Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
carl

Onderplaat Oracle

Recommended Posts

Wat ik ook weer leer is dat twee draaitafels hebben wel zijn voordelen heeft. Als je bij de een, een tweak aanbrengt  kan de andere als referentie functioneren en omgedraaid. Leuke hobby hoor :P

Carl,je bent jou draaitafel af het richten op jou speakers en die twee draaitafels die krijgen van jou elk aparte verbeteringen,

Cock doe dat ook die richt zijn installatie af op die kefjes en niet minder.

De speaker geeft aan waar het fout en goed gaat.

Mvgwol

De bedoeling is dat er een ongekleurd signaal vanuit de platenspeler komt Wiel. Dat had ik wel, maar ik probeerde de zaak wat minder gevoelig voor schokken te maken kennelijk op een oneigenlijke manier en dat degradeerde weer het geluid. Met de zware Kenwood op de schap is de Oracle blijkbaar minder schokgevoelig geworden en dus twee vliegen in een klap. Ik heb veel accessoires geprobeerd, maar behalve kabels en de koperen mat nooit echt in geïnvesteerd en eigenlijk om het door jouw genoemde argument. Ik hoor vaak wel verandering, maar geen verbetering.

Edited by carl

1 hour ago, vintagemod said:

Wat is de functie van basalt ,die draaitafel trilt en je vloer trilt ,kom maar eens met feiten opbouw,ik luister.

Mvg wol

Dat basalt moet aan de muur, niet op de vloer.

1 hour ago, carl said:

De bedoeling is dat er een ongekleurd signaal vanuit de platenspeler komt Wiel. Dat had ik wel, maar ik probeerde de zaak wat minder gevoelig voor schokken te maken kennelijk op een oneigenlijke manier en dat degradeerde weer het geluid. Met de zware Kenwood op de schap is de Oracle blijkbaar minder schokgevoelig geworden en dus twee vliegen in een klap. Ik heb veel accessoires geprobeerd, maar behalve kabels en de koperen mat nooit echt in geïnvesteerd en eigenlijk om het door jouw genoemde argument. Ik hoor vaak wel verandering, maar geen verbetering.

Logisch lijkt mij aangezien het extra gewicht voor minder resonantie van het schap zorgd.

18 minutes ago, Groovy said:

Logisch lijkt mij aangezien het extra gewicht voor minder resonantie van het schap zorgd.

Zolang het Schumannresonantie is moet het niks geven.;)

Edited by TL 200