Jump to content

Stenen voet - wel materiaal


carl
 Share

Recommended Posts

Marc had een mooi leistenen voet voor op de houten vloer onder zijn Phonars. Dat moet ik ook maar eens proberen dus welk materiaal precies.

Link to comment
Share on other sites

Wat je zegt... leisteen dus. Deze leistenen platen (4 stuks) heb ik gekregen uit een welbekende bron, toen ik erom vroeg. Het is hetzelfde materiaal dat aan de onderkant van een audiotegel zit.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, carl said:

Marc had een mooi leistenen voet voor op de houten vloer onder zijn Phonars. Dat moet ik ook maar eens proberen dus welk materiaal precies.

Ik heb ooit contact gehad met een steenhouwer uit het zuiden des lands, hij had mijn Canton RCL speakers via Marktplaats gekocht en ik had inmiddels Mission 753 in het bezit maar wilde deze op stenen platen zetten. Toen hij vertelde wat zijn beroep was, zag ik mijn kans schoon om hem twee platen te laten maken voor onder de Mission.

Als leek wist ik niet meer/beter dat graniet en/of marmer. Dat werd door hem ten zeerste afgeraden en hij zei dat hij deze zou maken van Belgisch hardsteen en dat hij wel zou laten zien/horen waarom.

Op de dag dat hij de Canton speakers bij mij op kwam halen had hij 2 op maat gemaakt platen Belgisch hardsteen bij zich maar ook een even grote plaat marmer en een even grote plaat graniet. het waarom liet hij mij even duidelijk horen met een soort "wijnglas" experiment door tegen de tegels aan te tikken en daardoor was ik overtuigd van zijn advies.  Graniet en marmer gaven een klank bij het aantikken en Belgisch hardsteen was "dood".

Dus mijn keus was snel gemaakt en ik ben echt wel iemand die met feiten overtuigd moet worden.

Groeten,

Marcel

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, SMarcel said:

Op de dag dat hij de Canton speakers bij mij op kwam halen had hij 2 op maat gemaakt platen Belgisch hardsteen bij zich maar ook een even grote plaat marmer en een even grote plaat graniet. het waarom liet hij mij even duidelijk horen met een soort "wijnglas" experiment door tegen de tegels aan te tikken en daardoor was ik overtuigd van zijn advies.  Graniet en marmer gaven een klank bij het aantikken en Belgisch hardsteen was "dood".

Dus mijn keus was snel gemaakt en ik ben echt wel iemand die met feiten overtuigd moet worden.

Geen leisteen geprobeerd? Jammer.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, mumsoft said:

Geen leisteen geprobeerd? Jammer.

Nee, niet geprobeerd. Ben puur op de expertise van de steenhouwer afgegaan, welke ook nog eens audio/muziekliefhebber was. Hij heeft mij met de demonstratie goed kunnen overtuigen.

Ik ben meestal behoorlijk sceptisch maar de demo was voor mij voldoende om niet meer soorten te proberen, mede ook omdat hij Belgisch hardsteen adviseerde en het niet over leisteen heeft gehad, wellicht door hem niet aan gedacht of voor hem (als expert) niet goed genoeg, ik weet het niet.

Misschien voor Carl zelf de taak om Belgisch hardsteen te vergelijken met leisteen.

Groeten,

Marcel

Link to comment
Share on other sites

Een goed idee om het daarmee uit te proberen voordat ik voor mooi uiterlijk kies. Nu moet ik wel zeggen dat ik dat bij de meisjes indertijd niet heb gedaan.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:

Een goed idee om het daarmee uit te proberen voordat ik voor mooi uiterlijk kies. Nu moet ik wel zeggen dat ik dat bij de meisjes indertijd niet heb gedaan.

Zij ook niet......

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mumsoft said:

Ja, maar die zijn hartstikke lelijk.

 Werkte hier goed, luidsprekers op spikes en onder de 50 x 50cm betonnen tegel lijm je dan zo' n vilten vloertegel.  

Ik heb nu ook betonnen U profielen in de woonkamer waar mijn luidsprekers op staan. Daaronder heb ik rubber geplakt dat ze bij betonnen dakterras tegels gebruiken. Zit ook tussen luidspreker en U-profiel  

Kwestie van de tolerantie grens iets opschroeven.  Het gaat toch om het geluid?  Straks mogen er ook geen snoeren meer over de vloer.  Kom op zeg... :lol:

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

O, nou ja, hier staat het vol met betonnen tuintegels, in de boekenkasten. Vind ik toch wel ok. De leistenen platen zijn mooi glad, en rusten sowieso op een vloertegel. En tussen de speakers en de tegels heb ik wel gewoon weer de eierdopjes geplaatst.

Link to comment
Share on other sites

Nou ja, dat heb ik me op de mouw laten spelden. En dat zit er nog steeds op. En het is behoorlijk glad, maar niet spiegelglad. Ik ben er nog niet over uitgegleden.

Link to comment
Share on other sites

Hoe kom je erop? :lol::D  Denk dat het wat prozaïscher was, een advertentie in de krant van een bouwmarkt. En met mijn vader hebben we ze opgehaald, tig van die loodzware blokken in de achterbak, de auto zakte er enorm van door.

Link to comment
Share on other sites

De planken kwamen weer uit het tekenlokaal van de school waar mijn vader werkte, het gebouw stond toen al leeg, want het zou worden afgebroken. De gordijnen voor die kasten gingen ook mee. Die gebruik ik ook nog deels.

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, mumsoft said:

De planken kwamen weer uit het tekenlokaal van de school waar mijn vader werkte, het gebouw stond toen al leeg, want het zou worden afgebroken. De gordijnen voor die kasten gingen ook mee. Die gebruik ik ook nog deels.

Mooi, hergebruiken. Wij hebben een kapstok die ik gemaakt heb van overbodige planken uit een Lundia-stelling. Het TV-meubel van hetzelfde hout heb ik destijds weggegeven.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...