Jump to content

Voor de eventuele High-End Munchen gangers...


Arden
 Share

Recommended Posts

  • Members

Hier op de valreep voor ons vertrek nog even een kleine mededeling/melding/aankondiging of hoe je het ook noemen wil:

 

Vanwege de geleden (hij is weer ''schoon'' verklaard) ziekte van Thomas Blumenhofer is er dit jaar besloten NIET aan de High-End in Munchen deel te nemen. Daar we echter wel wat wilden organiseren hebben we besloten dit jaar op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag sessies bij Blumenhofer in de fabriek te geven. Kort door de bocht, wie de fabriek graag een keer zou willen bezoeken, de introductie van de volledige BHC (BlumenHofer Classics) lijn of een keer 1 van de grootste Vintage collecties op aard te komen bekijken, iedereen is van harte welkom. Wel van te voren graag even melden natuurlijk...

Mocht je dus naar Munchen gaan, op de heen- of op de terugweg kom je er praktisch langs (een uurtje voor Munchen vanaf Holland gezien), kom langs! Hier wordt ook ongeveer de beste koffie van Duitsland geschonken...

 

Het adres:

Blumenhofer Acoustics

Holden 2

86877 Walkertshofen

 

Het is midden in een natuurpark, dus iets als dit...

 

2017_11_23-coming-soon.jpg

 

... kan zo maar weer gebeuren!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

En dan nu even als kleine teaser voor degenen die (nog) niet zij geweest (wij gaan hier nog 3 dagen door), even een paar snapshots...

BAMay18small-4.jpg

... de 1743 op de achtergrond kennen we al, hier dan de 1733

 

BAMay18small-6.jpg

... en de Benjamin, de 1722. Let wel, wat we steeds het 'boekenplankmodel'' noemen, is nog steeds 60x35x34 cm groot...

Voor degenen die het nog leuk vinden om te weten, hieronder nog een afbeelding van het ''audiorekkie'', als elektronica tijdens deze show gebruikten we een Garrard 401 draaitafel met SME M2-12R tonearm, een vdH Crimson element, een vdH Grail phonotrap, de TEAC A7300RX Reel2Reel recorder en de Sansui AU-111 geintegreerde buizenversterker...

 

BAMay18small-33.jpg

 

Wij hadden (hebben) het weer serieus naar ons zin!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Voor de hele wereld... Toen China het doorkreeg kwam er direct een order van 10 paar van elk model...

Nu ook al vanuit Griekenland en Italie, ook Turkije heeft interesse, ons “geintje” is een beetje geexplodeerd! Dus nu zijn het officieel BlumenHofer Classics, ik kan dat niet aan, Thomas wel...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Bij de weg, laatste weekend van deze maand gaan we nog een weekend in Hoek van Holland organiseren waar alle 3 de modellen dan staan te spelen...

Meer info volgt als ik weer terug ben uit Germania.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, carl said:

Een goed product verkoopt zichzelf Marco.

Er zijn alleen erg veel goede producten. Kijk maar eens in München. Maar of die allemaal zichzelf verkopen betwijfel ik. Iets uitzonderlijks wél, daar heeft Marco een winstpunt.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Hans van Liempd said:

Er zijn alleen erg veel goede producten. Kijk maar eens in München. Maar of die allemaal zichzelf verkopen betwijfel ik. Iets uitzonderlijks wél, daar heeft Marco een winstpunt.

Een LS verkoopt in grotere getallen als het in een normaal huis past en nog te betalen is ook. Die grotere dus niet in NL, maar die twee “kleinere” wel met hun goede retro uitstraling. Die Thomas kan bovendien ook een goed afgewerkt produkt afleveren. Je hebt toch de idee dat het zijn geld waard is.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • Members
21 hours ago, mumsoft said:

Leuk, dat is ook meer op loopafstand. Zeg, Arden, is Reel2Reel nou een ander woord voor bandrecorder?

Klopt, de band loopt van de ene reel (spoel) naar de andere. Vandaar dat met dit vaak Reel2Reel noemt. Ik dacht eigenlijk dat dat algemeen bekend was, maar dat blijkt anders. Bandrecorder dus...

Link to comment
Share on other sites

Oh, nou, ik kom uit de oude tijd, weet je wel. En iedereen had er wel een en had het toen over een bandrecorder. Dat is een soort Nederlands, al spreek je het uit als bentrekorder ^_^ En reel2reel is meer Engels, en vermoedelijk een latere benaming, en internationaler. Recorder is het Engelse woord voor blokfluit, dus vermoedelijk is bandrecorder een heel gek ding in de UK.

Edited by mumsoft
Link to comment
Share on other sites

  • Members

En terug uit het schone Duitsland...

Ik kan gerust stellen dat dit absoluuut onze beste show ooit is geweest, het vervolg hierop zal, zoals al eerder geopperd, hier in Hoek van Holland plaatsvinden. Wel heb ik besloten dat niet het laatste weekend van Mei, maar het eerste weekend van Juni zal zijn. De helft van mijn spullen staan nog in Duitsland, dat moet allemaal nog terug vervoerd worden, er komen nog een groot aantal verstekers uit Servie deze kant op (Trafomatic, inclusief de nieuw Pandora mono's), de nieuwe BHC luidssprekers moeten nog ingespeeld worden, ik durf dat niet te gokken op zo'n korte termijn.

Dus het open weekend zal zijn op: Zaterdag 2 Juni en Zondag 3 Juni, rode draad de inroductie in NL voor de gehele BHC lijn en de Trafomatic buizen versterkers. Verder natuurlijk een hoop oldies (want oude meuk is leuk) en wat er zich zoal verder tijdens zo'n weekend aan zal bieden.

Wie komen wil, die mag (ook Wol B) ) Lokatie: Music2 audio import/Old School hifi, Dwarskulk 1, 3151 ZD, Hoek van Holland, tijden: za 10.00 - 17.00 zo 11.00 - 17.00

 

32212756_10211884710974878_6950772482534

Trafomatic Pandora mono eindversterker...

BAMay18small-8.jpg

...en deze modelletjes natuurlijk!

 

Wordt vast weer gezellig!

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members
1 hour ago, mumsoft said:

Mooi zo, dan kan ik wèl. ^_^
 

Gezellie! Ik probeer ook die kleinste Trafomatic hier op tijd te hebben, erg fraai en zelfs uiterst betaalbaar, mijn gevoel zegt me dat dat een erg mooi setje kan vormen met de ''kleine'' Classics.

Wordt vast leuk!

 

ARIES-INTEGRATED.jpg

Trafomatic ARIES geintergreerde SE versterker

Link to comment
Share on other sites

Ja, vast. Kan hier ook erg genieten van zo'n piepkleine Raspberry (nou ja, met een iets grotere DAC, een nog grotere versterker, en joekels van boxen. Dat dan weer wel)

Link to comment
Share on other sites

  • Members
20 hours ago, carl said:

Zeg eens wat meer over die Traformatic Marco.

Wat wil je weten Carl?

Trafomatic stond al langer op mijn lijstje omdat zij, net als Octave, van origine een trafowikkel bedrijf zijn. De filosofie is wat deugdelijkheid en focus gelijk aan die van Octave, (betrouwbaar en analoog hoog in het vaandel) de vormgeving is echter anders en ook een haartje warmer van klank. De hoofdreden voor mij is  echter ook dat ze nog net wat betaalbaardere producten hebben, al is nog steeds the sky the limit. Als je daar bij optelt dat de ontwerper Sasa Cokic al jaren een vriend van me is en de voormalig importeur is gestopt met zijn werkzaamheden, hebben we dit op Munchen samen beklonken.

De bedoeling is dan ook dat we tijdens het open weekend in Hoek van Holland het nodige kunnen laten zien en horen, maar daar zit nog 1 kleine mogelijke kink in de kabel. Deze week wordt een complete pallet mijn kant opgestuurd, van betaalbaar tot de toplijn (de ARIES, de hele Evolution lijn, de Lara, Luna en Pandora mono's), alleen is het transport vanuit Servie nog steeds een klein risico. Levertijd op transport vanaf Servie is globaal van 3- tot tot 10 werkdagen (dat WERKdagen is dus de eventuele adder), dus het kan zijn dat ik tijdens het open weekend nog een zijsprong moet maken, maar dat is voor volgende week. Er is in ieder geval een geïntegreerde versterker deze kant op gegaan met een koerier, de Elegance Evolution in een speciale finish (je wil niet weten wat dat kost zo'n koerier), die staat er dan in ieder geval te spelen met 1 van de 3 BHC speakers.

Als je een blik op de modellen wilt werpen:

http://www.music2.nl/trafomatic-models/

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Hier dan ook nog maar even het ''praatje'' inclusief alle plaatsjes zoals het op Feestboek en dergelijken is vermeld:

 

Op Zaterdag 2- en Zondag 3 Juni 2018 is het weer zo ver, een inloopweekend bij Old School Hif - Music2 audio import. Samen met onze partners Q-Analogue (reparatie en revisie van audio/video apparatuur) en kunstenaar Rene Visker verwelkomen we iedereen die langs wil komen voor een hapje, een drankje of voor wie gewoon lekker naar muziek wil luisteren en bijzondere kunst wil bekijken.

Tijdens dit weekend presenteren wij u de gehele lijn van de BlumenHofer Classic luidsprekers, welke zowel zullen worden versterkt door moderne- als goude, oude buizenversterkers. Voor de liefhebbers van draaitafels, ook deze zijn volop te beluisteren dit weekend, een Dr. Feickert Firebird (volledig beschilderd door Rene Visker), een bijzondere uitvoering van de Garrard 401 en een Technics SP-15.

Wij denken iedereen die van muziek en gezelligheid houdt op deze manier op de juiste manier te kunnen entertainen.
Voor wie dan ook de mogelijkheid heeft, wees welkom! We zien u graag verschijnen op Zaterdag 2- of Zondag 3 Juni aan de Dwarskulk 1, 3151 ZD in Hoek van Holland.

Inlooptijden:

Zaterdag 2 Juni van 10.00 tot 17.00
Zondag 3 Juni van 11.00 tot 17.00

 

33442862_250048005565401_676324913373931

33167037_250048078898727_773688844273424

33207268_250048128898722_131369428525357

IMG_8233-e1527102395326.jpg

33404502_250048415565360_592764365266170

33248891_250048702231998_664220244693850

33207140_250049105565291_265578602238994

33180095_250050098898525_849944850877068

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...