Jump to content

Dual 1214 met Shure M 75 d


carl
 Share

Recommended Posts

Ik wist dat ik ergens nog een Dual met witte plinth had staan, het bleek een 1214 te zijn met een Shure M 75 d element wat er zelden gebruikt uit zag. Heeft een van beiden nog praktische waarde. Kan hem aan mijn aannemer geven of zou het nog wat opleveren.

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Die aannemer verdient genoeg in deze tijd en daar heb je wel een punt Peter :huh:

Weet je Marc ik heb een Dual 1219 bij mijn dochter staan en zelf ook nog een 1019. Daarnaast in uitmuntende conditie een Oracle, TD 320 en TD 160. Daarbij een Kenwood DD in opbouw. Het geld wat ik kan beuren voor de 1214 zou ik graag besteden voor een arm voor de Kenwood. Zou ik mijn vrouw het idee mee geven dat ik verstandig ben.

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, carl said:

Weet je Marc heb een Dual 1219 bij mijn dochter staan en zelf ook nog een 1019. Daarnaast in uitmuntende conditie een Oracle, TD 320 en TD 160. Daarbij een Kenwood DD in opbouw. Het geld wat ik kan beuren voor de 1214 zou ik graag besteden voor een arm voor de Kenwood. Zou ik mijn vrouw het idee geven dat ik verstandig ben.

 

:D

Ik ben als 16-jarige begonnen met een 1215. Ik meen dat die 150 gulden kostte, zonder ombouw (plinth zeggen 'ze' tegenwoordig :huh:) Die dus zelf gemaakt. Ik geloof dat er nog wat restanten boven mijn hoofd op de vliering liggen. In slechte staat, ongetwijfeld.

Link to comment
Share on other sites

Doe ik morgen, als het wat lichter is. Momenteel heb ik wel twee platen van mijn oude audiorek, ook uit die tijd, onder de speakers liggen. Vrijdag komt daar verandering in. Ik sluit niet uit dat ik die restanten een keer op de stoep heb gezet. Ik heb nog wel de oude doos van de draaitafel.

Link to comment
Share on other sites

Leuke Dual set: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/dual-stereoanlage-hifi-plattenspieler-1219-etc-um-1970-top-/708423278-172-8098

en als je een 1214 hier makkelijk voor E100.- kwijt raakt zou ik een handeltje beginnen, prijzen oosterburen

Het blijven leuke spelers om er een kleine compactinstallatie mee te maken, RIAA + koptelefoonversterker, eventueel twee kleine D-klasse versterkertjes en/of een streamer. Alles in de plinth, die dan wel in de "geheimfach" uitvoering moet worden gemaakt. Een moderne variant op een DUAL HS xxxxx

 

 

Edited by Seed7
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, carl said:

Heb je zelfs nog een vliering Marc. Ik zou zeker een keer neuzen als ik jou was.

Heb even geneusd, maar niet te diep. Stoffige boel daar. En alles in dozen wat enigszins op te bergen is. En soms daarop gekalkt wat er in zou zitten, maar dat is een nieuwerwetse gewoonte.

Dus niet gevonden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...