Jump to content

Welke streamer hebben we


carl
 Share

Recommended Posts

Lekker simpel: Logitech Squeezebox Touch via een YBA WD-202 DAC en stream via wifi.

Ik heb nog een nieuwe Bluesound Node 2 liggen. Echt nieuw in de doos. Een keer eruit gehaald om 'm te bekijken, maar weer teruggestopt en dus nog niet aangesloten. Ik heb ook nog een Frambozentaart 3+ liggen die ik zou kunnen gebruiken.

Ik vind het gedoe te omslachtig (streamprul, PC of NAS, software rippen, netwerkgedoe). Ik leg liever een plaatje op ;)

Link to comment
Share on other sites

Dat 'gedoe' is eenmalig. Daarna is het genieten (tot een volgende hik, natuurlijk). Ik vind het ook een leuke hobby, en dat scheelt. Plaatjes draaien weer niet zo.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mumsoft said:

Dat 'gedoe' is eenmalig. Daarna is het genieten (tot een volgende hik, natuurlijk). Ik vind het ook een leuke hobby, en dat scheelt. Plaatjes draaien weer niet zo.

Ja ja, eenmalig, da's waar Marc, maar dat neemt wel een half leven, dat eenmalige...

Gecondoleerd ook langs deze weg. Ik had geen idee dat het al zover was! Sterkte...

Link to comment
Share on other sites

Ja, dank. Heb het niet aan de grote klok gehangen hier. Maar net doen alsof mijn neus bloedt is ook niet mijn stijl.

Correct dat het allemaal zijn tijd neemt, maar ik geniet al vanaf dag 1. En niks doen is eigenlijk niks voor mij.

Link to comment
Share on other sites

Ik zoek een aardig apparaat om van een lokale hd of flash disk af te spelen (eigenlijk geen streamen). Liefst met dac (maar zonder kan ook)

 

Ik zat te denken aan een denon pro, lekker goedkoop

https://www.bax-shop.nl/19-inch-cd-mediaspeler/denon-professional-dn-f350-mediaspeler-bluetooth-usb-sd-aux?gclid=EAIaIQobChMIjeupydDv2wIVCIbVCh3E8AHIEAkYAyABEgKj9_D_BwE

Link to comment
Share on other sites

Zo'n pi lijkt me veel te veel gedoe. En ik ben zo'n type die dan steeds voor high end parts gaat, dus of het onder de 200 euro blijft, ik betwijfel het.

 

En een iets van 128 Gb is voldoende

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Zelf iets bouwen is voor mij nou weer teveel gedoe. Ik heb twee van de Pi's en ben nu aan het vergelijken tussen twee tv-aanbieders. Vooral op audiokwaliteit, want daar schortte het aan bij de eerste aanbieder. Ben er nog niet uit, maar vind het geen gedoe. Bovendien zijn die dingetjes heel gemakkelijk high-enderig te maken. Het is echt een leuke uitbreiding van de hobby.

Link to comment
Share on other sites

Wiel vat het wel goed samen, veel mensen zoeken een kant en klare streaming oplossing. Wat dat betreft levert Auralic mooie producten met hun streamer/Dacs. Daarbij zeer goede software die in China goed en goedkoop onderhouden kan worden. Hun duurste modellen zijn bovendien gunstiger geprijst dan de concurrentie van Naïm en Linn.

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, carl said:

Wiel vat het wel goed samen, veel mensen zoeken een kant en klare streaming oplossing. Wat dat betreft levert Auralic mooie producten met hun streamer/Dacs. Daarbij zeer goede software die in China goed en goedkoop onderhouden kan worden. Hun duurste modellen zijn bovendien gunstiger geprijst dan de concurrentie van Naïm en Linn.

Leuk speelgoed is het :) welke ga je aanschaffen Carl?  @Sodejuu een NE5532 is muziekaal. Wordt niet voor niets, in veel audio apparatuur gebruikt.  

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Muzikaal? Heb dat ding anders nog nooit een noot horen spelen hoor. Mijn netstekkers zijn w.d.b. muzikaler. Die NE's zijn prima audio op-amps. Zitten in alle prosumer spullen, ze kosten ook maar 2 centen. Ze zijn 40 jaar geleden speciaal voor audio ontwikkeld en ze waren ze beslist beter dan de gemiddelde 741 op-amp. Maar er zijn sindsdien toch echt wel veel betere op-amps ontwikkeld. Ik heb de NE's op mijn geluidskaart vervangen door betere. Vervorming ligt gelijk al 20 dB lager.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Duck-Twacy said:

Haha, ik heb niet zoveel vrije tijd he. Moet nog minstens 8 jaar

Nou ja, dat verwacht je met de kennis van nu. Het aardige van zo'n framboos is dat-ie juist niet kant en klaar is. Dan zit je op kantoor en denk je, wacht, als ik nou es... en 's avonds ga je het proberen. Er is veel over te vinden ook. Die dingetjes hebben 4 USB-aansluitingen, wifi en ethernet, HDMI en analoge uitgangen. De wifi hier boven, vlak bij het modem, gaat prima, beneden niet zo, maar wel weer goed met een antenne langs de trap. Je kunt er een hoop muziekdiensten opzetten.
Wil je meer, zoals ik, zei de gek, dan kun je er ook tv- en radioprogramma's mee ontvangen. En een stickie of harde schijf gaat ook goed. Bezuinig dan alleen niet op het sd-kaartje dat erin gaat. Enfin, daar weet forumvriend TL 200 meer van.

Maar wie de schoen passe, trekke hem aan. Zo'n Denon Professional is weer niks voor mij.

Link to comment
Share on other sites

Beter is er altijd Pjotr. Het maar net waar je ze gebruikt.  Ze zitten in een van mijn versterkers een Onkyo A-809 in de phono trap. En ze vervormen minder dan elk pick-up element.  Het is een zeer goed klinkende en werkende versterker.  Helemaal DC-gekoppeld. Eigenlijk veel te goedkoop ooit verkocht. Leden van audio club Velsen hebben hier met rode oortjes  geluisterd.  In mijn DAC heb ik zeer snelle opamp's  weet het type even niet, wel dat alles DC is.    

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Tubejack said:

Leuk speelgoed is het :) welke ga je aanschaffen Carl?  @Sodejuu een NE5532 is muziekaal. Wordt niet voor niets, in veel audio apparatuur gebruikt.  

Ik ben geabonneerd op Stereophile Jack. De Auralic Vega DAC wordt daar als top beschreven. Die is nu uit  produktie maar in feite samengevoegd met een streamer: de  Auralic Vega G 1. Die moet nog op de markt komen en dat komt mij wel uit want ik moet de aannemer e.d. nog betalen en ook nog op vakantie (zeilen in Griekenland. Daarna weten we precies wat we over hebben ;) 

Link to comment
Share on other sites

Beoordelingen zeggen mij niet zoveel, het is altijd zaak er een beetje doorheen te kijken, en het helpt ook als je het apparaat van binnen kan bekijken en bereiken. Mijn Olive 4 is indertijd echt afgekraakt door hifi.nl, denk wel terecht, en moet je nou horen. Die framboosdingen lijken natuurlijk nietswaardige audiospelertjes, maar idem.

Na wat gepruts en en vergelijken tussen de twee die ik heb (en verwarring ligt dan op de loer) heb ik nu min of meer besloten de tv-functie (en opnames) toch maar boven te willen, en beneden voor de muziek, en daar ook zo nu en dan journaal of uitzending gemist. Want op een of andere manier slagen de twee door mij geprobeerde tv-aanbieders erin op de hifiberry (een dac-kaartje dat bij de Raspberry in het kastje zit) een zwevend geluid te produceren, terwijl add-ins als NOS 24 (die life-tv levert zonder abonnement) en Uitzending Gemist en eigenljk alles wat ik daar aan (beeld met) geluid uit peur, wèl prima geluid opleveren. Het is merkwaardig hoe je soms vast zit in opvattingen en gewoontes.

Er gaat hier veel op de schop. Althans, dat zijn de plannen, en heus niet alleen qua audio. Ik moet alleen oppassen dat ik de regie houd.

Link to comment
Share on other sites

Toch moet ik zeggen dat ik  de Stereophile reviews behoorlijk serieus neem. Ze zetten daar niet voor niets een apparaat in Klasse A is mijn ervaring. Dat neemt niet weg dat je zelf moet luisteren want een review is maar een hulpmiddel. Voor het geval je het niet weet: al hun reviews staan in een databank op internet. Zoek die Auralic Vega maar eens op.

En houdt de controle Marc!

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, carl said:

Ik ben geabonneerd op Stereophile Jack. De Auralic Vega DAC wordt daar als top beschreven. Die is nu uit  produktie maar in feite samengevoegd met een streamer: de  Auralic Vega G 1. Die moet nog op de markt komen en dat komt mij wel uit want ik moet de aannemer e.d. nog betalen en ook nog op vakantie (zeilen in Griekenland. Daarna weten we precies wat we over hebben ;) 

Dan kom je nu bij de VEGA G2 Streaming DAC, dàt lijkt me serieus spul Carl.  

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, carl said:

Toch moet ik zeggen dat ik  de Stereophile reviews behoorlijk serieus neem. Ze zetten daar niet voor niets een apparaat in Klasse A is mijn ervaring. Dat neemt niet weg dat je zelf moet luisteren want een review is maar een hulpmiddel. Voor het geval je het niet weet: al hun reviews staan in een databank op internet. Zoek die Auralic Vega maar eens op.

En houdt de controle Marc!

O, ik heb dat net achter de pc ook gedaan hoor. Ben natuurlijk niet zelf op zoek naar een streamer, en die raspjes kwamen hier vanwege Tidal c.s. Blijken ze ook nog iets van tv te weten, heb ik een haat-liefde verhouding met Ziggo opgedaan, en gaat het hier borrelen. Qua streaming heb ik al een lange historie, begonnen immers met een NAS en kleine mediaplayertjes, dik 10 jaar geleden. Er is veel gebeurd op dat vlak, maar klassieke muziek, waar mijn hart ligt, blijft een ondergeschoven kindje. Niet voor de Olives, en zolang die het uithouden, ben ik onder de pannen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...