Jump to content

op zoek naar subwoofer


dreamwalkR
 Share

Recommended Posts

ik zoek een subwoofer maar ik zou niet weten welke ik moet kopen -_- ik heb een morduant short 5.1 set maar die subwoofer ervan vervormt al heel snel, vandaar dat ik die wil vervangen door een zwaardere met goeie kwaliteit bass. mijn budget is rond de 500 euro, over de sattelieten ben ik wel te spreken dus die houdt ik gewoon nog ff :) ben eigenlijk ook op zoek naar een andere receiver maar dat kan later wel. vroeger had ik 2 x 12" infinity subs in mn auto en daar kwam goed geluid uit en ook mooi zuiver en duur waren ze ook niet, kan ik zulke niet weer kopen en dan een versterker erbij kopen naast mn reciever?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb geen tot weinig ervaring. Als je bladen en internet mag geloven springen REL en Velodyne er flink uit Velodyne heeft daarbij het voordeel dat er een meetmicrofoon bij zit. De Hifiwinkel heeft er nog een paar voor lagere prijs.

Link to comment
Share on other sites

Amplifier

450 watts Dynamic/225 watts RMS Power

 

vind dit nogal aan de magere kant voor een subwoofer van 700 euro, in mn auto had ik dus 2 infinity woofers van 300 watt rms per stuk en toen trilden de longen tog wel in je lichaam, naar zoiets ben ik op zoek maar dan met een prijskaartje van 500 euro ongeveer. komt niet op 100 euro aan maar das mijn richting, 2ehands wil ik ook wel kopen maar moet tog minstens 500 watt rms hebben en zuiver zijn

 

Link to comment
Share on other sites

Het voordeel is wel dat je bij een goede hifi zaak hem thuis kan uitproberen. Duurkoop is dan goedkoop. 

De meeste mensen op dit forum proberen altijd thuis voor ze kopen.

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, dreamwalkR said:

denk wel dat je in een hifi zaak de hoofdprijs betaald vergeleken bij een webshop.

In een goede hifi zaak krijg je wel goede voorlichting, een eerlijk advies en goede service. En zoals Carl al zei mag je vast wel thuis uitproberen. Al die dingen zijn niet in geld uit te drukken.

Trouwens, wat voor receiver heb je? Ik kijk hier films met het geluid over mijn set. Mijn versterker is "maar" 2 keer 70 watt, speakers 50 watt rms belastbaar en echt, de ingewanden trillen in je lijf. Daarbij wordt de versterker nog niet half open gedraaid, hooguit 4,5 op schaal van 1 tot 10. Heb je niet een probleem met een te kleine voeding? Al die watts zeggen niks als er geen stroom bij komt kijken.

Edited by TL 200
Link to comment
Share on other sites

ik heb een yamaha rx-v350, laatste tijd valt ie ook wel es uit bij hoog volume, hij is ook al zo een 10 jaar oud denk ik maar de midden en hoge tonen vind ik best mooi maar de subwoofer houdt t niet bij, op de versterker staat de subwoofer op -18 en op de subwoofer zelf staat ie half open, je zou zeggen dat t ding wel luider zou moeten kunnen maar dan kraakt ie dus

Link to comment
Share on other sites

Deze dus, zo'n 90 watt per kanaal. Misschien kun je beter investeren in een grote beurt voor je receiver. Na 10 jaar is hij daar echt wel aan toe, waarschijnlijk moeten er nieuwe elco's in en e.e.a. schoongemaakt worden. Je zult versteld staan van het resultaat.

Kraken en uitvallen heeft niets met de kwaliteit van je sub te maken.

Hier staan de specs.  https://www.manualslib.com/manual/197390/Yamaha-Rx-V350.html?page=59#manual

 

 

yamaha_rx-v350_audio_video_receiver.jpg

Edited by TL 200
Link to comment
Share on other sites

Leuke sub_ http://www.jtrspeakers.com/captivator-4000ulf-lp.html

;)

Belangrijke vraag is het voor muziek, voor fiim, of voor beide?

Voor 500 euro zou ik denken aan zelfbouw (bv een Peerless 12" + hypex plate amp) of gebruikt. Velodyne is goed maar nogal prijzig, Rel is redelijk, maar niet echt innovatief meer. Merken als SVS bieden veel meer voor hetzelfde bedrag

Kijk ook eens rond op HT forum, daar kun je veel sub ervaringen vinden.

Link to comment
Share on other sites

95% muziek en 5% film, hoe duur kost een grote onderhoudsbeurt ongeveer dan voor mn reciever? de orginele afstandsbediening ervan is stuk dus ik zou hem liever vervangen door een andere die ook hdmi ondersteunt maar ik erger me meer dat de lage tonen niet zwaar genoeg zijn, het is een actieve subwoofer dus denk dat mn reciever daar niet zoveel mee te maken heeft, ik wil zo rond de 130db hebben uit mn volgende subwoofer

 

Link to comment
Share on other sites

The Who speelde zo hard meen ik me te herinneren, het bloed kwam uit de oren :huh:

Zit jij trouwens niet in een knoop in je ruimte te spelen zodat het laag wegvalt en je dat met een overmaat aan laag wilt compenseren?

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

valt mij wel op dat als ik lig ipv zit de bass wel beter hoorbaar is maar hij staat ook op de grond. omdat ie 130db moet kunnen trekken wil niet zeggen dat ik m daar altijd op zal hebben. ik wil gewoon genoeg power en kwaliteit zodat ik na een jaar niet weer op zoek moet gaan naar een betere, wil de rest van mn leven er van kunnen genieten, ook als ik doof word :P 

Link to comment
Share on other sites

vroger had ik in mn auto 2 infinity 12" subwoofers van 300 watt rms per stuk met een piek vermogen van 1200 watt per stuk, gekoppeld aan een hollywood monoblock die 600watt rms aan vermogen had, en toen trilden gewoon de longen in mn lijf, dat wil ik weer als idioot zijnde ^^

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...