Jump to content

Dure streamer en goedkope Dac ....


carl
 Share

Recommended Posts

Ik zat vanmiddag even bij te praten met Rob Wilms van de hifiwinkel. Ik speel met een Auralic mini in de huiskamer en op de luisteruimte lijkt me een streamer ook wel leuk. Daar zou ik weer een Auralic mini kunnen kopen met een high end Dac of toch maar een betere streamer met op termijn een betere DAC. De vraag is eigenlijk zitten er veel verschillen tussen streamers of zit dit juist bij de Dacs.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb van mijn dochter haar Logitech Duet gekregen.  Daar zit een Wolfson dac in, niks bijzonders. Speelt in combinatie van een UL40-S2 buizen versterker en 2 B&W DM110 luidsprekers heel erg goed.  Vèr boven de middelmaat.  In de woonkamer heb ik voor sommige streams tot 320Kbit dezelfde Duet maar dan met wat modificaties.  Je geloofd je oren niet..... Ik weet bijna zeker, dat niemand hier kan horen, dat het zo' n goedkoop dingetje is en maar 320kbit.  

Dus mijn advies:  Zolang het er "voor erbij is".  Of "wel leuk" Investeer niet te veel geld.  Een "betere dac" Auralic is dan écht zinloos.  Streamen doe je via gewoon het internet, via Tidal of Qobuz daar hoef je al helemaal niet te veel aan uit te geven aan apparatuur.  Als je een abonnement neemt op een van deze 2 diensten dan zul je voorlopig ruim voldoende hebben aan je  Auralic mini .  Die kan immers ook Hi-Res afspelen.  En het mooie is,  je kunt het gratis proberen! https://tubejack.nl/2017/12/streamen-voor-dummies-met-een-mac-mini-deel-update-2/

Oja wat met een Mac kan, kan vast ook met Auralic.  Er zijn vast apps voor Tidal of een andere streaming dienst. ;)

 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Ik heb nu al een zeer aangenaam geluid in de huiskamer Jack en daar willen we hem eigenlijk niet kwijt. Maar op zolder speel ik nu eigenlijk alleen maar analoog. Daar zou een iets ruimere muziekkeuze soms wel welkom zijn en die mogelijkheid geeft streaming natuurlijk wel. Maar om nu twee mini’s te hebben.... Dat is een beetje het dilemma.  Ik ga je cursus gelijk lezen.

Link to comment
Share on other sites

Dan zet je die mini toch tijdelijk boven. En probeer je een maandje Tidal of Qobuz .  Het zal je nog verbazen,  welk geluid er uit kan komen.  En welke nieuwe wereld voor je open gaat. Je kunt natuurlijk ook een maandje beneden en een maandje boven........  

Digitaal is m.i. net als analoog voor een paar honderd € kun je met beide al heel aardig spelen.  Stop een goed MM element in een TD-160 . Of ga in jou geval digitaal met die  Auralic mini spelen.  Qua prijs zullen die 2 niet veel ontlopen. ;)

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, vintagemod said:

Ik zou kijken voor zo.n streaming als Thingman voor boven dan zit je op de bovenste plank in jou combinatie als die nog te leveren zijn.

En bij bollie kun je die twee weken uit proberen.

Mvg wol

Dat is een goed idee, dat streaming ding van Thingman in de woonkamer en die Auralic naar boven.  Een Cromecast kun je beter niet kopen.  Die dingen storen nogal op het netwerk.

Link to comment
Share on other sites

Dat streaming ding van Thingman, zoals het hier oneerbiedig wordt genoemd, is, meen ik een Noxon A110

b729798ae0b8726f7d9e9ef12a381b53db432edc

https://www.radiowinkel.com/a-42592712/noxon/noxon-a110-hifi-settop-box-met-dab-fm-internetradio-en-usb-zwart/

en zo niet, toch aardig gevonden?

Nu heb ik een dure streamer, tenminste, € 2000 voor zo'n ding is niet mis, en een bijna even dure DAC. Wat er in de Olive zit qua DAC mag geen naam hebben, maar ik weet bijna wel zeker dat die niet slechter of beter presteert dan de Mytek Brooklyn. Zij het, dat die laatste wel zo fijn is, als voorversterker en koptelefoonversterker met afstandsbediening. Gemak dient de ouder wordende mens, hè. Opmerkelijk is ook, dat Thingman zijn op papier veel betere Olive 3HD aan de kant heeft geschoven voor deze Noxon.

Als Carl hier komt, zal ik proberen het verschil te laten horen tussen wat de Olive in zijn uppie presteert, en in combinatie met de Brooklyn.

Edited by mumsoft
Link to comment
Share on other sites

Heel andere vraag als je nu een tijdelijk abonnement neemt op Tidat moet je dat nog installeren op de Auralic Mini of pakt die dat vanzelf op.

Link to comment
Share on other sites

Doe niet zo ingewikkeld Carl,   ga naar de hifi-winkel (Cambridge-dealer) en gun Rob Willems, om aan jouw een Cambridge streamer cxn-v2 te leveren
met alle service en toeters en bellen en je bent voor ca.  1.100 euro klaar    (zeg maar zo'n  3 uurtjes overwerken)

Zoals onderstaande nieuw model, hier zit ook een DAC in van prima kwaliteit 
https://www.cambridgeaudio.com/gbr/en/products/cx/cxn-v2

 

Link to comment
Share on other sites

Helaas werk ik niet meer :P Rob kwam zelf met de Altair trouwens. Het voordeel is dat ik op zolder het bestand van beneden kan beluisteren. Maar ik ga eerst eens experimenteren op zolder (na de verbouwing).

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, vintagemod said:

Ik heb niks met streamers ,complete onzin,ik vind het maar balla Balla gelul.

Mijn smartphone van drie tientjes doet het ook.

 

Dat is ook een streamer(tje).

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, vintagemod said:

Hoe noemen ze dat, emotie verkoop  :D,hoe krijg je bij die klant de euro uit zijn zak,streamer is maatwerk,een vriend wilde ook een Cambridge ,als die toch een een wouw hebben heb ik voor 400 meer de duurste aanbevolen want die had meer waarde volle mogelijk heden.

Nadeel traag opstarten ,echt British.

Carl vergelijk die met de mini of er grote verschillen in zit.

Ik heb niks met streamers ,complete onzin,ik vind het maar balla Balla gelul.

Mijn smartphone van drie tientjes doet het ook.

Mvg wol

Komt niet vaak voor dat ik het Wol eens ben.  Beste streamer is geen streamer, maar een interlink en wat handmatige acties.

Link to comment
Share on other sites

On 3-3-2018 at 11:18 PM, Tubejack said:

Dan koop je die toch.

Kennelijk iets niet doorgekomen Jack: “Het pad is net zo mooi als de bestemming”  is mijn devies.  ik ga eerst maar eens  een zeer goede DAC thuis proberen om zelf te constateren of er verschil is.te horen. Roger had bijvoorbeeld een zeer leuk dingetje. Zo maar kopen, zo zit ik niet in elkaar Jack :lol:

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...