Jump to content

X-fi 2017


Arden
 Share

Recommended Posts

5 hours ago, Hans van Liempd said:

Ik zat bij de muziek, dus niet bij Fritz. Maar ik heb begrepen dat dit met de taperecorder werd gedaan. Ook al omdat Fritz regelmatig binnenliep met de opmerking dat de tape gewisseld moest worden. Maar het kan zo maar zijn, dat er ook een digitaal opnameapparaat meeliep. 

Ik stond bij Fritz voor zijn tapedeck toen hij aan het opnemen was.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Pjotr said:

TRPTK heeft toch niets van doen met STS van Fritz de With? Al denk ik dat ze wel van elkaar zouden kunnen leren: TRPTK wat meer pit en STS wat minder bombast.

Nee, ze hebben echt niets met elkaar te maken. De jongens van TRPTP zijn jonge gasten die gewoon met een computer werken.

(Zo te horen aan de klank van de download demo). Het klinkt inderdaad wel schoon maar alle "ziel" is er ook uit. En wat betreft ruimteafbeelding is het echt een chaos.

Nauwelijks diepte en helemaal geen mooie boog boven de speakers..

Hadden ze maar de oortjes van Fritz, dan leek het nog wel ergens naar. 

Fritz is intussen bijna 70, dus langzaam aan loopt hij naar zijn pensioen.

STS wat minder bombast? Dat is de laatste periode aardig verdwenen na alle commentaar hier...

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Misschien anders dit weekend even bij Rhapsody langsgaan? Zij introduceren vandaag en morgen het eigen nieuwe platenlabel RAR (Rhapsody Analog Recordings), je kunt eventueel ook een kopie van de originele master bekomen...

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Pjotr said:

TRPTK heeft toch niets van doen met STS van Fritz de With? Al denk ik dat ze wel van elkaar zouden kunnen leren: TRPTK wat meer pit en STS wat minder bombast.

Er zit genoeg pit in deze cd van TRPTK hoor:

Cover-small-1-1642x2215.jpg

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, edwin16 said:

Er zit genoeg pit in deze cd van TRPTK hoor:

Cover-small-1-1642x2215.jpg

Ja qua dynamiek is het misschien wel goed. Maar als ik naar de instrumenten luister is het een sausje. 

De "kleur" van het instrument is gewoon te vlak, ik hoor dat het gewoon allemaal door hetzelfde apparaat is gegaan.

Technische is het top, maar qua beleving en echtheid mis ik (te)veel.

 

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, pjotr27 said:

Technische is het top, maar qua beleving en echtheid mis ik (te)veel.

 

Het technisch hoe of wat is meestal minder spannend vind ik. Misschien is het wel te Spic-And-Span technisch? Aan de andere kant kan het ook een gebrek aan artisticiteit zijn. Als dat laatste dik in orde is dan is de technische kwaliteit meestal een stuk minder belangrijk. Ik krijg bij die TRPTK opnamen het gevoel van oefen nog even door, gaat de goede kant op maar het is nog niet rijp.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...