Jump to content
High-End Forums
Arden

X-fi 2017

Recommended Posts

vorig jaar jaar copie van drie masters op usb gekocht voor45 euro,s moest wel een half uur wachten :D.

wollie was in de nopjes zo,n kans krijg je zelden en dat voor 45 piek,voortreffelijke opname,s

mvg wol

Edited by vintagemod

10 hours ago, tito said:

Aha, bedankt. Nou nog even weten welke cd hans bedoelt, dan komen we er wel. @Vintagemod: dat zijn goede prijzen als je die van TRPTK bekijkt.

1 hour ago, mumsoft said:

Aha, bedankt. Nou nog even weten welke cd hans bedoelt, dan komen we er wel. @Vintagemod: dat zijn goede prijzen als je die van TRPTK bekijkt.

https://trptk.com/nl/xfi

Daar staat ook de downloadlink. Eigenlijk bedoeld voor de Xfi Bezoekers, maar ik neem aan dat die toch wel werkt.

Bedankt Hans. Zal dalijk op de pc eens kijken of het lukt. Zag bij het colofon de naam Acoustic Matters staan. Zou Toine daar deel aan hebben? Kan het best mis hebben, ik dacht ook dat een zekere Koen bij Dutch & Dutch hoorde.

3 hours ago, mumsoft said:

Bedankt Hans. Zal dalijk op de pc eens kijken of het lukt. Zag bij het colofon de naam Acoustic Matters staan. Zou Toine daar deel aan hebben? Kan het best mis hebben, ik dacht ook dat een zekere Koen bij Dutch & Dutch hoorde.

Je hebt het mis. Akoestiek is een component! ;)

Ha hi, weer mis. Maar de download is gelukt. ^_^

On 13-10-2017 at 7:52 PM, Hans van Liempd said:

https://trptk.com/nl/xfi

Daar staat ook de downloadlink. Eigenlijk bedoeld voor de Xfi Bezoekers, maar ik neem aan dat die toch wel werkt.

Even hier in Indonesia gedownload, maar wat een tegenvaller.... Heel vlak allemaal, weinig kleur.

Zo te horen gewoon op een Apple gemastered. 

Het klinkt wel schoon, maar als ik even een RCA opname eind jaren vijftig opzet, dan schrik ik me rot. Dan klinkt die TRPTK als een (slechte) MP3 opname. 

25 minutes ago, pjotr27 said:

Even hier in Indonesia gedownload, maar wat een tegenvaller.... Heel vlak allemaal, weinig kleur.

Zo te horen gewoon op een Apple gemastered. 

Het klinkt wel schoon, maar als ik even een RCA opname eind jaren vijftig opzet, dan schrik ik me rot. Dan klinkt die TRPTK als een (slechte) MP3 opname. 

Dat zeg ik rust, gemak en natuurlijkheid. Met MP3 gaat dit niet lukken. De muziek leent zich ook niet erg voor dynamiek en snelheid.

3 hours ago, Hans van Liempd said:

Dat zeg ik rust, gemak en natuurlijkheid. Met MP3 gaat dit niet lukken. De muziek leent zich ook niet erg voor dynamiek en snelheid.

Nee dat bedoel ik ook niet. Het klinkt allemaal hetzelfde, alsof er een sausje overheen zit. Ik vind het verre van natuurlijk.

Had echt verwacht een goede opname te krijgen. Maar ik ben misschien wel erg verwend...

Het komt natuurlijk uit het vlakke, saaie Holland. Is vast niet zo heel geschikt voor het broeierige, kleurrijke en spannende Indonesië. Had de download nog niet op de Olive gezet, maar ben er nu wel aan begonnen.

3 hours ago, vintagemod said:

Hans, je bent bij opname in Veldhoven geweest van STS was het nou analoog opgenomen of digitaal ?

mvg wol

Ik zat bij de muziek, dus niet bij Fritz. Maar ik heb begrepen dat dit met de taperecorder werd gedaan. Ook al omdat Fritz regelmatig binnenliep met de opmerking dat de tape gewisseld moest worden. Maar het kan zo maar zijn, dat er ook een digitaal opnameapparaat meeliep. 

TRPTK heeft toch niets van doen met STS van Fritz de With? Al denk ik dat ze wel van elkaar zouden kunnen leren: TRPTK wat meer pit en STS wat minder bombast.

5 hours ago, Hans van Liempd said:

Ik zat bij de muziek, dus niet bij Fritz. Maar ik heb begrepen dat dit met de taperecorder werd gedaan. Ook al omdat Fritz regelmatig binnenliep met de opmerking dat de tape gewisseld moest worden. Maar het kan zo maar zijn, dat er ook een digitaal opnameapparaat meeliep. 

Ik stond bij Fritz voor zijn tapedeck toen hij aan het opnemen was.

2 hours ago, Pjotr said:

TRPTK heeft toch niets van doen met STS van Fritz de With? Al denk ik dat ze wel van elkaar zouden kunnen leren: TRPTK wat meer pit en STS wat minder bombast.

Nee, ze hebben echt niets met elkaar te maken. De jongens van TRPTP zijn jonge gasten die gewoon met een computer werken.

(Zo te horen aan de klank van de download demo). Het klinkt inderdaad wel schoon maar alle "ziel" is er ook uit. En wat betreft ruimteafbeelding is het echt een chaos.

Nauwelijks diepte en helemaal geen mooie boog boven de speakers..

Hadden ze maar de oortjes van Fritz, dan leek het nog wel ergens naar. 

Fritz is intussen bijna 70, dus langzaam aan loopt hij naar zijn pensioen.

STS wat minder bombast? Dat is de laatste periode aardig verdwenen na alle commentaar hier...

Lp On my way to the 30th.

Analog forum anniversary.

Te vinden onder de link als je lp aanklikt.

Edited by Groovy

4 hours ago, pjotr27 said:

STS wat minder bombast? Dat is de laatste periode aardig verdwenen na alle commentaar hier...

Heeft hij zich daar wat van aangetrokken dan?

Die audiofielen zijn allemaal behoorlijk eigenwijs. Daar doen we hier niet aan Ruud :P  Hoe bevalt de Lenco?