Jump to content

Clearaudio elementen


carl
 Share

Recommended Posts

47 minutes ago, Groovy said:

Een draaitafel heeft meer zorg nodig om goed te kunnen klinken.
Een Cassettedeck cd speler tapedeck doen hun ding mits ze technisch ok zijn.
Ik draai regelmatig met een tapedeck en een cassettedeck.
Niet eens High-End maar het klinkt gewoon goed.
Ook weer afhankelijk van de opname.
 

Ik heb geen idee wie het element gemonteerd heeft, maar een foute afstelling resulteert toch in minder hoog. Hier was dit juist overdreven helder. Meer alsof er geen riaa correctie in zat. Maar dat lijkt me voor een phonoingang niet gebruikelijk.

Link to comment
Share on other sites

On 14-3-2018 at 11:33 PM, carl said:

We zitten nu onverwacht in een periode dat veel stapelt maar onze zoon zal bijvoorbeeld dit jaar wel afstuderen. Waar ik wel altijd moeite mee heb is geld uitgeven aan iets waar ik vooraf het resultaat niet van weet.

Als je een kindje op de wereld zet weet je toch ook niet of dat eens zal afstuderen? ;)

Edited by mumsoft
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Hans van Liempd said:

Ik heb geen idee wie het element gemonteerd heeft, maar een foute afstelling resulteert toch in minder hoog. Hier was dit juist overdreven helder. Meer alsof er geen riaa correctie in zat. Maar dat lijkt me voor een phonoingang niet gebruikelijk.

Helaas Hans, bij een foute afstelling kan het ook dun en scherp klinken. Dan snijdt de naald in de groef ipv dat ie 'm aftast (zeker bij een Shibata)

Ik ben echter nog steeds geen aanhnger van die Ortofon 2M Black. Ik heb onlangs bij iemand de naald van dat ding moeten vervangen (ook dat element stond helemaal nergens naar en klonk scherp en dun). Na goed te hebben gezet klonk het evenwichtiger, maar een paar jaar fout staan krijg je niet meer goed, dus het bleef schrapen. Met de nieuwe naald is er wel een prima aftasting. De scherpte en het krijsende is eraf, en de de tonale balans is nu OK, maar ik vind het nog steeds niet erg goed in het laag. Dat is er zeker, veel zelfs, maar wat rommelig (zoals altijd bij Ortofon). 

Edited by Sodejuu
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...