Jump to content

Volume bypass.


Groovy
 Share

Recommended Posts

Allebei. Heb de Brooklyn als vv en de versterker op max volume staan. Moet je niet per ongeluk bypass op de vv selecteren. :blink:

Anderzijds, dat broekie is hartstikke handig en heeft een afstandsbediening. 

Link to comment
Share on other sites

Ik begrijp dat het een source direct is zodat er iets in de vv overbrugd word,daardoor zou het beter klinken.
Is het volume dan nog regelbaar,ik draai niet altijd even hard.

Link to comment
Share on other sites

Alleen als je op de eind... nee geïntegreerde versterker maar kan ingrijpen in het volume. De Brooklyn werkt als een voorversterker, maar in de LFD zit er ook een. Allebei heb je niet nodig.Maar ééntje toch echt wel.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Groovy said:

Ik begrijp dat het een source direct is zodat er iets in de vv overbrugd word,daardoor zou het beter klinken.

Is het volume dan nog regelbaar,ik draai niet altijd even hard

Volgens mij passeer je daarmee alleen de toon- en balansregeling, volumeregeling blijft het wel doen.

Edited by TL 200
Link to comment
Share on other sites

Nou, ik had een Sansui AU D5 met ook die optie. Vooral vóór de modificatie door mijn dealer was dat goed te horen. Bij de modificatie is er door hem "een paar meter fietslampensnoer" vervangen door Kabel en toen was het effect wel een stuk minder heftig. 

Link to comment
Share on other sites

Het duurt nog even voordat ik de c4 kan beluisteren.
Mits hij bevalt is dat wel een mooie vv bij mijn Yamaha m2.
Verschil horen,het zal mij benieuwen maar dan moet je er ook een orginele tegenover kunnen zetten.

Edited by Groovy
Link to comment
Share on other sites

Zo'n Yamaha C4 is een leuke preamp. Hij klinkt goed, al zal die wel wat revisiewerk nodig hebben. Eigenlijk is het wel een beetje een vreemde snuiter want het ding zit onderste boven in de behuizing. Dat heeft wel voordelen. Als elco's gaan lekken,loopt de zooi iig niet over de printen. Kwetsbaar zijn de regelaars. Die zijn geheel open, dus er kan gemakkelijk stof in komen. Vaak zijn regelaars dan ook echt op. Kijk uit tijdens het vervangen van die dingen. De printbanen laten gemakkelijk los en verbranden makkelijk. Het printmateriaal is niet bepaald goed te noemen. Ik vind de hoofdtelefoonuitgang ook erg goed van die preamp.

Ik snapte de vraag eerst niet, maar zoal ik het nu begrijp dacht je dat als je de toonregeling uitschakeld je ook de volumeregelaar buitenspel zette? Dat is bij een "Tone Defeat" of "Source Direct" nooit het geval. De toonregeling zit bij die dingen altijd in een ander circuit dan de volumeregeling. Wat echt meerwaarde brengt is als je de balanspotmeter overbrugd.

Link to comment
Share on other sites

Ja dat dacht ik inderdaad.
Maar nu is het mij duidelijk,dank.
De c4 is reeds gereviseerd,ik weet waar hij vandaan komt.
Uiteraard heb ik deze vraag ook aan hem gesteld,maar ivm zijn werk kan het enige tijd duren voordat ik antwoord krijg.
Dus stelde ik hier de vraag ook met het idee hoe meer ervaringen hoe beter.
:)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Sodejuu said:

Wat echt meerwaarde brengt is als je de balanspotmeter overbrugd.

Daar zeg je wat, heb ik nog nooit, behalve per ongeluk aan gedraaid. Kan dus wel weg. Nou moet ik hem nog opzoeken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...