Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
TL 200

Nieuwe leden, stel jezelf (en je set) voor

Recommended Posts

Regelmatig zie ik een nieuw lid voorbij komen. Lijkt me leuk om een topic te hebben waar die zich even kunnen introduceren, als ze willen natuurlijk.

Beste plek om kennis te maken is in het café, hier dus.

On 25-11-2017 at 8:21 PM, vintagemod said:

Ik lees vijf leden met rare namen ,volgens mij kan iedereen weer automatisch aan melden.

Beetje griezelig.

mvg wol

Ik heb van een beheerder vernomen dat dat voornamelijk robots zijn.

"Een robots.txt bestand is een hulpmiddel voor zoekmachines en andere crawlers, die een website doorzoeken."

3 hours ago, carl said:

De BVD?

Misschien wel gasten die proberen persoonlijke gegevens zoals e-mail-adressen te scoren. Heb al nepnota's gehad van Telfort, Vodafone,   T-mobile en laatst nog ééntje van het CJIB vanwege een snelheidsovertreding. Lachen, ik heb niet eens een auto en er stond geen kenteken op, geen tijdstip en plaats en net als die andere nepnota's mocht ik ook met bitcoins betalen. c056.gif

Edited by TL 200

On 25-11-2017 at 8:21 PM, vintagemod said:

Ik lees vijf leden met rare namen ,volgens mij kan iedereen weer automatisch aan melden.

Beetje griezelig.

mvg wol

Dat klopt Wol. Nieuwe bezoekers kunnen zich weer aanmelden als nieuw lid en dat proces gebeurt weer automatisch. Dit proces is in één van de laatste updates weer hersteld.
Om je aan te melden moet je een robot captiva tool invullen en dat kan alleen als mens. Dus geen zoekmachines robots of andere robots. Daar is juist dat speciale programma voor. Bijna elke website of platform enz waar je je kan registreren hebben zo'n captiva systeem.

On 27-11-2017 at 12:28 AM, TL 200 said:

Ik heb van een beheerder vernomen dat dat voornamelijk robots zijn.

"Een robots.txt bestand is een hulpmiddel voor zoekmachines en andere crawlers, die een website doorzoeken."

Dat heb je goed vernomen.

19 hours ago, TL 200 said:

Misschien wel gasten die proberen persoonlijke gegevens zoals e-mail-adressen te scoren. Heb al nepnota's gehad van Telfort, Vodafone,   T-mobile en laatst nog ééntje van het CJIB vanwege een snelheidsovertreding. Lachen, ik heb niet eens een auto en er stond geen kenteken op, geen tijdstip en plaats en net als die andere nepnota's mocht ik ook met bitcoins betalen. c056.gif

Dat heeft totaal niets hiermee te maken. Nep emails kunnen niet via ons zijn verstuurd of uit onze naam. Domweg omdat we als beheer niets doen met jullie gegevens. 
Waar jij het over hebt komt van criminelen die daarop uit zijn. Die zetten speciale websites in elkaar om je erin te laten tuinen. 
Door gewoon je gezonde verstand te gebruiken en goed te kijken naar zulke facturen o.i.d. zie je al snel dat het nep kan zijn. Nooit blindelings iets betalen, maar altijd nakijken of het klopt enz. 

1 hour ago, beheerder1 said:

Dat heeft totaal niets hiermee te maken. Nep emails kunnen niet via ons zijn verstuurd of uit onze naam. Domweg omdat we als beheer niets doen met jullie gegevens. 
Waar jij het over hebt komt van criminelen die daarop uit zijn. Die zetten speciale websites in elkaar om je erin te laten tuinen. 
Door gewoon je gezonde verstand te gebruiken en goed te kijken naar zulke facturen o.i.d. zie je al snel dat het nep kan zijn. Nooit blindelings iets betalen, maar altijd nakijken of het klopt enz. 

Ik heb ook niet beweerd dat dit via het forum gebeurt. Ik schreef dat ze wellicht proberen gegevens zoals e-mailadressen te vinden. Ook criminelen kunnen een zoekmachine maken. Volgens mij gebruiken de meesten een programma om e-mailadressen te genereren.

Ik heb ook een rekening  van de nep CIJB gehad.

2 hours ago, carl said:

Ik heb ook een rekening  van de nep CIJB gehad.

Ja, en ik ben nogal voorzichtig met m'n e-mail adres. Heb derhalve geen voordeelpas van welke winkel dan ook, reageer niet op reclames van loterijen voor een gratis lot etc.etc. Er is een levendige handel in gegevens.

6 hours ago, vintagemod said:

Een vertaal programma doet wonderen maak niks uit welk land je komt ,en nog iets deze site heeft geen ............ andere wel.

mvg wol

Google Chrome vertaalt elke site als je dat wilt.