Jump to content

ouderwetse cassettebandjes


Zeeuw1978
 Share

Recommended Posts

Ik zag in de topic de lovende woorden over de kwaliteit van vinyl want dat is ook super! (mits een deugdelijke draaitafel en element/naald).

Nu kon ik het jullie niet onthouden om ook de cassette weer eens te benoemen. Sinds kort heb ik een Nakamichi lx3 in gerestaureerde staat

en daarbij allemaal jaren 80 cassettes verkregen die ook in die tijd dus zijn opgenomen! Nu heb ik tot nu toe (van de 150) nog geen een exemplaar in mijn handen

gehad waarvan ik kan concluderen dat de tands des tijds deze heeft aangetast! Ik denk persoonlijk dat het opslaan in een niet vochtige ruimte en in normale kamertemperatuur deze cassettes wellicht nog langer mee zullen gaan.

Voor een impressie van de afspeelkwaliteit:  een linkje met een stukje van Bach. Alvast mijn excuses voor de niet optimale beeldkwaliteit als ook de amateuristische filmkunst;-)

 

Edited by Zeeuw1978
Link to comment
Share on other sites

Hey dank voor de reacties. Blij te lezen dat er nog andere mensen  zijn die cassettes gebruiken. Ja daarnaast zon high end versterker is heel mooi. Wel heb ik de mening dat je zelf nog altijd moet kunnen bepalen hoe hoog en laag het klinken moet  ivm opname kwaliteit en persoonlijke voorkeur. Knoppen als treble en bass zijn voor mij erg belangrijk alhoewel de meningen er flink over verdeeld zijn. Ach. Ieder zijn voorkeur.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Zeeuw1978 said:

Knoppen als treble en bass zijn voor mij erg belangrijk alhoewel de meningen er flink over verdeeld zijn. Ach. Ieder zijn voorkeur.

Gewoon lekker bij jezelf blijven! Niks aan of af laten praten.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...