Jump to content

Stroomdraad door loden buis?


carl
 Share

Recommended Posts

De afgelopen dagen is de badkamer gesloopt. Vloer eruit want er komen Lewis platen. Ik inspecteer dan zelf altijd alles door al het resterend bouwpuin op te ruimen en daardoor vond ik een een loos circuit. De vorige bewoners hebben een nieuwe afvoer en waterleidingen laten laten leggen voor de badkamer. Daarnaast lag nog een loos circuit met loden afvoer en koperen waterleidingen. Eigenlijk hetzelfde wat ze gedaan hadden met de stroom. Mijn bevindingen bespreek ik met de loodgieter en wat mij betreft sluiten we af bij de bron.

De loden afvoer leiding laten we zitten en omdat hij er toch ligt vroeg ik me af of ik de stroom voor de zolder daardoor kon doortrekken en/of de cat 5 kabel. Audiofiel wel verantwoord natuurlijk. De elektricien staat voor de veligheid. Wordt morgen nog uitvoerig met Kappa besproken in de auto naar Krefeld.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Je wilt niet weten wat erin de afgelopen eeuw door die loden afvoer is gegaan. Kan nooit goed zijn voor het Karma van je UTP kabels. Nou ja van de discussie FTP, S/FTP of UTP ben je af. UTP volstaat dan.

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Ik had dus een stankprobleem in de badkamer vanaf het moment dat ik het kocht. Dacht het probleem eerder gevonden te hebben, maar nu de vloer eruit is bleek dat dus maar gedeeltelijk. De vorige bewoners hadden een nieuw circuit aangelegd zonder het oude circuit te verwijderen/deugdelijk af te sluiten. Inderdaad stom, dezelfde fout was gemaakt met de stroom en ook dat heeft me indertijd behoorlijk wat hoofdbrekens gekost om die fout op te sporen. Na de badkamer is het "leed" hier wel geleden en is het meisje van binnen net zo mooi als het er van buiten uitziet. En ik ga het inderdaad zeer degelijk doen net zo als Wiel zegt. Er komt ook geen leiding door de loden afvoerpijp. En in de winter ga ik de zaak maar eens behoorlijk documenteren.

Misschien nog een bouwvraagje voor Wiel. De oude schoorsteen is verwijderd, maar er zit nog roet op de schoorsteenmuur. Hoe isoleren ze dat want ik wil geen vlekken op de witte stuk die er overheen gaat. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...