Jump to content

USB EMI/HF filters


TL 200
 Share

Recommended Posts

Gebruikt één van jullie USB filters? Heb wat gelezen over die dingen/dingetjes.

Onder andere over Audioquest Jitterbug, Schiit Wyrd,  iFi Defender en nog wat andere exemplaren.

Schijnen allemaal hetzelfde te doen maar de prijzen verschillen nogal. Zo heb je bij Conrad ééntje voor € 7,74 die je nog wel zelf moet inbouwen https://www.conrad.nl/nl/wuerth-elektronik-we-eple-8492121-usb-emi-filter-5-v-1-stuks-1364991.html

en er zijn kant en klare die tot enkele honderden euries kosten. https://www.lessloss.com/firewall-module-p-216.html (scroll naar beneden, $ 385)

Wie gebruikt er zoiets en wat zijn je ervaringen?

 

Edited by TL 200
Link to comment
Share on other sites

Ja, ik heb twee jitterbugs van Audioquest. Heb er eentje tussenuitgehaald, en daardoor klonk het beter (m.i.). Verder nul komma nul ervaring ermee. Je mag die ene van me hebben, kun je er ook eens mee spelen.

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, mumsoft said:

Ja, ik heb twee jitterbugs van Audioquest. Heb er eentje tussenuitgehaald, en daardoor klonk het beter (m.i.). Verder nul komma nul ervaring ermee. Je mag die ene van me hebben, kun je er ook eens mee spelen.

Je bent een schat! a195.gif

Link to comment
Share on other sites

On 4-12-2017 at 8:54 PM, TL 200 said:

Gebruikt één van jullie USB filters? Heb wat gelezen over die dingen/dingetjes.

Onder andere over Audioquest Jitterbug, Schiit Wyrd,  iFi Defender en nog wat andere exemplaren.

Schijnen allemaal hetzelfde te doen maar de prijzen verschillen nogal. Zo heb je bij Conrad ééntje voor € 7,74 die je nog wel zelf moet inbouwen https://www.conrad.nl/nl/wuerth-elektronik-we-eple-8492121-usb-emi-filter-5-v-1-stuks-1364991.html

en er zijn kant en klare die tot enkele honderden euries kosten. https://www.lessloss.com/firewall-module-p-216.html (scroll naar beneden, $ 385)

Wie gebruikt er zoiets en wat zijn je ervaringen?

 

De jitterbug was en is een belangrijke aanwinst in m'n streamketen gebleken. Voor minder dan 5 tientjes een no-brainer. Zoals je misschien weet stream ik heel basic met een apparaat van onder 200 euro in een geheel volgens van der Heide behandelde set. Vanaf een USB stick, niet vanaf een harddisk...

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, thingman said:

De jitterbug was en is een belangrijke aanwinst in m'n streamketen gebleken. Voor minder dan 5 tientjes een no-brainer. Zoals je misschien weet stream ik heel basic met een apparaat van onder 200 euro in een geheel volgens van der Heide behandelde set. Vanaf een USB stick, niet vanaf een harddisk...

Als ik het goed heb uitgeplozen en uitgegoogled heb je een Noxon a110+, erg compleet apparaat lijkt me.

 Ik heb net de Jitterbug binnen, kadootje van Sint Marc, en ik kan beamen (be-amen en niet biemen) dat het een belangrijke aanwinst is! 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb hier de restanten van de voorganger van de Noxon, die evenwel niemand wil hebben. Mijn streamer- (striemer, niet stre-amer) avonturen begonnen met een Roku Soundbridge en ook iets van Noxon (een Noxon2audio). Die heb ik ook nog ergens (netjes terug gedaan in hun doosjes zelfs). Ze waren niet geschikt voor FLAC, en ook niet voor het beheren van klassieke muziek.
Het was wel een leuke tijd, dat gepionier.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, TL 200 said:

Als ik het goed heb uitgeplozen en uitgegoogled heb je een Noxon a110+, erg compleet apparaat lijkt me.

 Ik heb net de Jitterbug binnen, kadootje van Sint Marc, en ik kan beamen (be-amen en niet biemen) dat het een belangrijke aanwinst is! 

 

Correct, een A110+. Met de uitgebouwde 5V voeding van mijn Olive ipv de bijgeleverde muurwrat. 175euro. En het speelt meteen zonder dat je eerst een opleiding tot pc-nerd moet volgen. Sinds 3 maanden niet meer vanaf harddisk maar vanaf usb-stick. Wel even de jitterbug open maken en behandelen met TS, TL! ;)

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, thingman said:

Correct, een A110+. Met de uitgebouwde 5V voeding van mijn Olive ipv de bijgeleverde muurwrat. 175euro. En het speelt meteen zonder dat je eerst een opleiding tot pc-nerd moet volgen. Sinds 3 maanden niet meer vanaf harddisk maar vanaf usb-stick. Wel even de jitterbug open maken en behandelen met TS, TL! ;)

Ik heb (nog) geen TS. Heb Berret gemaild en wacht nog op een reactie. Ik ben, door alle positieve berichten, wel erg nieuwsgierig geworden.

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, mumsoft said:

O, kan dat? Die dingen lijken wel gesealed (niet gese-aled). Heb de stickies wel bewerkt, net als de harde schijf in de Olive.

Alles kan open Marc, desnoods met een slijptol.:D

Hier een blote bug.

Audioquest-Jitterbug-usb-41.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nou ja, als je ooit hier belandt, dan zal ik mijn overgebleven Jitterbug inmiddels wel kunnen hebben bewerken (Jongens! Ontleedt dat!). En TS heb ik in een zekere mate van overvloed.

Alleen geen slijptol. Heftig ding lijkt me.

Link to comment
Share on other sites

In het kader van HF bestrijding kwam ik deze dingetjes tegen:RCA-NSC_300x300_main.jpg

Had dat al eerder gezien maar vroeg me ineens af of je dat niet net zo goed met een stukje alu-folie kunt doen. Desnoods in combinatie met niet meer gebruikte, gesloopte, RCA-connectors om het geheel wat steviger vast te krijgen.

Ik ga het gewoon proberen en wens mij zelf succes. 

 

Link to comment
Share on other sites

Toen ik mijn luisterkamer (en kijkkamer, en studeerkamer, en leeskamer) binnenkwam, dacht ik even dat ik nieuwe speakers had. Enorm gedonder. Maar helaas, het kwam uit de hemel.

Heb geloof ik ook een paar van die dingetjes. Kweet niet, maar het lijkt wel of mijn set compleet ongevoelig is voor HF. Heel anders dan bij Rob bv.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, mumsoft said:

het lijkt wel of mijn set compleet ongevoelig is voor HF.

Zou kunnen, dan hebbie mazzel, of er is gewoon erg weinig HF in de buurt. Zit er misschien nog kippengaas in je dak verwerkt, is niet ongebruikelijk bij oude(re) woningen. Hoewel ik me afvraag of dat fijnmazig genoeg is.

Link to comment
Share on other sites

Nee, het dak is geïsoleerd met steenwol en daar overheen van dat blauwe plastic (je ziet, ben een echte kenner). Toen ik hier voor het eerst kwam, keek je tegen de kale pannen aan.

Als Rob de wifi aanzet, stort het geluidsbeeld al enigszins in elkaar. Als ik het hier uitzet, gebeurt er niks. Spaarlampen en TL-buisje in de kamer, uit of aan scheelt niks. Ik wil hier graag nog heel lang wonen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, thingman said:

Sinds 3 maanden niet meer vanaf harddisk maar vanaf usb-stick

Ik gebruik een één Tb externe HD met z'n eigen voeding. Heb ondertussen begrepen dat voor optimale audioweergave het USB systeem van een PC zo min mogelijk belast moet worden. Ga tzt de oude muis en het oude toetsenbord met PS/2 aansluiting weer eens aansluiten. Heb nu draadloos vanwege te korte kabels en omdat het wel erg handig is.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mumsoft said:

O, kan dat? Die dingen lijken wel gesealed (niet gese-aled). Heb de stickies wel bewerkt, net als de harde schijf in de Olive.

Ja, gaat vrij makkelijk open, Marc. Las het in een recensie. Heb 'm ook niet meer dichtgemaakt! Geen best spul, dat plastic...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...