Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
Ivan10

Shure stopt met analoge producten

Recommended Posts

Dat is jammer.
Ze hebben best wel leuke elementen gemaakt.
Ik had ooit de v15-3 en die klonk niet verkeerd.

'Tis jammer maar denk wel onvermijdelijk. Streamingdiensten maken fysieke geluidsdragers om muziek te verkopen gewoon overbodig. En dus ook wat daar specifiek mee samenhangt.

De productie van de elementjes zal wel overgaan naar een chinees bedrijf, daar worden ze ook al sinds jaren gemaakt. Heeft misschien ook iets met de USA heffingen te maken op Chinese producten.

Ik ben nooit een fan geweest van de Shure elementen. Ik vond ze allemaal nul definitie in het laag hebben en erg rommelig klinken. Ik heb de mensen die Shure geweldig vonden dan ook nooit begrepen. Ze hebben ooit het patent gejat van de uitvinder van het MM principe, waarmee ze veel geld verdiend hebben. En na de jaren 60 hebben ze geen innovatie meer gedaan op hun elementjes. Kort gezegd, ik ben er niet rouwig om.

Klopt wel Roger, het is nooit hun core business geweest. Dat waren hun microfoons en zijn ze met name bekend geworden om hun dynamische stage en reporter microfoons. Met name bij het grovere gooi- en smijtwerk waren die onverwoestbaar.

Edited by Pjotr

De M35S, M35X, SC35C en hun voorlopers zijn prima radio elementen voor een kwart van de prijs van de concurrent DL-103. Maar ja, als DJ's iets gebruiken dan kan het natuurlijk niet meer in audiofiele "oren". Heel jammer. Verder wordt bij mijn weten een deel van het programma in Mexico gemaakt, niet in China, maar dat kan inmiddels anders zijn.

Ik hoop de 15 nog eens te horen, zou toch een concurrent van de Denon 103 moeten zijn.