag, hier...  Korte zinnen, een hele verbetering? Dacht het niet!

Ik vind Wol duidelijk genoeg.  Alleen die "discussies" hebben al een baard van hier naar Japan.  In welke stad worden die Nagaoka's eigenlijk gemaakt? 

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, Tubejack said:

Ik vind Wol duidelijk genoeg.  Alleen die "discussies" hebben al een baard van hier naar Japan.  In welke stad worden die Nagaoka's eigenlijk gemaakt? 

Hoezo? Ga je toch naar Japan en wil je ze op gaan zoeken?

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, vintagemod said:

Jack ,dat zeg ik niet ,elk element klinkt goed ,maar een elpee is niet de elpee voor de jaren ,70.

Wat heb ik aan een elpee waarvan de master digitale is ,dan kan ik toch beter cd kopen.

Mvg wol

Ik snap je redenatie wel.  Maar het hangt er volgens mij helemaal vanaf hoe goed je digitale set-up is Wol en welke master gebruikt wordt voor de LP.  Als een Hi-res master wordt gebruikt kan dat prima naar 16/44.1 omgezet worden. Als voor de LP dezelfde master gebruikt wordt en weliswaar iets aangepast voor LP zoals uitgelegd door forumlid Bill dan kan wat mij betreft die digitale opname niet hi-res genoeg zijn. Wat een voordeel vind van een LP (naast een berg nadelen) dat de factor tijd ook in de groef zit.

Ik luister in ieder geval met mijn oren, en zodra ik de techniek vergeet, vind ik het goed :)

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tubejack said:

Nou Pjotr ze maken best veel m.b.o. vinyl.  Ik kan eigenlijk niets over de fabriek of de productie zelf vinden.   

Misschien kun je het eens in de plaats Nagaoka in Japan zoeken? Wie weet... https://www.google.nl/search?biw=1120&bih=820&ei=MJ0_W-ilI9LIwQL70ILAAQ&q=nagaoka+japan&oq=nagaoka+japan&gs_l=psy-ab.3...2418.4305.0.5218.6.6.0.0.0.0.71.293.6.6.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.2.128...0j0i67k1.0.9DnPrypi5ug

W.m.b. is het net zo'n handelsnaam als Tonar. Ze zitten in Nederland. Dus bel ze eens op zou ik zeggen. Het ontgaat mij overigens in het geheel wat die PU elementjes nog met welke streamer hebben we, te maken heeft.

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Streamers zijn inderdaad erg duur want de techniek van bijvoorbeeld een platenspeler veroudert natuurlijk veel minder snel. Ik schat verder in, dat Auralic in staat zal zijn software veel langer in de lucht kan houden puur alleen al vanuit de kosten. Ik moet er nog eens heel goed over denken en gelukkig heb ik daarvoor de tijd, maar van de discussie pak ik weer veel op en Wiel volg ik bij zijn Auralic mini experimenten.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Duur, ja nou! Mijn jongste aanwinst(je) kostte een lieve duit, iets van € 30 voor het kale systeem, nog zoiets voor een kaal kastje, en 3 keer dat bedrag voor een (eigenlijk overbodige) stroomvoorziening. Maar ja, je moet wat overhebben voor een goed geluid. Is verder reuze beperkt, kan alleen radio en tv, dingetjes van een harde schijf of stikkie afspelen, en dan heb je het wel gehad. Plaatjes draaien, vergeet het maar. :huh:

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Pjotr said:

Het ontgaat mij overigens in het geheel wat die PU elementjes nog met welke streamer hebben we, te maken heeft.

Mij ook, ik vond een heleboel niet.  Maar uiteindelijk dit oubollige foldertje, waar ik nog geen klap wijzer van wordt :blink:NagaokaBrochure.pdf

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, mumsoft said:

Duur, ja nou! Mijn jongste aanwinst(je) kostte een lieve duit, iets van € 30 voor het kale systeem, nog zoiets voor een kaal kastje, en 3 keer dat bedrag voor een (eigenlijk overbodige) stroomvoorziening. Maar ja, je moet wat overhebben voor een goed geluid. Is verder reuze beperkt, kan alleen radio en tv, dingetjes van een harde schijf of stikkie afspelen, en dan heb je het wel gehad. Plaatjes draaien, vergeet het maar. :huh:

En heb je dan verder niets meer nodig Marc?  B.v. een dac?  

Link to comment
Share on other sites

Een streamer is eigenlijk niets anders dan een computer en die hoeft tegenwoordig toch niet meer dan 500 euro kosten. Een fatsoenlijke DAC zou er toch ook te krijgen moeten zijn voor 1000 euro. In die zin zijn veel streamer/DACs echt veel te duur.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, vintagemod said:

Er zijn ook nog vier pwm  aparte aan sluitingen er op ,kun je het filter zelf nabouwen met een mooie condensator er op en cq met kool of metaal film ,ik zou eeerstst proberen met kool,maar wol geef geen garanties er op .

Maak je ook nog zo ,eerst filter met chinc klaar  maken en dan pas inpluggen in pwm en massa.

en voor de leek kun je ook nog verschillende kant en klare dacjes  in pluggen.

 

mvg wol

 

https://othermod.com/raspberry-pi-zero-audio-circuit/.

Dat gaat dan weer over de Pi zero. Er zijn inmiddels wat meer smaken. Ik heb het over de Pi 3 Model B+.

Link to comment
Share on other sites

Ook een nieuwe LP klinkt vaak beter dan de stream/CD. In dit verband moet je eens zoeken op dr.loudness- war.info. Erg interessant voor audiofielen want op de site staan de dynamic ranges van allerlei opnamen. Vaak/meestal blijken oudere opnamen een veel hogere dynamic range te hebben.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Hier nog altijd de Auralic Aries femto met de Mytek brooklyn. Aan beide hangt een, duidelijk beter dan de originele, kingpin voeding. Via audioquest coffee en gebalanceerde Colorado naar de pathos logos en door naar de Taf cadans VI.  

Al een tijdje geen audiofiele onrust meer.☺️

Quote

 

Geen audiofiele

Link to comment
Share on other sites

On 6-7-2018 at 12:37 PM, vintagemod said:

Nee, die heb en die blijft,ik heb wel een streamer Aries mini te leen gekregen ,ik denk dat ik hem houd ,want zoiets krijgt je nooit meer voor die prijs ,voor mij is dat en ruwe diamant die gaan wij fijn slijpen.

mvg wol

 

 

51 minutes ago, vintagemod said:

Auris mini teruggebracht,

.mvg wol

En ga je hem nu kopen? Ga je de ruwe diamant fijn slijpen?

Link to comment
Share on other sites

De Auralic Aries mini is werkelijk een prima ding en heel gemakkelijk in de bediening, mits je een iPhone of een iPad hebt, want op Android zijn de dingen van Auralic niet te bedienen. Wollie heeft 'm teruggebracht, omdat ie het ding niet aan de gang kreeg. Dat is erg simpel en koste je ongeveer 10 minuten.
BTW, met een extrerne linaire voeding (liefst zonder al die flterzooi van SBooster) doen ze het nog beter. Een kennis van mij had een Mini met SBooster gekocht. Hij heeft een linaire voeding die ik 'm geregeld had erop aangesloten en de SBooster in de hoek gegooid. Die van mij klonk stukken beter en was de helft goedkoper. Voor mij weer een bewijs dat je filters zoveel mogelijk moet mijden (dus ook de Tilt Control van Quad, die Charles mij al jaren wil laten bouwen)

Edited by Sodejuu
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Sodejuu said:

 Een kennis van mij had een Mini met SBooster gekocht. Hij heeft een linaire voeding die ik 'm geregeld had erop aangesloten en de SBooster in de hoek gegooid. Die van mij klonk stukken beter en was de helft goedkoper. Voor mij weer een bewijs dat je filters zoveel mogelijk moet mijden (dus ook de Tilt Control van Quad, die Charles mij al jaren wil laten bouwen)

Zijn die lineaire voedingen nog te krijgen Roger want dat zou een mooie upgrade voor me zijn. Het verschil tussen Mini en Altair is zeker de voeding. Over die Tilt zijn we het niet eens, dat komt ook omdat ik nog wel eens slecht opgenomen sixties muziek speel (jij vindt dat niets). Met die Quad Tilt beneden valt die dan nog net te pruimen.

ps ik moet je nog de bezine betalen van toen we naar Gerald gingen. Vergeet elke keer te vragen hoeveel.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat ik voor de slaapkamerset deze Yamaha ga kopen, net 300 euro en goed genoeg voor de middelmatige kwaliteit downloads die ik daar regelmatig beluister (maar nu nog vanaf de laptop op pc speaker)

https://europe.yamaha.com/en/products/audio_visual/hifi_components/np-s303/index.html

https://www.alpha-audio.nl/2017/12/multitest-zeven-excellente-audio-streamers/3/

Nb omdat de slaapkamer ook de werkkamer is, luister ik daar veel achtergrond muziek a la

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 7-7-2018 at 12:23 PM, mumsoft said:

Dat gaat dan weer over de Pi zero. Er zijn inmiddels wat meer smaken. Ik heb het over de Pi 3 Model B+.

Al dat gedoe uit dat verhaal van Wol is niet nodig met een usb- of I2S dac.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...