Jump to content

Advies gevraagd over vervanging PC voor HighRes-audio


TL 200
 Share

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een apparaat wat ik in plaats van mijn PC kan gebruiken voor het afspelen van mijn audio bestanden. Ik wil iets waar ik mijn harde schijf met muziek (USB) op kan aansluiten en mijn USB-dac. Daarnaast moet hij vanaf desk- of laptop te bedienen zijn want een smartphone heb ik niet. Liefst zo kaal en minimalistisch mogelijk. Liever geen wifi maar ethernet, gewoon via mijn modem/router. Moet wel een programma /audioplayer op kunnen draaien waar ik diverse bestandstypes en (hoge) resoluties mee kan afspelen, eigenlijk alles behalve MQA want die heb ik niet.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, vintagemod said:

En mag ook niks kosten.:D

Mvg wol

PS streamer van Carl  ,of begin simpel raspberry pi met kodo met smartphone Alcatel pixi 4 Android  ,ook nog afgelopen week voor 40 euro,s in de aanbieding  de smartphone bij Media Markt .

Mvg zunigge wol

Geld speelt geen rol, Wol, dat heb ik toch niet.:P

Maar die Raspberry is wel interessant. Alleen een smartphone hoef ik niet. Dan liever een tablet, heb ik een groter beeld en meer ruimte voor mijn dikke vingers. 

Link to comment
Share on other sites

Je mag die van mij overnemen. Gebruik hem niet, moest laatst alles overhoop halen omdat ik hem kwijt was. Zo van, die moet ik toch nog ergens hebben? Verdorie, waar heb ik hem gelaten!. En hij is echt wel wat groter dan mijn twee smartphones, die ik feiloos kan vinden.

Link to comment
Share on other sites

https://mobile.twitter.com/corvanzundert/status/901510090100027393

Dit is echt een heel goed klinkend ding. Cor bouwt de onderdelen voor je samen en je krijgt dus n werkend ding. Ik dacht dat hij nu met de Raspberry III bezig is.

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mumsoft said:

Ja, maar als je al een leuk dacje hebt is een kale Pi denk ik ook voldoende. En TL 200 heeft dacht ik een leuk dacje.

Jee, beetje ja, beetjes nee dus.

Ja, wanneer je dat kaartje gebruikt speelt hij via i2s, directer kun je het niet hebben. Nee, omdat er een opamp in de uitgang zit, maar veel DAC's hebben dat ook. Dit kan ik mijn oren dus beter, maar ik heb het ding nu onder verschillende omstandigheden gehoord en toch wel erg onder de indruk van hoe 't klinkt (in verhouding tot de kosten).

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, mumsoft said:

Ja, maar als je al een leuk dacje hebt is een kale Pi denk ik ook voldoende. En TL 200 heeft dacht ik een leuk dacje.

Ja, ik kan, als het bevalt altijd uitbreiden. Eerst eens kijken of een kale , gehakte Pi bevalt ten opzichte van de pc.;)

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Hans van Liempd said:

Jee, beetje ja, beetjes nee dus.

Ja, wanneer je dat kaartje gebruikt speelt hij via i2s, directer kun je het niet hebben. Nee, omdat er een opamp in de uitgang zit, maar veel DAC's hebben dat ook. Dit kan ik mijn oren dus beter, maar ik heb het ding nu onder verschillende omstandigheden gehoord en toch wel erg onder de indruk van hoe 't klinkt (in verhouding tot de kosten).

 

Welk kaartje? Of begrijp ik het verkeerd en bedoel je de Pi zelf?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...