Jump to content

Line Magnetic 219ia


Buell
 Share

Recommended Posts

 

Zijn er hier leden met een Line Magnetic versterker?

Zelf ben ik erg blij met deze SET versterker waarbij gebruik wordt gemaakt van 845 en 300B buizen.

De versterker speelt volledig in klasse A, heeft 24 watt en weegt maar liefst 55kg.

Hier een aardige indruk

http://www.stevehuffphoto.com/line-magnetic-219ia-integrated-tube-amp-review-300b-and-845-tube-magic/

 

Edited by Buell
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, carl said:

Ik zie ze wel eens bij Rob Wilms staan. Leuk te horen dat ze mooi klinken.

Daar komt die van mij ook vandaan. Fijne zaak ! Ook mijn Franco Serblins Accordo luidsprekers heb ik bij Rob gekocht.

Edited by Buell
Link to comment
Share on other sites

Klinken 2x zo goed als ze eruit zien ha ha.

Ik had ze  al voordat Franco Serblin overleed, speelde toen met PrimaLuna.  Vervolgens hoorde ik ze ooit op de Line Magnetic bij iemand die ik bij Rob tegenkwam. Een jaar geleden na een ernstige dubbele longontsteking vond ik  dat ik wel wat nieuws verdiend had ;-)  Toen heb ik de Line Magnetic gekocht, stonden toen nog helemaal niet in de zaak maar opgeslagen in het magazijn van Durob. De eigenaar haalde ze ooit naar NL omdat hij er van onder de indruk was.

Maar goed, hier verder geen eigenaren te vinden, jammer want de Line Magnetic 219ia heeft een geweldige prijs kwaliteits- verhouding. Ik heb nog wel wel een paar buizen vervangen maar dan heb je ook wat. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

heb er meerdere, ik denk dat ik een van de weinigen zo niet enigste ben die een 805 heb met 2 ipv 1 300B buizen ook staan er geen 7 maar 9 trafo,s op hij is dan ook een stuk groter dan de originele 805 die al bepaalt niet klein is, verder heb ik nog een 845 Premium serie nummer 2017001 de eerst geleverde  en een 508 staan.

 

Link to comment
Share on other sites

Als ik wat meer tijd heb ga ik dat uitgebreid doen,en ja ik weet het belofte maakt schuld.

voor nu is het hier een rommeltje heb de 845 nog in een ongeopende doos staan, de 508 evenzo heb de 805 aangesloten staan op een paar B&W 804D2 speakers.

Link to comment
Share on other sites

Leuk, bedankt voor je reactie. Ben benieuwd naar de rest.

Zelf heb hier wel goede ervaring met Genalex GoldLion 300B buizen en ipv de stock 845 de Shuguang  850B die smoother zijn.

In de voortrap zitten ook nog Telefunken ecc83 smoothplate buisjes. Al met al wordt de Line Magnetic 219 er nog mooier van.

Heb je ook ervaring met tuberolling ?

Link to comment
Share on other sites

Yep, de R2R 7 ladder dac in combinatie met een Mano ultimo streamer van Magna hifi .

De ultimo is een verbeterde uitvoering van de standaard Mano. O.a upgrade van de voeding en een aantal cruciale componenten. Via I2S met elkaar verbonden. 

Edited by Buell
Link to comment
Share on other sites

En ik kan uit ervaring melden dat dat alles bij elkaar klinkt als een klok. (Mits je toevallig een klok ten gehore wilt brengen.)

Maar muziek komt er ook heel erg lekker uit.

Groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, leobus said:

En ik kan uit ervaring melden dat dat alles bij elkaar klinkt als een klok. (Mits je toevallig een klok ten gehore wilt brengen.)

Maar muziek komt er ook heel erg lekker uit.

Groet,

Leobus

image.jpgklinkt in mijn oren lekker, ook dankzij de audiolamp.

De versterker heeft 3 output taps 4-8 en 16 Ohm. Klinkt hier lekker op de 8 Ohm terwijl de LS 4 Ohm zijn.Wat losser. Ook is er via een switch een mogelijkheid om te kiezen voor veel of heel weinig tegenkoppeling, de laatste keuze doet het hier het lekkerst.

de DAC heeft diverse mogelijkheden, met of zonder oversampling en daarvan 3a4 varianten per gekozen instelling NOS of OS. Ik speel in een softe NOS mode. Geweldige DAC die je helemaal naar je hand kan zetten.

Met tube rolling is de Line Magnetic naar een hoger plan te tillen, alhoewel de stock buizen al erg goed zijn. Deze versterker is voor mij een blijvertje, super gebouwd, betrouwbaar en mooi van lelijkheid. 1 klein nadeel, klasse A 24 Watt met een verbruik van 400Watt, maar ach, hij staat ook niet permanent aan. En door de 55 kg wil je ook niet telkens van versterker wisselen, ha ha.

Edited by Buell
Link to comment
Share on other sites

Ik wil nog een keer bij je langskomen, als het mag. Lijkt mij super. Moet je de lamp iets lager draaien. Snap het wel, met deze onhollandse siberische kou :blink:

Mijn LFD'tje doe ik ook nooit meer weg. Gebruikt iets van 8 Watt. Heb je niks aan als verwarming. Denk dat ik daarom van genever houd. Warm van binnen is je ware.

Link to comment
Share on other sites

Is ok Marc.

Door allerlei zaken is het er nog niet van gekomen.

Voor de foto de lamp wat hoger gezet,  staat normaal heel zacht.

Edited by Buell
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, vintagemod said:

Vroeger werden de muziek van de master via de globale schakeling van de versterker van Marc op de matrijs gezet ,wat is dan de functie van de Line  Magnetic.

Bij een bekende analoge platen label gaat het via een pwm versterker naar de matrijs.

Mvg wol

De Line Magnetic 219ia is een geïntegreerde versterker die ook als stereo eindversterker kan worden gebruikt. Ik gebruik hem als geïntegreerde versterker. 

Edited by Buell
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...