Jump to content

Wifi uitbreiding


carl
 Share

Recommended Posts

Op zolder ontvang ik geen WiFi. Ik heb wel een internet aansluiting een verdieping lager. Kennelijk bestaan er apparaatjes die het signaal uitbreiden. Welke is een goede?

Link to comment
Share on other sites

Kan je er dan een router bijzetten? De echte router met de salami van kabels staat in de kelder.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, carl said:

Kan je er dan een router bijzetten? De echte router met de salami van kabels staat in de kelder.

Je kunt er geen extra router bijzetten: Twee kapiteins op een schip gaat niet werken. Je kunt wel een WiFi range extender plaatsen. Goede betaalbare zijn die van TP-Link. Marreh, je zou toch gelijk pijp in de muur laten leggen voor een kabel naar zolder? Dat blijft natuurlijk het beste.

Link to comment
Share on other sites

Mijn tweede 'router' heb ik ingericht als switch, dat gaat ook. Bekabeld aan de router, maar via wifi kan het ook wel lukken, vermoed ik. Een eenvoudige switch kost geen drol.

Hier staat de wifi juist op zolder, en is zonder hulpmiddelen in het hele huis bruikbaar. Maar alle vaste apparaten zijn bekabeld.

Link to comment
Share on other sites

Ik mag mijn vrouw niet storen Jack want die is proefwerken aan het nakijken!  Volgens mij UPC.

Even het probleem. Op zolder ligt nu een kabel en die ga ik vanmiddag aansluiten op de Auralic. Maar daarmee werkt de afstandsbediening via de I pad op zolder toch nog niet. Daarvoor heb ik toch WiFi in de lucht nodig? Of maak ik dan een denkfout?

Link to comment
Share on other sites

Bij Ziggo dus. UPC bestaat niet meer.  De Auralic inderdaad aansluiten via een kabel. Zelf had ik eerst even gekeken bij die club https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/  Misschien heb je wel een heel oud modem en kom je in aanmerking voor een beter modem met sterkere WiFi.  Of je komt nog in aanmerking voor  Ziggo Power Promille.  Dat is overal sterk WiFi door het hele huis.  Misschien doen ze dat ook voor bestaande klanten.  Gewoon even vragen met een leuk verhaal. Wellicht ben je voor de rest heel tevreden, vertel dat!.  Maar ga je nu na zoveel jaar ook de zolder als werkruimte gebruiken o.i.d.  Mijn ervaring is er meestal iets te regelen is. Desnoods betaal en je een paar tientjes voor een monteur.  Maar dan hoef je zelf niet te kloten. Dan weet je zeker dat het werkt samen met je andere Ziggo spullen en misschien updaten die het ook nog af en toe op afstand net als hun Ziggo modems.  WiFi écht goed aansluiten vereist nog wel wat kennis vind ik. De computerbladen staan er niet voor niets mee vol.  Maar jij woont op de ruimte, zonder WiFI stations van buren, dus het zal allemaal wel meevallen.   ;)  Bovenstaande is wat ikzelf zou doen, als ik er geen verstand van had. :) Jij moet het natuurlijk zelf weten en misschien kan een kundig forum lid (die in de buurt woont) het ook voor je aansluiten.  

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nog niet zo lang geleden een nieuw modem gekregen. De vorige was na 5/6 jaar totaal verouderd en waarschijnlijk kapot. Die modems zijn van Ziggo en daarom kregen we een nieuwe. Volgens Ellie is daar niets voor betaald. Ga direkt toch nog even kijken op zolder of ik de ontvangst beter is geworden (door de verbouwing ben ik het tijdsoverzicht een beetje kwijt).  De afstand tot de kelder is wel stevig. Bovendien een betonnen vloer op de begane grond met wapening erin. De goede ontvangst op de eerste verdieping valt me dus al mee en die is door de nieuwe modem sterk verbeterd. De noodzaak van een extender sluit ik niet uit, morgen meer. Dan is het uitgeprobeerd.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Carl, heb je verder naar boven wel houten vloeren? Dan een apart bedraad WiFi AP (Acces point) op de begane grond plaatsen en die van je modem dan uit zetten. Heb je ook gelijk goede WiFi in de tuin. Maar je zegt dat je op de begane grond al wel goede WiFi hebt? Dan helpt een WiFi repeater ook al een stuk denk ik. B.v. deze: https://www.routercenter.nl/product/507670/category-249294/tp-link-re200.html

Overigens de ervaring met Ziggo hier is dat ze alleen wat voor bestaande klanten doen als je een nieuw en duurder abonnement af sluit. Anders nada niks. Wat dan wel heel erg helpt om ze in beweging te krijgen is ze vertellen dat je dan maar naar KPN overstapt. Omgekeerd trouwens ook... :D

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:

Ik heb nog niet zo lang geleden een nieuw modem gekregen. De vorige was na 5/6 jaar totaal verouderd en waarschijnlijk kapot. Die modems zijn van Ziggo en daarom kregen we een nieuwe. Volgens Ellie is daar niets voor betaald. Ga direkt toch nog even kijken op zolder of ik de ontvangst beter is geworden (door de verbouwing ben ik het tijdsoverzicht een beetje kwijt).  De afstand tot de kelder is wel stevig. Bovendien een betonnen vloer op de begane grond met wapening erin. De goede ontvangst op de eerste verdieping valt me dus al mee en die is door de nieuwe modem sterk verbeterd. De noodzaak van een extender sluit ik niet uit, morgen meer. Dan is het uitgeprobeerd.

Als je een Connect Box heb gekregen, die heb ik hier ook geprobeerd.  Sterk WiFi beter als de Fritz box die er nu staat. 

2001699835.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Ik heb in ieder geval nu signaal op zolder want ik kan voor het eerst op het forum hier. Ik had even niet door dat ik een digitaal knopje moest omzetten, maar de Auralic Mini klinkt nu al erg goed. En de installatie moet toch even warmdraaien na al die maanden stilstand. Ik ga de komende tijd maar eens experimenteren met DACs e.d. Dan kunnen de vier draaitafels op marktplaats. Ik volg het voorbeeld van Hans.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, carl said:

Ik mag mijn vrouw niet storen Jack want die is proefwerken aan het nakijken!  Volgens mij UPC.

Even het probleem. Op zolder ligt nu een kabel en die ga ik vanmiddag aansluiten op de Auralic. Maar daarmee werkt de afstandsbediening via de I pad op zolder toch nog niet. Daarvoor heb ik toch WiFi in de lucht nodig? Of maak ik dan een denkfout?

Toevallig afgelopen week voor een paar tientjes, een Eminent Wifi Music Streamer gekocht (EM7415). Dat streamen was bedoeld voor in de caravan, maar werkt alleen via kabeltjes. In het ding is echter ook een zeer goed Wifi punt gebouwd. Volgens mij uitstekend geschikt om de afstandsbediening op je Auralic te gebruiken. Mits deze tegelijk met Wifi en bekabeld kan werken tenminste.

Link to comment
Share on other sites

Alles is opgesteld, opgewarmd en afgesteld. Ik wil alleen nog wat met kabels experimenteren. De ervaringen met de Auralic Mini zijn in ieder geval anders dan beneden. Net een paar platen op de vaste schijf  gespeeld en dat klinkt echt goed. Vanavond eens even een paar nummers vergelijken met Tidal die zo op het eerste gehoor dunner klinkt. Toch wel een fantastisch medium om muziek te verkennen.

De problemen met de WiFi lijken in ieder geval mee te vallen. Met wat geluk blijft het signaal constant en was het loos alarm.

Wel is de uitgangsspanning van de Auralic erg hoog. Kennelijk kan je die niet intern bijstellen. Wel natuurlijk met de digitale volumeregeling, maar kennelijk kan je die het best maximaal zetten als je die van de voorversterker gebruikt.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Pjotr said:

Zo'n ingebouwde WiFi is doorgaans alleen als "Cliënt" te gebruiken Hans. En niet als AP. En omgekeerd zijn er maar weinig AP die je als cliënt kunt instellen.

Ik kan met het ding een netwerkje maken zodat ik meerdere apparaten met elkaar kan verbinden. Tablet en PC zou dus moeten werken. Internet is niet bereikbaar, mits je verbinding maakt met een tweede wifi access point. Dat zou zelfs ook kunnen, maar heb ik niet geprobeerd. 

Maar voor Carl is het niet meer nodig, die heeft al een oplossing.

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Hans van Liempd said:

Ik kan met het ding een netwerkje maken zodat ik meerdere apparaten met elkaar kan verbinden. Tablet en PC zou dus moeten werken. Internet is niet bereikbaar, mits je verbinding maakt met een tweede wifi access point. Dat zou zelfs ook kunnen, maar heb ik niet geprobeerd. 

Maar voor Carl is het niet meer nodig, die heeft al een oplossing.

Ja uiteraard kun je zo'n ding in een lokaal netwerkje hangen. Waarom zouden er anders netwerkaansluitingen voor op zitten? Maar dat is niet wat ik zei.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Pjotr said:

Ja uiteraard kun je zo'n ding in een lokaal netwerkje hangen. Waarom zouden er anders netwerkaansluitingen voor op zitten? Maar dat is niet wat ik zei.

Voor de bediening van een PC met een tablet werkt het in ieder geval wel. Net geprobeerd. Jriver wil voor de code wel even verbinding met internet, maar zelfs dat werkt via dat kastje prima en kun je later weer uit zetten.

Eigenlijk ook een mooie oplossing wanneer je geen internet aan je PC wilt of hebt.

Er zit overigens geen rj45 aansluiting op. Alles gaat via wifi.

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...