Jump to content

Kenwood KD 500 versus Thorens 160


carl
 Share

Recommended Posts

De zolder zal over een week of twee weer ingericht kunnen worden. Mijn audiofiele lusten moeten nu in de woonkamer gebotvierd worden. Omdat ik met Tidal op de Auralic mini wel goede resultaten had toch maar weer de Thorens 160 met AT 95 E uitgeprobeerd. In vergelijking met de stream viel hij toch vies tegen zeker met een wat oudere plaat van Sweet Smoke. Vervolgens de Thorens maar even gewisseld voor de Kenwood KD 500 met Nagaoka MP 200 element. Nu zei ik kort geleden nog tegen Roger dat ik erover dacht het Nagaoka element terug te plaatsen op de Thorens TD 320. Hm, het klinkt hier beneden toch wel heel erg goed die Kenwood, beetje ouderwets misschien maar wel lekker. Voor de duidelijkheid de set beneden bestaat uit Cabasse Galiotes mini monitoren, Quad 34 voorversterker en de oudere Quad 303 einversterker die zeer goed gereviseerd is en veel beter klinkt dan de 304.  Boven klonk de Kenwood absoluut minder. 

Toch eens even kijken wat ik nu ga doen: nieuw element voor de TD 160 of TD 320. Het mooiste zou zijn iets wat op beide draaitafels past. Misschien toch maar een kleine Dynavector? In Duitsland kan je hem zelfs krijgen als Low Output. Helaas is dit toekomstmuziek voorlopig want ik heb wat andere kosten :D Niettemin erg leuk.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Blijf je jong van Peter!  Ik heb eigenlijk de idee dat de TD 320 beter klinkt dan de Kenwood. De Kenwood met Nagaoka klinkt weer beter dan de TD 160 met AT 95. De AT 95 klinkt ook erg goed  op de Kenwood. Volgens Marco combineert de Jelco arm die op de Kenwood zit juist uitstekend met een Nagaoka MP 200. Daar blijf ik dan maar af al kan ik me nog voorstellen dat die combi ooit eens uitgeprobeerd wordt op een andere tafel.  Ik ga dus kijken naar een ander element voor de TD 320, maar terugplaatsen van de Nagaoka op die draaitafel is eigenlijk ook een optie en dan komt de AT 95 toch weer op de Kenwood en moet ik op zoek naar een nieuw element voor de TD 160.

Uit onderzoek is gebleken dat gepensioneerde mensen de gelukkigste zijn in NL. Op een of andere manier heb ik het wel druk :o Hoeveel draaitafels kan ik eigenlijk geestelijk aan?

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Het is leuk als je het een en ander kunt uitproberen,je weet maar nooit waar het toe leid.
Ooit had ik een stuk of 20 draaitafels maar dat was meer voor de heb.
Nu heb ik er nog maar twee,eigenlijk is dat genoeg.
Misschien komt er een  Tree speed Sugden Connaisseur uit de 50tiger jaren bij gewoon voor de leuk.
 

Link to comment
Share on other sites

Inderdaad erg leuk Peter. Het is maar dat je een draaitafel hebt die altijd optimaal is opgesteld en de rest is meer om te spelen. Maar als bij een van de anderen de ideale combinatie is bereikt laat ik het zo. Dus ik heb voorlopig hobby genoeg.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...